NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, September 3, 2011

HOT : Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara Bakal Dibunuh...?


Masih dalam mood raya lagi...

"Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh menyembah bumi juga"... mungkin inilah pepatah yang sesuai digunakan dalam kes betina murtad yang menggunakan identiti sebagai Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara, kebiadapan betina ini dalam menghina kesucian agama Islam dan Nabi Muhammad S.A.W adalah perkara yang tidak boleh dimaafkan sama sekali.




Bukan sahaja dia bertindak mengisytiharkan dirinya keluar Islam yakni murtad, tetapi dia juga menghina, mencaci, mencela malah segala amalan yang dilakukan oleh junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W juga dihina dan dihenjut-henjut oleh betina ini.

Disebabkan kebiadapan betina ini, individu-indvidu yang mahir dalam selok-belok IT cuba menjejaki identiti sebenar dirinya, ianya bermula dengan pendedahan yang dilakukan oleh anak muda yang menggelarkan diri mereka 'GaySec' pada 8 Ogos yang lalu yang membawa kepada satu laporan polis oleh wanita yang bernama Arlene Tan yang menafikan bahawa dirinya adalah Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara.



Namun Allah S.W.T sentiasa membuka ruang terbaik kepada setiap hambaNya, walaupun pendedahan awal tersilap sasaran akhirnya sehari sebelum umat Islam menyambut Syawal satu lagi kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai 'Kids CSI Team' telah berjaya menjejaki profil sebenar betina yang bernama Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara dan gambar-gambar betina ini didedahkan dalam internet pada 29 Ogos 2011.


Adlin..Adlin kembalilah ke pangkal jalan...

Golongan yang meninggalkan agama Islam (murtad) dikatakan terbahagi kepada dua jenis, iaitu mereka yang hanya meninggalkan agama Islam dan menganut agama lain secara sembunyi-sembunyi dan mereka yang meninggalkan agama asal (Islam) namun dalam masa yang sama mereka menghina dan mencela segala amalan agama asal mereka.



Apakah nasib yang bakal ditempuhi oleh betina ini setelah segala maklumat peribadi didedahkan kepada orang ramai?

Jadi saya akan membawa saudara pembaca menyusuri kronologi murtad yang berlaku di seluruh dunia, apakah nasib yang menimpa mereka-mereka yang telah murtad di negara-negara lain?

Kita bermula dengan kes yang cukup diingati oleh umat Islam di Malaysia iaitu kes Lina Joy, yang memohon JPN membuang perkataan Islam dalam kad pengenalannya yang mana mahkamah syariah menolak permohonan tersebut, selepas itu Lina Joy membawa kes tersebut ke mahkamah tinggi.

Semasa hari mahkamah membacakan keputusan untuk kes tersebut, lebih 300 orang umat Islam bertahlil dan melaungkan "Allahukakhbar" malah Lina Joy tidak berani hadir ke mahkamah ekoran ancaman bunuh yang diterimanya.

Mereka ini bertakbir pertahankan kesucian Islam, bukan dok baca Yasin bela peliwat tau...

Lina Joy yang terpaksa memencilkan diri dan peguambela Lina Joy yang beragama Islam dan membela kesnya di mahkamah sehingga hari ini masih berhadapan dengan ancaman bunuh.

Itu adalah ancaman yang dihadapai oleh Lina Joy yang mana beliau tidak menghina dan mencerca agama asalnya, boleh bayangkan apa yang bakal berlaku kepada Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara?


Salah satu 'terjemahan' oleh betina ini...

Di Mesir Bahaa el-Din Ahmed Hussein el-Akkad dipenjarakan selama beberapa tahun kerana menukar agama, malah dipindahkan ke penjara gurun pasir Wadi el-Natroun.

Selepas itu aktivis HAM Dr. Farag Foda telah dibunuh kerana menghasilkan artikel kelemahan ideologi Islam.

