BLOG RASMI PPIM

NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, January 1, 2014

#TanyaIbdil : Di Mana Pengerusi Biro Media Baru Pemuda UMNO @Ibdil Saat Himpunan #TURUN @Khairykj?


Di mana Ibdil...?

Ke mana hilangnya Pengerusi Biro Media Baru Pemuda UMNO Malaysia...?

Misteri kehilangan Pengerusi Biro Media Baru Ibdillilah Ishak pada malam menjelang Tahun Baru 2014 iaitu malam puak haram jadah PR berhimpun konon mahu gulingkan kerajaan telah menimbulkan pelbagai persoalan kepada penggiat dan aktivis media sosial pro UMNO.

Malah tarikh akhir kemaskini akaun Twitter dan Instagram milik Ibdil seminggu yang lalu turut memperlihatkan tiada sebarang maklumat atau informasi yang boleh digunakan oleh aktivis media sosial pro BN untuk mempertahankan kerajaan pimpinan DS Najib Tun Razak.

Twitter - Tweet terakhir pada 24 Disember 2013


Di mana Ibdil sekarang - adakah Ibdil telah menjumpai platform media sosial baru?

Adakah Ibdil giat mempertahankan BN menerusi aplikasi Whats Apps, Blackberry Messenger, Wechat, Kalkaotalk, Viber, ChatON, FourSquare atau apa saja aplikasi di telefon pintar?

Tarikh akhir kemaskini Instagram - 17 Disember 2013

Ada yang mengatakan dia diculik 'hantu kopek' ada juga yang mendakwa Ibdil sedang giat mengumpulkan para sukarelawan Briged Instagram untuk biro yang dipengerusikannya. Briged ini khabarnya bakal diberikan latihkan perang siber khas oleh pakar yang didatangkan khas dari Myanmar.

Hahaha...

Selaku Pengerusi, Ibdil sepatutnya malu kerana kebanyakkan kemaskini mengenai Himpunan Turun diperolehi daripada pengendali-pengendali portal dan juga rakan bloggers serta facebookers yang turun membuat liputan atas dasar sayang kepada BN.

Di mana maruah Pengerusi Biro Media Baru apabila tiada seorang pun para sukarelawan yang turun membuat liputan malam tadi mewakili Biro Media Baru Pemuda UMNO?

Jika Ibdil tidak mengambil langkah drastik merangka hala tuju Biro Media Baru dalam masa terdekat dengan mengadakan pertemuan bersama setiap kumpulan aktivis media sosial pro BN, tidak mustahil situasi perang siber bakal menyaksikan jentera BN kembali ketinggalan.

Kegagalan Ibdil menggerakkan Biro Media Baru di saat kerajaan pimpinan PM DS Najib Tun Razak dihentam teruk pembangkang dan juga penyokong pro BN sendiri dianggap perkara yang memalukan institusi pemuda serta barisan kepimpinan dalam Pemuda UMNO Malaysia yang diketuai oleh YB Khairy Jamaluddin.

Sepatutnya Ibdil membuktikan kemampuannya selaku Pengerusi BMB dengan menjadikan Himpunan Guling/TURUN malam tadi sebagai 'tasking' pertama untuk Biro Media Baru Pemuda UMNO pusat di bawah pimpinannya.

Tapi malangnya you masih khayal dengan dunia LifeStyle - Jika BMB pusat pun entah di mana, usahlah kamu bermimpi untuk turun ke peringkat Negeri, Bahagian, Cawangan jauh sekali ke peringkat PDM wahai Ibdillilah Ishak!

Nah lagu untuk you Ibdil...!



Arioss...!

YY : Chip KJ dah 'basuh' pun you masih BLUR ke bro Ibdil? 

9 comments:

celah gelegar said...

sebenarnya perangai Ibdil hampeh ni berlaku juga kepada pemimpin UMNO yang tak faham portfolio yg mereka pegang. Kawe rasa kalu semua yang pegang jawatan Penerangan di peringkat cawangan, bahagian dan pusat tahu kerja mereka dan buat kerja dengan bijak dan cekap pasti peperangan ini lebih berjaya. Sama ada kita lantik mereka yg tak reti buat kerja atau dah tak de orang cerdik dalam UMNO yg dpt peluang? yg dapat peluang hanya yg pandai mengampu

Anonymous said...

mamat ni tukang angkut beg KJ je, mana tahu pasal perang siber ni. mcm mana boleh menang exco pun taktau lah!

Anonymous said...

Rosak reputasi KJ gara2 org kuat dia sendiri wakakakakakaka. Macam mana nak jadi PM before 40 ni KJ. KAHKAHKAHKAHKAH

Maha Missa said...

Terbaik bro..aku rasa si bedil ni buat undercover kot smlm sbb tu dia tak boleh cita apa yg dia buat..Ketua Penerangan bahagian ada yg bawa anak bini pi sambut tahun baru di negeri masing2..ketua penerangan caw pula keluar merempit dengan anak2 buah..Boleh jadi..

Yuseri Yusoff said...

Undercover, mesti dia pakai topeng mcm filem Mission Imposible kan. hehehehe... lol!

Anti IBDIL said...

Tengok pd gaya Ibdil dia bukan seorang yg bijak merangka strategi. Tertanya-tanya kenapa dia yang diberi peranan mempengerusikan biro media baru.

Anonymous said...

Entah2 dia salah sorang yg pergi berdemo tu kot? Penggiat politik baru katakan!

Boleh sesiapa sahkan?

Nampak gayanya sblm PRU14 nanti, dah patah pun dah satu sayap UMNO ni, dek krn aliran politik baru, baru nak bangun dari mimpi ...

Anonymous said...

KJ memang OTAK SELOT....bukan reti lantik ASSISTANT...

Muka mamak POYO macham KETUI TAIK yang dia lantik...

LU memang SIAL lah Khairi Jamaluddin ooii...sampai tak kenal yang intan atau kacha....

Butoh lu la KHAIRY Jamaluddin...

Anonymous said...

PUKIMAK NI MANA PEGI TIME PEMANDU PUN KUTUK NAJIB. BODOH IBDIL!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...