NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, September 13, 2013

MyTeksi Syarikat Milik Cina Totok 'Anak Emas' PEMANDU Dapat Geran RM1.2 juta - Tahniah @NajibRazak

Anthony Tan Cucu Pengasas Tan Chong Motors
(keluarga ke- 11 Terkaya di Malaysia)
Hidup Melayu...!

Hidup Melayu...!

Hidup Melayu...!

Laungan yang sering kali dilaungkan oleh pemimpin kita setiap kali berhimpun di PWTC, tapi malangnya di sebalik laungan ini kita melihat ekonomi orang Melayu terus dipinggirkan sehingga dinafikan keistimewaan dan bantuan dari kerajaan.

Sebelum ini dikhabarkankan YTL dapat kontrak Kementerian Pendidikan berjumlah RM9 billion untuk pemasangan jalur lebar, Pelantar Pembelajaran Maya (VLE) dan pembekalan komputer riba Chromebook di bawah skim ’1Student, 1Device’.



Saya difahamkan baru-baru ini MyTeksi mendapat geran kerajaan sebanyak RM1.2 juta dari Yayasan 1Malaysia. Walhal jika diperhatikan hampir 95% pekerja syarikat terdiri daripada kaum cina yang fanatik DAP.

MyTeksi yang dimiliki oleh Anthony Tan (gambar) cucu pengasas Tan Chong Motors iaitu keluarga ke-11 terkaya di Malaysia khabarnya mendapat sokongan penuh PEMANDU malah PM sendiri ghairah mempromosikan MyTeksi di laman Twitternya sekaligus memberikan promosi secara percuma kepada syarikat tersebut. 

Menurut sumber dalaman MyTeksi sendiri, Ketua Jurutera syarikat tersebut yang bernama Fadrizul merupakan penyokong tegar 505 yang sering memburuk-burukkan UMNO termasuk DS Najib Tun Razak.

Apa sudah jadi wahai PEMANDU...?

Tahukah PEMANDU bahawa di Malaysia masih terdapat syarikat teksi milik anak Melayu yang dilancarkan lebih awal dari MyTeksi malah merupakan pemenang anugerah MSC Malaysia APICTA Awards 2013 and Top 10 Best Apps in Asia iaitu TaxiMonger.

Nizran Nordin CEO TaxiMonger 
syarikat majoriti milik Bumiputera!
Saya dimaklumkan tanpa bantuan kerajaan TaxiMonger telah berjaya mendaftarkan lebih 600 teksi dan lebih 2,000 buah teksi berjaya didaftarkan melalui rakan kerjasama. Kenapa syarikat teksi milik bumiputera dipinggirkan dan syarikat milik anak billionair diberikan pelbagai keistimewaan kerajaan?

TaxiMonger dilancarkan pada April 2013 sebelum perlancaran MyTeksi iaitu pada Jun 2013 - kenapa hanya MyTeksi diberikan keistimewaan dan bantuan?




Adakah mereka yang duduk dalam PEMANDU terdiri dari golongan profesional yang rasis kerana sering mengenepikan syarikat milik Melayu Bumiputera...?

DS Najib Razak, saya faham selaku PM datuk perlu berlaku adil kepada semua kaum - tapi sedarkah datuk bahawa segala rangka yang diputuskan oleh Jawatankuasa PEMANDU hanya memperkasakan ekonomi cina bukannya ekonomi Melayu!

Hidup Melayu...!

Syarikat cina makin kaya, syarikat Melayu terus merempat...!

Arios...!

16 comments:

Anonymous said...

NAJIB SAMPAI BILA NAK GUNA PEMANDU. JANGAN SAMPAI MEREKA MEMANDU KO KE LOMBONG NAJIB WEI!

Anonymous said...

ahh dari dulu lah,, kerana umnolah cina kaya dari zaman tun razak,, mahathir paling nazak.. genting, berjaya group, ytl, eric chia, Taek lho, eh banyak lah... yg org bawah duk hidup mlayu, hidup mlayu..