Di Iraq pula Ziwar Muhammad Isma’il (seorang pemandu teksi)  muslim yang murtad ke agama lain ditembak dan dibunuh di kawasan Qurdi oleh Abdul-Karim Abdul-Salam di perhentian teksi. Pada awalnya Abdul Karim mendekati Ziwar dan memintanya supaya kembali kepada Islam namun ditolak oleh Ziwar.

Lalu tembakan dilepaskan dari senjata automatik dari jarak dekat.
 
Di India mereka yang murtad juga dibunuh oleh rakyat biasa, Bashir Ahmad Tantray dibunuh dan mayatnya terpaksa disemadikan di lokasi rahsia kerana bimbang diceroboh dan dirosakkan oleh kumpulan yang membunuhnya.


Bukan sahaja di negara majoritinya penduduk Islam, di New Jersey imigran (gambar bawah) dari Mesir dibunuh di kediamannya bersama isteri dan dua anaknya semasa mereka berborak dan menghina kesucian agama Islam. Anak perempuannya yang berumur 15 tahun yang mempunyai tattoo salib dicarik-carik mayatnya dan wajahnya dirosakkan.



Anaknya Sylvia selalu menghina Islam melalui laman chat room, lebih kurang sama dengan apa yang dilakukan oleh Hajjah Siit Al-Wuzara.

Kita kembali pula kepada isu  murtad di Malaysia selain kes Lina Joy, masih ingat dengan Dr. Joe Fernandez? Ramai pihak mengaitkan pembunuhan beliau berhubung kait dengan kes murtad di mana ada yang mengatakan Dr. Joe Fernandez merupakan individu penting dalam memurtadkan umat Islam di Kedah khususnya.

Selepas tragedi pembunuhan tersebut, satu kumpulan mengaku bertanggungjawab melakukan pembunuhan tersebut iaitu kumpulan Front Jihad International pengakuan ini disebarkan melalui emel.

Kalau jumpa wajah ini jangan lupa bagi 'habuan'...

Ini bermakna umat Islam di Malaysia begitu marah dengan golongan murtad, lebih-lebih lagi mereka bukan sahaja murtad tetapi menghina Islam dan Nabi Muhammad S.A.W sebagaimana dilakukan oleh Hajjah Sitt Al-Wuzara. Walaupun kebanyakkan rakyat Malaysia hari ini mungkin tidak menerima cara 'militan' sebagaimana dilakukan oleh Front Jihad International.

Tetapi demi pertahankan kesucian agama, saya rasa tidak mustahil mungkin ada yang akan bertindak mengikut cara mereka sendiri.

Akhir sekali, saya ingin membuat satu andaian iaitu jika pihak berkuasa yang berkenaan gagal mengheret Hajjah Sitt Al-Wuzara ke muka pengadilan, sama ada betina ini dihadapkan di mahkamah Syariah atau Persekutuan. Saya beranggapan bahawa mungkin akan ada pihak tertentu bertindak berlandaskan undang-undang mereka sendiri.

Lagipun betina ini sendiri yang meminta kepada sesiapa sahaja umat Nabi Muhammad S.A.W (kita la tu) agar menangkapnya, jadi terserah kepada tuan/puan yang bijaksana...


Bukan menghasut orang ramai,  cuma mengingatkan pihak tertentu supaya lekas bertindak tidak kiralah SKMM ke, Polis ke, Jabatan Agama ke, tak kiralah apa agensi kerajaan sekalipun yang penting betina ini WAJIB dibawa ke muka pengadilan...

Wallahu'allam..

YY : Macam-macam jenis gila dalam dunia sekarang ini...

36 comments:

Anak Teruna said...

Salam, good info bro..
minta link kan blog saya ni blog tuan..Terimas

Anonymous said...

KLU JUMPA SI BETINA KHINZIR TU X GETI2 KASI SEPENERAJANG DUA? KEHKEHKEH

Anonymous said...

Kira beruntung la betina sial ni di Malaysia.. kalo kt negara lain aku rasa dh lama 'JALANNNN!!

Anonymous said...

