NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, May 10, 2011

Umum : Kuarters Berhantu?

Dari Berita Harian Online :

KUALA LUMPUR: Kira-kira 3,000 unit kuarters guru, khususnya di luar bandar di seluruh negara dikatakan terbiar begitu saja kerana tidak didiami oleh guru yang bertugas di kawasan berkenaan atas pelbagai faktor termasuk lokasinya yang tidak sesuai dan tidak diselenggara dengan sempurna.

Ada sesetengahnya semakin usang kerana tidak didiami dan kelihatan umpama 'rumah berhantu' jika dilihat dari luar. Ramai guru dikatakan enggan mendiami kuarters berkenaan kerana lokasinya yang terletak di luar bandar, jauh dari kemudahan awam dan sunyi.





Double Y : Tidak diselenggara dengan baik, jauh dari kemudahan awam serta sunyi. Tak tinjau dulu ke sebelum bina? Main pacak je..


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

3 comments:

Anonymous said...

Walaupun rumah guru tu di bina sebelah sekolah je masih jugak tak ada penghuni terutama sekolah yg terletak di luar bandar. Sesetengah guru lebih suka duduk di bandar yg bising dan serba ada.

Anonymous said...

DoubleY...

Kuaters guru hari ini kbnyakkannya dibina dgn design yg cantik2 blaka, ala2 apartment gtu....kalau bertuah dpt plak kuaters guru yg fully furnished lg...memg menjimatkan coz hanya ptg imbuhan ttp perumahan je bebanding sewa umah masa kini yg tinggi...tp kalu dah terperosok n xde kemudahan pyh la kan...


doubleY kawenla ngan cikgu, jimat sewa umah....huhuhu :p

Me&Myself;
TchrNida...

Pemuda TG said...

Kemudahan terbaek, tapi jauh dalam pendalaman....tak pe. simpan je la yeh, mesti ada yg tinggal kat dalam tu.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...