NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, January 27, 2012

[VIDEO] : Hasan Ali Dengan 'Kuasa Ketiganya' - Apa Kata Mahasiswa?


Pandangan seorang mahasiswa :
Kemunculan Dr Hassan Ali di media-media elektronik sememangnya sangat ditunggu-tunggu oleh pelbagai lapisan masyarakat tidak kira yang menyokong kerajaan,pembangkang mahupun golongan atas pagar. 
Pada pihak pembangkang terutamanya PAS sendiri,mungkin mereka tertunggu-tunggu apakah setiap perkataan yang dikeluarkan oleh Hassan Ali mampu menggugat sokongan terhadap mereka-di pihak kerajaan juga tertunggu adakah setiap perkataan yang dikeluarkan oleh Hassan Ali mampu memberi kelebihan kepada mereka untuk terus bermain isu ini. 
Namun dalam program soal jawab ini, Dr Hassan Ali banyak memfokuskan mengenai kewujudan "Third Force" dalam sistem politik tanah air. 
Beliau juga ditanya adakah mereka yang berada di dalam kelompok third force akan mengadakan satu pakatan sempena PRU 13 yang akan datang.Semua adalah bergantung kepada keadaan. 
Namun apa yang menarik perhatian brader ialah third force ini pada pandangan brader semakin kuat selepas pemecatan Dr Hassan Ali dari PAS. 
Ya benar,sebelum ini sememangnya sudah ada third force seperti ini namun kali ini brader melihat satu aura yang agak berbeza mungkin kerana Hassan Ali ialah satu nama yang tidak asing lagi dalam arena politik tanah air dan pemecatannya dari PAS telah mengundang seribu satu kontroversi yang pastinya akan mencalarkan imej PAS. 
Pastinya sedar atau tidak,pengaruh Hassan Ali ini mampu memberikan undi protes terhadap PAS.Yang pasti Hassan Ali mempunyai pengikutnya tersendiri yang mampu menggugat PAS....[BACA SELANJUTNYA]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...