Salam
Cara saudara menulis artikel di atas seolah2 menyokong tindakan pihak yg melaksanakan undang2 di tangan sendiri dengan membunuh mereka yg murtad. Tidakkah ini hanya membenarkan dakwaan kebanyakan non-Muslim bahawa Islam itu agama yg menggalakkan keganasan? Harap saudara lebih bertangungjawab dengan apa yg saudara tulis pada masa hadapan kerana tersilap langkah saudara hanya memberi imej buruk kepada agama Islam sendiri....Respect for self, respect for others, responsibility for all your actions sebagaimana yg saudara sendiri tulis pada banner blog ini....Jangan terlalu emosional, tindakan MHSAW sememangnya sesuatu yg provokatif dan menjijikkan tetapi jangan pula kita jadi sama seperti beliau....
Salam kedamaian
Hayati

Yuseri Yusoff said...

Terima kasih diatas komen yang membina di atas, terpulang kpd fikiran masing-masing utk mentafsir maksud saya.

Bagi saya, sy cuma buat desakan maklumlah mcm sunyi je dari tindakan je....

pok cik wizuurai said...

serkup seluar dalam kt kepala dia suruh dia lari pusing datarang seminggu...hehehehhe

Anonymous said...

aku teringin la nak jumpa minah sekoq ni....meh tgk apa aku boleh buat...

Anonymous said...

takyah susah2 cari malaon sitt itu...nanti akan keluar berita...satu malaon rentong dipanah petir...ada berani ka malaon sitt...malaon sitt tak berani keluar dari lubang tikus kerana begitu takut akan dipanah petir...walhal...dalam lubang tikus pon si malaon sitt akan terkena kencing tikus...lantas terkena leptospirosis...mampos lah engko malaon sitt....mana mau lari....

Anonymous said...

jgn lah cakap besar betina kafir oi.....gua nampak lu gua ludah sama lu punya muka.........

Anonymous said...

selagi takde tindakan oleh pihak2 berwajib yg diberi amanh dan kuasa, tidak mustahil akan ada yg bertindak sendiri.
maka kerajaan sepatutnya bertindak dgn proaktif sblm perkara2 yg tidak diingini berlaku.
ini bukan isu kecil dan terpencil. isu ini sudah menyebabkan ramai umat Islam panas hati!

hitch said...

itu kadang2 aku terfikir.....nape kita haramkan Al-Maunah?......time mcm ni la kita perlukan Al-maunah....bunuh aje org mcm betina ni......

Anonymous said...

Dia keluar gi pasar malam jangan lupa kidnap dia pastu bagi kat bang Nuar kasi liwat mesti dia suka punya. Pastu bagi kat geng PAS...mereka ni pun punyai hobi yg sama.

Anonymous said...

Saya setuju dengan saudari Hayati. laporkan ke pihak berkuasa, biarlah mereka yg ambil tindakan sewajarnya. kalau kita emosional sgt, mungkin ada segelintir yg akan buat undang2 sendiri. buktikan yg islam berhemah tinggi dah tidak akan gentir walau apa kutukan sekalipun

pro-hayati

Dot said...

Astagfirullah...mhsaw ni memang sesat lagi menyesatkan! dah ramai buat report, bila nak diambil tindakan???

anna said...

Cik Hayati,baca betul2 post beliau sebelum beri komen.k

Anonymous said...

Kepada HAYATI dan PRO-HAYATI...

Sila baca sehingga titisan ayat yang terakhir. Penulis blog meminta agar, pihak berkuasa cepat bertindak, sebelum ada orang lain yang NAIK TANGAN DULU(sangat2 sokong mereka yang berani pegi terajang dulu makhluk shit ni)..

Gejala camni dah makin banyak, diorang makin berani pijak kepala kita. Sedangkan yang sedia kafir pun tak kutuk2 teruk macam ni. Ni yang berketerunan Islam ni plak mulut bagai najis.

Yela kan, baik kita tunggu je pihak berkuasa yang amik tindakan "tangan didada mata pandang kat atas" ..

