NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, May 8, 2013

PASCA #PRU13 :Rasis - PR Hanya TimeBomb - BN Pemaufakatan Sebenar


Tsunami Orang Cina adalah istilah yang menggambarkan peralihan sokongan besar-besaran orang Cina daripada BN kepada PR. Antara puncanya adalah permainan politik kebencian, prejudis dan perbezaan yang ditanam puluhan tahun. 

Terkini, sentimen keagamaan turut dimainkan, selain permainan emosi kononnya pembangkang menjadi mangsa penipuan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan pilihan raya yang sehingga kini tidak dapat dibuktikan.

Biarpun Tsunami Orang Cina merupakan realiti, tetapi masih ada sejumlah rakyat Malaysia berketurunan Cina yang mempercayai Najib Razak lebih daripada Hadi Awang, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang. Mereka juga yakin dengan keikhlasan Najib dan kesungguhan beliau melaksanakan agenda transformasi.

Oleh kerana BN bukan parti yang rasis. Ruang sentiasa diberi kepada parti komponen untuk mempunyai wakil yang cukup dalam pembentukan kerajaan, termasuklah dengan menempatkan mereka di kawasan majoriti Melayu berdasarkan prinsip permuafakatan.

Baca seterusnya [KLIK]

1 comment:

Unknown said...

we all love najib... only kiasu bluffing lot...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...