NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, June 25, 2014

Pulau Batu Puteh : Sultan Ibrahim Bertitah Kerajaan Johor Tubuh Pasukan Khas Batalkan Keputusan ICJ!


Sebaik sahaja Pulau Batu Puteh sah diputuskan oleh ICJ milik Singapura pada 23 Mei 2008, Almarhum Tuanku Sultan Iskandar mengingatkan bahawa Pulau Batu Puteh bukan milik Singapura dan akan berikhtiar mendapatkan semula pulau milik rakyat Johor kepada sidang DUN Johor.


Malaysia kalah dalam perebutan 30 tahun Pulau Batu Puteh disebabkan hujah Ghani Patail tidak legal dan menepati standard antarabangsa selain Ghani Patail mengemukakan sekeping gambar yang diambil dari blog di mana ia mudah dipertikaikan oleh barisan peguam Singapura. 

Keputusan barisan 16 hakim ICJ menyaksikan 12 hakim ICJ tidak berpihak kepada Malaysia.

Ghani Patail hanya akur...

Kini, usaha Almarhum Sultan Iskandar diteruskan oleh anakandanya Sultan Ibrahim yang mana telah bertitah ketika merasmikan sidang DUN Johor penggal ke-12 pada 29 Mei lalu agar kerajaan negeri menubuhkan pasukan khas untuk membuat rayuan membatalkan keputusan ICJ.



Sekarang rakyat Johor harus bangkit menyokong usaha Tuanku Sultan Ibrahim dengan sokongan seluruh rakyat Malaysia agar kita berjaya dapatkan kembali hak kedaulatan negara yang terlepas ke tangan pihak asing disebabkan Ghani Patail.

Kalau bukan sekarang bila lagi, kalau bukan rakyat Johor sendiri, siapa lagi?

Nyatakan sokongan anda di laman Facebook :



Video dari laman Facebook : Kami Desak AG Berundur & Disiasat



Arios...!

5 comments:

. said...

Selepas ini giliran TEMASIK pula..
tungguuu...

Anonymous said...

Klu tuanku nk seluruh rakyat malsia n rakyat malaysia yg jihad d syria perang dapat pulau putih tu kami semua sanggup tuanku titah bila bila malsia...

Anonymous said...

Kes Batu Putih sama dgn tuntutan Kiram ke atas Sabah,mcmana Kiram tak boleh menang walaupun mempunyai geran tanah dan sejarah sabah,begitu juga Johor tidak akan dapat balik Batu Putih.
Kita kena faham matlamat penubuhan PBB dan ICJ,Singapura dengan jelas menjalankan hak-hak berdaulat tanpa bantahan setelah sekian lama,Surat2 hak pemilikan sejarah oleh Johor tidak laku dalam era perudangan antarabangsa sekarang,ia hanya laku pada era perundangan antarabangsa yang lampau sebelum penubuhan PBB.tak perlulah kita buat kerja yang sia-sia macam filipina nak dptkan Sabah,dan Indonesia nak dptkan Sipadan,tak ada hakim dalam dunia yg akan melibatkan diri mereka menyokong keputusan yang merosakkan piagam dan semangat penubuhan PBB utk kesejahteraan sejagat.

Anonymous said...

Ghani patail tu celaka besar.. dia juga penyokong pluralisme, liberalisme dan seperti alat kpd perosak2 negara secara halus.

Entah2 dia dibayar oleh pihak singapura utk kes itu.. takkan lah sebodoh itu peguam negara boleh 'lepas' kedaulatan dengan mudah.

Najib lembik biar org2 bermasalah dlm Krjn

Rabbit said...

Piiirah!
Tanah kat johor beribu ekar digadai ke singapork, ada hati nak rebut balik batu dua ketul?
ini raja cakap tak serupa bikin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...