Yuseri Yusoff said...

Anna,

Masing-masing ada pandangan sendiri, mungkin Hayati memandang tulisan saya dari sudut yg lain...

:)

anna said...

Salam tuan..
Klu MHSAW membaca entry tuan tentu dia dlm ketakutan skg. sy pun berharap agar pihak2 berwajib ambil tindakan wajar sebelum mereka dan sy sendiri akan *censored* dan *censored* sampai dia *censored*
Secara peribadi, pandangan non-Muslim terhadap Islam mmg penting tetapi tidaklah smpai berkompromi dgn kesucian Islam, maruah Rasulullah saw serta kedaulatan pemerintah. Bukan shj MHSAW mencerca sehina2nya agama, nabi dan pemerintah kita..Malah lebih sombong lagi angkuh dr Iblis tergamak menghina Allah swt. Iblis sndiri takutkan Allah swt.. Oleh itu, dia wajib MATI dalam keadaan azab.
Kita bukan mghukum secara mbabi-buta. Kita berlandaskan nas-nas hadis dlm kitab Nayl Al-Authar.
1. Ali bin Abi Thalib mnuturkan ada seorg wanita Yahudi sering mencela dan menjelek2kan Rasulullah. Akibatnya wanita tersebut mati dicekik oleh seorg lelaki. ternyata Rasulullah saw mghalalkan darahnya.
2.Abdullah bin Abbas berkata.. terdapat seorg buta d mana isterinya sering mncela dan mnjelek2kan Nabi saw.beliau melarang ttp x diendahkan.suatu mlm akibat tak tahan dgn cercaan isteri thdp Nabi saw, lelaki itu menikam istrinya smpai mati.keesokannya turunlah wahyu kpd Nabi saw mjelaskan perkara itu.Nabi saw mgumpul kaum Muslimin lalu bersabda 'dgn myebut asma Allah, aku berhrp agar org yg melakukannya,yg tindakannya adalah haq(benar),berdiri'.maka (aku melihat)seorg lelaki buta bdiri dan berjln meraba sehingga tiba di hdpn Nabi saw,dia duduk dan berkata 'wahai Rasulullah akulah suami yg melakukannya.kerana dia sering mencela dan menjelek2kan dirimu.aku sudah melarang dan mengingatkannya tp sia2.drnya aku mperolehi 2 org anak bagai mutiara.isteriku itu sgt sygkan aku tp smlm dia mencela & mjelek2kan kamu lalu aku mbunuhnya'.Mdgr pnjelasan itu,Nabi saw pun bersabda'saksikanlah bhw darah wanita itu adalah halal'.
Nas2 hadis tersbt menegaskan bhw darah org yg mghina Nabi saw adalah halal.ini bermaksud hukuman bg mereka yg mghina,mengolok2,merendah2kan,mfitnah,dsbnya adalah hukuman MATI.Hukuman tsbt dituturkan sndiri oleh Rasulullah saw secara direct dan bukan stakat ijtihad para ulama atau fuqaha.maknanya,hukum ini adalah qath'i dan tak berubah.
Manusia akhir zmn spt MHSAW mestilah dihapuskan sebelum trend ini menular diklgn para remaja yg semakin runtuh akhlak dan rosak akidah.jika dibiar, Nabi Junjungan kita akan terus dicerca dan difitnah sehingga suatu ketika nnti ia akan dianggap perkara biasa spt kes buang bayi,dll.sy amat takut sekiranya kita mbiarkan saja cercaan terhdp Kekasih Allah.. bala akan dtg akibat kemurkaan-Nya.
satu lg, dosa atau kesalahan mcerca Rasulullah saw tidak akan diterima taubatnya.sekiranya dia mnyatakan penyesalan dan minta ampun sekalipun,hukuman MATI akan ttp berjalan.
'sama shj bg mereka memintakan ampunan atau tidak bg mereka. Allah tidak akan mengampunkan mereka (TMQ surah al-Munafiqun 62:6).
see.. kita bukanlah emosional melatah mbabi buta nak bunuh org ttp ini adalah nas2 hadis yg sahih demi mpertahankan reputasi Nabi saw dan kesucian agama Islam agar pghina Nabi lenyap dimuka bumi. dgn mati ngerinya MHSAW,biar ini mjadi contoh dan teladan bg mereka yg jahat ini.
bukan nak jatuhkan hukuman tp memang sudah ketetapan Allah sndiri.. Taubat MHSAW tidak akan diterima.
Wallahu'alam.

