ANTI COMANGO

ANTI COMANGO
KLIK GAMBAR

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, November 19, 2012

[VIDEO] : Doa Hancurkan UMNO/BN - PAS Sekarang Persis Taliban



PENULIS sudah hilang nombor nak kira dah berapa kali PAS mengadakan solat hajat beramai-ramai mendoakan kehancuran UMNO dan BN. Rasanya sejak Anwar dipecat pada 1998, PAS membuat aktiviti itu (solat hajat) hampir setiap tahun dan setiap kali itulah juga doanya tetap sama – UMNO hancur.

Bercakap pasal doa juga, Perdana Menteri sendiri tidak terlepas. Nik Aziz pernah berdoa supaya Perdana Menteri pecah perut tapi yang nampak pada kita Perdana Menteri makin steady, Nik Aziz juga yang makin semput, jalan pun dah bertongkat dah.

Tun Mahathir yang lebih tua dari Nik Aziz pun tak jalan bertongkat atau kelihatan seuzur si tua kutuk itu.

Tapi yang penting, macam mana PAS doa pun, sepanjang waktu kita lihat, UMNO dan BN masih tetap teguh dan cemerlang, walaupun pada tahun terburuknya pada 2008, UMNO masih menang. PAS? Selama itu duduk di bawah sekali dalam kiraan kerusi di Dewan Rakyat, tidak setakat itu, dia berubah jadi balaci kepada DAP dan PKR, terutama DAP.

Jadi, adakah solat hajat dan doa terbaru PAS yang meminta kehancuran UMNO di Kota Bharu semalam sepatutnya mengejutkan kita? Sudah tentu tidak. Nak doa bukan kena keluar duit pun, dan PAS memang cukup handal manipulasi benda-benda yang tidak perlu keluar duit.

Penulis nak kata Allah swt tidak mengabulkan doa dalam sembahyang hajat PAS dan mengembalikan kekalahan itu kepada mereka, rasanya tidak berani, tapi dari apa yang berlaku sekarang, kita boleh nilaikan sendirilah.

Tapi yang lebih penting disini ialah untuk rakyat menilai kerja-kerja bodoh yang dibuat PAS. Menyalahgunakan solat hajat untuk mendoakan kehancuran saudara seagama Islam yang lain, kononnya kerana dizalimi (bukan sebab nak menang pilihanraya).

Sembahyang hajat ini sepatutnya minta perkara baik-baik, bukan minta perkara buruk berlaku ke atas saudara seagama sendiri. Kalau bermusuh sekalipun, doakan minta supaya hati musuh tu terbuka ke jalan benar – kalau tersesat jalanlah.

Ini tidak, mintak dihancurkan terus, apa punya perangai tu? Yahudi yang sedang enak seksa umat Palestin di Gaza pun PAS tidak mnta dihancurkan terus, mentang-mentanglah PAS pun ada share melahap sumbangan George Soros (sebut yahudi).

Dalam masa yang sama, inilah dia tembelang PAS yang sebenarnya. Sarat dengan kebencian, sarat dengan hasad dan sarat dengan hasutan. Kerja lain tidak ada, hasut ahli untuk membenci UMNO dengan begitu mendalam sekali, sehinggakan ada suami (PAS) yang menceraikan isteri (UMNO) semata-mata kerana berlainan fahaman politik.

Nampak sangat PAS adalah parti yang hanya tahu menganjurkan kepada kebencian melampau atau orang putih kata ‘hatred politics’.

Tidak hairan kenapa perangai ahli PAS yang ada ini semuanya hampir teruk dengan Taliban. Hari-hari dah tanam dengan kebencian, hari-hari dah tanam dengan kemarahan, apa lagi yang kita harap orang-orang ini akan jadi, Talibanlah.

Anak Nik Aziz sendiri pun jadi militan pengganas, sanggup rompak bank atas nama Islam, walhal nak beli senjata untuk memerangi kerajaan.

Rakyat perlu menolak parti yang menganjurkan kepada politik kebencian semacam ini. Kita nak hidup aman damai, bukan nak bergaduh atau berperang macam yang dilakukan PAS dah ahli-ahlinya.

4 comments:

Anonymous said...

jabatan agama xbleh tegur atau siasat ke dorang ni? makin lama makin sesat je nmpknya!!

Tukang Karut said...

Pada pandangan saya apa yg berlaku dgn PAS skrg ini adalah rancangan sulit PKR khususnya Anwar Ibrahim sendiri, tanpa diketahui dan disedari sendiri oleh pemimpin2 PAS, utk menjadikan PAS spt Taliban atau seumpamanya.

PAS sedang dikuasai dan diracuni dgn pemikiran negatif melampau, benci membenci yg keterlaluan, supaya akhirnya PAS akan mengambil jalan singkat utk merasa nikmat berkuasa di Putrajaya dgn apa cara sekali pun, walau pun menyebabkan negara huruhara.

Ini telah ditunjukkan oleh Unit Amal PAS semasa himpunan Bersih 2.0 dulu.

PKR hanya menunggu peluang kekacauan ini berlaku agar dapat membawa campurtangan asing dgn alasan konon2nya utk mententeramkan keamanan negara, tetapi dgn matlamat rancangan mrk selama ini berjaya utk merampas kuasa pemerintahan dari 'jalan belakang'.

PAS sebenar-benarnya telah diperguna dan diperbodohkan oleh PKR dan juga DAP dalam hasrat mereka utk berkuasa. Memang terserlah KEBODOHAN pemimpin2 PAS, yg tidak dapat berfikir dgn waras akan agenda terselindung yahudi bawaan Anwar Ibrahim utk menguasai negara ...

Anonymous said...

Semua ni da hikmahnya.. jgn sangka org yg bertungkat tu yg byak berbuat salah atau berbuat dosa.. dan bg org yg sihat dalam segi luaran yg kita nmpak skng ni.. adalah baik2 belaka xpnah berbuat salah atau berbuat dosa. Semua tu allah yg tentukan.. da hikmahnya.. allah beri akal suruh kita berpikir.. kalau kita nak yg cantik ja tapi dalamnya buruk pa gunanya? Pikir2 lah tuan punya blog ni.. insaf lah kamu.. kalau buah pemekiran tuan punya blog berpandangan camtu.. kenapa tuan punya blog ni xcakap di palastine orang islam di sana selalu di tindas oleh orang kafir, dulu sampai la kehari ni.. islam palestine xpenah menang. Kenapa? Sama la dengan cerita tuan punya blog ni.. kenapa kerajaan umno sekarang kita lihat masih bediri tegak masih untuh lg kenapa? Yg bg pas xpenah menang? Kenapa pekara tu terjadi? Buka la minda

Anonymous said...

Tak cerita pasal Palestin kerana artikel ini berkisarkan PAS di Malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS

BUTIK JUNIOR RED WARRIORS
Pembekal Barangan Original Pasukan Kelantan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...