Anonymous said...

Pemandu akan bawa PM Najib masuk lombang...

Itu arahan dari PR...

Kalau tak sedar diri ini akan terjadi.....

BELUM terjadi....pada pemilihan UMNO ini buat lah sesuatu..?

Anonymous said...

Dalam PEMANDU tu mana ada golongan yg hidup dgn rkyt biasa. Mrk beratur kt McDonalds pun tak pernah. Org kaya jaga org kaya je la. Bubar PEMANDU Najib tunggu apa lagi?

Anonymous said...

Jibby kena kencing dengan cina lagi ke bro? Wakakakaka Jibby kesian aku tgk ko ni! Skrg bini dah cool tak jadi isu tapi PEMANDU pulak beri ko beban.

Anonymous said...

BN menang PRU13 tanpa sokongan cina. Apa dah jadi ngan PM? Masih tak cerdik lagi. Jgn sampai kena boikot nanti pada PRU 14 nanti.

Anonymous said...

boikot la umno bn, bale mapuh g kat mu la datuk najib ooo kami tak moh mu dah.bodo

Anonymous said...

BODO NYE PM . CINA CINA CINA, DAPIG APA KO DAPAT, MELAYU YANG BANYAK UNDI KO TAU, PRU14, TA TA LAA

Anonymous said...

apa pn aku sokong NAJIB...HIDUP MELAYU...HIDUP MELAYU...HIDUP MELAYU...HIDUP UMNO...HIDUP UMNO...HIDUP BN...HIDUP BN...

Anonymous said...

BODO DS NAJIB NI, BANYAK SYARIKAT MELAYU, CINA JUGAK DAPAT TENDER . YANG UNDI KO TU BANYAK MELAYU, BUKANNYA CINA DAPIG, PRU14, TA TA LA MU NAJIB

Anonymous said...

Idris Jalal MEMANDU Najib masuk gaung kat Genting.

Anonymous said...

Apa ke ini kes PM harapkan pagar tapi pagar makan padi ?

Anonymous said...

MACAM NI SAMPAI KIAMAT PUN MELAYU AKAN KETINGGALAN, DAH LER RAMAI MELAYU DINAFIKAN HAK BEKERJA DI SYARIKAT BESAR, DI NAFIKAN BERNIAGA DI BANDAR, DI HINA DAN DIKEJI PUAK PUAKA JEMBALANG TANAH MENUMPANG.MOHON RAMAI PEGUAM MELAYU CERDIK PANDAI BERSATU MEMPERTAHANKAN HAK ORANG MELAYU DAN BANTU MELAYU MENGEMBANGKAN EKONOMI DI TANAH MELAYU INI..KALAU B UKAN MELAYU BANTU MELAYU..SIAPA LAGI.. BERSATU SEMUA MELAYU

Anonymous said...

AKU SOKONG MELAYU, AKU SOKONG BN. TAPI MOHON NAJIB DAPAT BUKTIKAN KEHIDUPAN MELAYU TERBELA DI BUMI TANAH MELAYU INI. KEPERCAYAAN DAN UNDI UNTUK KERAJAAN OLEH ORG MELAYU ADALAH IKHLAS. MAKA HARAP TAK DI PERSIAKAN SETIAP SATU KEPERCAYAAN YANG DIPERTARUHKAN...

Anonymous said...

Semua pemimpin di malaysia yang aman damai serta kaya raya ni semuanya bangsa pukimak ! Tak amanah langsung...keturunan bangsat kalau di beri amanah sebagai pemimpin memang akan membuat kerja bangsatlah jadinya. ( Sori ye bro...ayat kesat semenjak pemimpin2 bangsat ni menaikkan harga minyak ).

Anonymous said...

dh laa cina pukimak...kristian lahanat plak lg...najib ni mcm dh mkn nasi kangkang idris jalang je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...