BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, May 17, 2013

Promosi Delay Everyday, Everywhere, Everytime with @AirAsia


Tempoh 24 jam yang saya berikan kepada Ketua Pegawai Eksekutif AirAsiaX yang celupar dan berotak udang itu memperkecilkan dan menghinadinakan perjuangan bangsa sendiri, apatah lagi tatkala agama dan bangsa kita diterosok dengan begitu kejam oleh bangsa lain semasa PRU13 baru-baru ini.

Apa nak dihairankan, mereka tidak mengundi pun. Mereka hanya tahu bagaimana mengaut seberapa banyak wang daripada rakyat Malaysia khususnya penumpang Melayu, memanupulasi harga temberang murah mereka, dan kini menulis kononnya perjuangan orang Melayu seperti oleh Utusan Malaysia itu dikatakannya Rasis.

Saya diberitahu mereka sudah membincangkan hal Kurang Ajar ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X itu, ada pembaca menulis dalam komen dia hanya layak Ketua Entertainment AirAsia yakni mengacarakan aktiviti-aktiviti sosial yang bertentangan dengan agama Islam dan budaya orang Melayu. Inilah si Kitul dan Tangggang yang memperbodohkan bangsa sendiri.

Dia tidak sedar dirinya berdiri kerana perjuangan orang-orang Melayu terdahulu dan perjuangan akhbar-ahbar Melayu seperti Majlis, Utusan Melayu dan Utusan Malaysia.

Saya diberitahu Tony Fernandez, Datuk Kamarudin, Tan Sri Rafidah dan juga Datuk Pahamin Rejab memberikan pandangan yang positif kepada perjuangan kita membuang si Tanggang moden ini dan si Kitul moden ini. 

Kamu Azran tidak layak untuk marah dengan gelaran itu, kerana jutaan orang Melayu lebih teramat marah dengan kebodohan kamu menghina perjuangan orang Melayu mempertahan kepentingan Melayu melalui Utusan Malaysia. Jika kamu marah, kamu marahlah diri kamu sendiri.

Kamu kata dalam perbincangan petang tadi kamu hendak saman Utusan Malaysia dan para blogger yang tersangat amarah dengan kamu! Kamu patut saman diri kamu sendiri!!!

Hingga ke hari ini, kamu tidak tulis dalam tweeter kamu betapa Rasisnya akhbar-akhbar Cina yang mengutuk dan mengeji orang-orang Islam dan orang-orang Melayu! Kenapa kamu tidak ulas kamu benci tulisan-tulisan Rasis dalam akhbar-akhbar Cina itu? Kamu butakah, atau hati kamu buta?

Kamu tahukah berapa kali Datuk Pahamin Rejab naik tangga turun tangga dan mengejar Tun Dr. Mahathir untuk menerangkan dan meyakinkan Tun Dr. Mahathir mengenai penubuhan Air Asia. Kamu tahu kamu hanya bermula dengan 2 Biji Kapal yang kamu pinjam dari MAS? 

Kamu tahukah kerajaan ketika itu merelakan laluan-laluan MAS diberikan kepada kamu supaya kamu boleh untung sedikit dan kerajaan tidak minta apa-apa pun melainkan tunjukkanlah sikap Patriotik kepada bangsa kamu, dan sayangilah perjuangan bangsa kamu yang dihinadina oleh orang lain sekarang ini?

Kalau kamu ada di hadapan saya sekarang, saya akan baling muka kamu dengan tahi penumpang-penumpang Air Asia yang tertipu dan tertekan dengan pelbagai syarat tambahan dan bayaran tambahan yang kamu create dalam sistem online kamu! 

Tahi itu untuk lambang mulut kamu yang menghina perjuangan orang-orang Melayu yang mengharapkan adaptasi dan wajadiri hanya di Utusan Malaysia, satu-satunya akhbar yang benar-benar memperjuang aspirasi bangsa Melayu dan agama Islam di negara ini.

Kalau bukan Utusan Malaysia, siapa lagi yang berani ke depan memperjuang mempertahan dan mengabdikan dirinya untuk agama dan bangsa kita? Kamu nak mengharapkan Sin Chew Jit Poh atau Nanyang Siang Pao kah wahai Azran Osman Rani???

(emel kedua dari Mantan Pegawai Tinggi Kerajaan, zaman Tun Dr. Mahathir)

YY :  dengarnya masa minta KLIA3 dengan PM Tony siap 'gertak' untuk pindahkan semua operasi Air Asia ke Indonesia jika permintaannya tak dilayan betul ke? - apa kata Tony pindahkan sekarang, berani? haha!

15 comments:

johnlabu said...

sokong apa tuan kata pada azran tu...

Anonymous said...

yang pasti, air asia sudah kehilangan 5 orang frequent flyer iaitu saya sekeluarga..

Anonymous said...

Kalau AA nak pindah ke Indon, MAB akan melutut AA supaya tinggal di malaysia.

Anonymous said...

Terbang Dengan Firefly kalau tak cukup duit naik MAS.... Boikot Air Asia selagi tongong itu masih jadi exec!

EVERYBODY CAN talk NOW!

YY said...

Naik MAS lagi OK, beza pun x banyak sekitar RM20 je. Tp MAS servis jauh lebih bagus.

Tinggalkan Air Asia beralih ke MAS. :)

Anonymous said...

So Azran bagaimana agaknya kamu rasa apabila pelbagai pihak tampil menghentam kamu secara terbuka?

Jenis melayu tak sedar diuntung!

Anonymous said...

jauh beza mas dgn aa..tak yah la nak buatperbandingan..tambang mas pun bukan mahal sgt .

Anonymous said...

apsal waran kerajaan nk pakai aa ni lg ke? pakai mas la kasi support... dr mangkuk x sedar diri ni kimak la kau mentang2 dh senang nk tnjk besa kepala... tggu la aa terduduk besok2 ramai org tepok tgn... puihhhhh

Anonymous said...

Naik MAS lagi bagus dan selesa... bayar lebih pun tak apa, sampai destinasi kaki pun tak kebas....tq AA and bye bye....kita ada pilihan sekarang....

Anonymous said...

...sdr azran boleh tukar jawatannya dgn ketua pengarang sin chew jit poh atau nanyang siang pao

Srphoto Crew said...

TUKAR air asia!

Srphoto Crew said...

TUKAR Air Asia

Anonymous said...

10 org je komen..mgkin 10 org yg bodoh ni jgk la yg akan tukar kepada penerbangan MAS..watever..lbih baik tukar xpayh baca utusex yg xmembina..hidup jd dungu sampi ke tua..kesian..

Anak Bumi Pusaka Melayu said...

Bye bye Air ASia, Kami ada MAS, Firefly dan Malindo. Pasti tidak berpaling lagi.

Anonymous said...

Aku lagi kesian kat ko ni!! Bodoh macam babi!! Org hina ko, ko terima je. cina bangsat nak mainkan ko, ko tadah bontot ko. Ye lah, ko anak murid aljubs, aku paham la!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...