NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, September 16, 2013

#MEB : 34 Touch Point Majlis Ekonomi Bumiputera, Apa Lagi Din Turtle Mahu?


Apa lagi Din Turtle mahu Najib lakukan untuk orang Melayu...?

Hahaha...

Saya menyambut baik penubuhan Majlis Ekonomi Bumiputera (MEB) yang diumumkan oleh PM DS Najib Tun Razak pada 14 September ketika membentangkan plan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera di mana majlis tersebut dipengerusikan oleh PM sendiri.

Tindakan mempengerusikan sendiri MEB melalui memperkasakan Unit Peneraju Agenda Bumiputera (TERAJU) menunjukkan bahawa PM serius dengan agenda pembangunan bagi memperkasakan ekonomi bumiputera sekaligus mampu menyelesaikan masalah-masalah yang berlaku ketika ini.

Tetapi bagi membangunkan dan memperkasakan ekonomi bumiputera DS Najib Tun Razak perlu ingat ia tidak akan mampu direalisasikan dengan hanya menubuhkan satu majlis atas nama memperkasakan ekonomi Melayu Bumiputera.

Sebaliknya ia mampu direalisasikan jika individu-individu yang dipertanggungjawabkan dalam Majlis Ekonomi Bumiputera (MEB) terdiri dari mereka yang memiliki jati diri Melayu 

Kerana saya memerhatikan kegagalan memperkasakan dan membantu meningkatkan ekonomi bumiputera berlaku kerana individu yang diberikan tanggungjawab dalam membangunkan ekonomi melayu/bumiputera terdiri dari mereka yang tiada jati diri Melayu.

Pendek kata, tiada jiwa Melayu jangan haraplah mereka akan membantu dan meningkatkan taraf ekonomi orang Melayu.

Berikut 34 'touch point' Majlis Ekonomi Bumiputera :





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...