NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, January 18, 2014

JMS : Aktivis Siber UMNO Pilih Novandri Berbanding Kamarulzaman - UMNO #SyokSendiri Lagi!


Mula-mula sekali saya nak ucapkan selamat datang ke dalam 'Circle Of Fire' kepada Al Kamarulzaman Ab Latif, individu yang dilantik mengetuai Jabatan Media Sosial UMNO (JMS), sebuah jabatan yang berada di bawah parti UMNO.

Dr. Novandri mungkin faham perihal 'circle of fire' tetapi saya yakin Kamarul tidak berapa arif mengenai 'circle of fire' yang wujud di kalangan aktivis siber BN walaupun dia merupakan individu yang berpengalaman sebagai journalis dan kini merupakan tonggak dalam Umno Online.

Beberapa hari lepas satu 'thread' di laman Facebook saya berkaitan penubuhan JMS mendapat respon ramai pihak. Ada perkara tidak sepatutnya diceritakan secara terbuka turut terdedah. Benar walaupun selepas 1,185 komen (campur Azmi APA masuk meraban) ia masih tiada kata putus.

Akhirnya saya memilih untuk 'ceasefire' sebelum lebih ramai nama individu yang terlibat dalam perang siber serta nama-nama pembesar UMNO diheret oleh pelayar-pelayar Facebook.


Berikutan 'thread' berkenaan, saya telah berjumpa dengan seorang aktivis siber UMNO yang terlibat dalam perang siber sejak tahun 1998. Dalam pertemuan kami, dia turut menyatakan apa sebenarnya yang berlaku di sebalik penubuhan JMS.

Individu tersebut memaklumkan kepada saya bahawa pejabat UMNO (Abdul Rauf dan Dato Abu) menyenaraikan tujuh nama untuk mengepalai JMS. Saya juga dimaklumkan bahawa dalam tujuh nama calon tersebut nama Tun Faisal tersingkir awal gara-gara permainan dalam pejabat UMNO.

Sama ada benar atau bohong, hanya Allah sahaja yang tahu.

Tak mengapa kita ketepikan Tun Faisal (TF), kita anggap saja TF tidak layak untuk mengepalai JMS, walaupun jika disusun tujuh resume di antara calon-calon lain. Saya yakin berdasarkan pengalaman, kepimpinan dan kemahiran resume TF lebih baik berbanding enam lagi calon.

Hahaha...

Pi mai pi mai akhirnya nama Kamarulzaman dipilih dan dilantik oleh TS Muhyiddin Yassin untuk memegang jawatan sebagai Pengarah JMS atas perkenan Rauf dan Pak Abu, manakala Dr. Novandri pula sebagai Timbalan Pengarah.

Saya juga difahamkan TS Muhyiddin akan menetapkan satu KPI dan akan menilai perlantikkan Kamarulzaman dalam masa enam bulan.

Justeru, semalam satu 'thread' dibuka di laman Facebook di mana rakan-rakan aktivis siber UMNO yang terdiri dari pelbagai kumpulan termasuk dari MIC serta otai dari Teh Tarik Bersama YB (TTYB) telah memberikan input mereka.

Soalan saya di antara Kamarulzaman dan Dr. Novandri siapa yang mereka yakin lebih arif mengenai perang siber?

Rata-rata mengenali dan yakin bahawa Dr. Novandri lebih faham situasi perang siber :





PAUTAN UNTUK KOMEN SELEBIHNYA
Aktivis siber lebih mengenali Dr. Novandri - jadi atas kapasiti apa Kamarulzaman dilantik sebagai Ketua Pengarah manakala Dr. Novandri sebagai timbalan?

Input dari siapa Abdul Rauf serta Pak Abu guna dalam menyenaraikan individu untuk mengepalai JMS sebelum diangkat kepada Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri?

Apa kamu ingat JMS satu organisasi main-main ke Rauf?

Dari segi hierarki parti juga ternyata Abdul Rauf dan Pak Abu memperlekehkan Dr. Novandri, kerana Dr. Novandri pernah memegang jawatan Naib Ketua Pemuda Bahagian serta Ketua Seketeriat Maya Barisan Nasional, Pulau Pinang.

Saya tidak pasti adakah Kamarulzaman pernah memegang jawatan lebih tinggi dari Dr. Novandri dalam hierarki parti UMNO. Kerana berdasarkan input yang saya dapat Kamarulzaman hanya journalis yang pernah membangunkan website pemuda UMNO dan kini bersama Umno Online.

Berdasarkan pengalaman, kebolehan, kepimpinan di mana UMNO letak pemimpin seperti Dr. Novandri?

Hello, Dr. Novandri itu pemimpin kerana pernah mengetuai Seketeriat Maya BN Pulau Pinang. Satu organisasi yang ditubuhkan melibatkan persetujuan dari UMNO, MCA, MIC dan Gerakan, Rauf tahu ke tidak.

Dia tidak sepatutnya berada di bawah individu yang tiada pengalaman serta tidak pernah mengetuai satu seketeriat yang terlibat dalam perang siber!

Jika semua perkara dalam UMNO DS Najib Razak dan TS Muhyiddin Yassin hanya mendengar dan menerima sahaja input yang dibawa oleh Abdul Rauf, apa kata kita tukarkan sahaja nama parti kepada United Malay Rauf Organisation (UMRO)

Hahaha...

Arioss..!

Hello Rauf, i'm not afraid la brader!



YY : Ini antara yang dimaksudkan dengan input - harap Rauf boleh faham. Moron...!

6 comments:

teen said...

puck YY

Anonymous said...

Artikel menarik.Gua support 100%.Walau tidak begitu rapat kenal dgn Dr.Novandri tapi gua respect dia dgn sifat yg di ceritakan oleh aktivis2 cyber ttg Dr.Novandri ini.

Anonymous said...

NAJIB TAK BETUI, MUHYIDDIN TAK BETUI, RAOF TAK BETUI, HABIS TU SAPA YANG BETUI. SEBENARNYA. LANTIK SAPA PUN AKAN ADA YANG KATA TAK BETUL. KALAU HANG PUN DILANTIK HANG INGAT TAK ADA ORANG KOMPLEN.

Yuseri Yusoff said...

January 18, 2014 at 1:22 PM,

Takkan tak faham circle of fire. Nak aku ajar hang ke?

Parang Panjang said...

Tenyeh je la YY. Mata hati dan mata di kepala mereka ni dah buta.

Anonymous said...

Semua benda dengar dari Rauf, kes saman pun MIC yg bela maruah UMNO. Rauf memang babi, perut dah buncit dah sudah2 lah Rauf!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...