hanna.dotter said...

aku nak kelar2,rendam lam air garam jek minah nih.

Yuseri Yusoff said...

Akhirnya ada juga yg berjaya tafsir maksud sebenar apa yg saya tulis. Hukum bunuh ke atas yg murtad bukan saya yg kata ianya sudah jelas tercatat dalam hadith...

Terima kasih Anna.

Anonymous said...

SAPA TAK MARAH,,SAPA2.......MEMANG DAH SAMPAI 1 TAHAP ORG TAK TAHAN BILA APA YANG DI SEMBAH DAN DI MULIAKAN DIHINA......HATI MANUSIA AKAN BERTINDAK SENDIRI , DIA SANGUP MATI DEMI PERTAHANKAN MARUAH UGAMA DIA......DI NAMAKAN JIHATTTT

Jeepers Creepers said...

bunuh je..x payah cakap banyak..nak cakap banyak masuk politklah.

Anonymous said...

assalamualaikum,
marilah kita menubuhkan tabung amal, lalu kita berikan kepada sesiapa sahaja yang telah berjaya membunuh musuh Allah dan Rasulnya itu, sekiranya yang membunuh itu syahid, marilah kita menjaga anak, isteri dan keluarganya.

Anonymous said...

Sedih sungguh baca tulisan hayati dgn pro hayati tu. Saya ikut Islam je, murtad, hukumnya bunuh.

Anonymous said...

kenapa suka mememikirkan tentang ugama kafir, apa tindakkan pon ini agama kita,kalau dalam islam murtad dibunuh peduli apa kafir nak kata apa dgn agama kita sedangkan agama kita dihina digaci dan tah apa lagi, masihkah kita nak pandang mereka ini.pergi jahanamlah kafir lahanat.

Anonymous said...

aku sanggup mati untuk bunuh makcik wuzzzara ni...

GELAGAT NAJIB said...

WAHAI BODOH BANGANG DAN BERUK
KAO NI TEMBAK SEMBERONO DAN MENGGUNAKAN ISU UGAMA UTK MENNGIAKAN PEMBUNUHAN

AKU CABAR KAO DEDAHKAN BUKTI YG JOE FERNANDEZ AJAK ORANG MURTAD. KAO KENAL TAK KELUARGANYA BAHLUL

SAMALAH DENGAN KES AHMAD SARBINI. ADAKAH DIA DIBUNUH KERANA MURTAD KE. TEOH BENG HOCK DITOLAK DARI TINGKAT 8 KERANA AGAMA ISLAM KE?

NILAH PERANGAI PENCACAI TAIK GEROMBOLAN united malays national organization KERANA SANGGUP MEMFITNAH ORANG YG MATI UTK MENCAPAI HAL TUJU POLITIK. KALAU TERSALAH ORANG MCM MANA? KLU ADA RCI PUN TAK GUNA KERANA KEPUTUSANNYA PELIK DAN TIDAK MASUK AKAL

Anonymous said...

Nampaknya bukan si siti murtad sahaja yang wajib dibunuh,"Gelagat Najib" juga wajib disenaraikan sekali .....

Anonymous said...

Kepada user bernama "GELAGAT NAJIB"

macam ni lah tipikal perangai penyembah PKR, akan sentiasa lari topik dan memnimbulkan fitnah. dari mana pulak tetiba datang tuduhan ahmad sarbani dibunuh kerana murtad dan beng hock mati kerana agama islam? mengarut benar. apa pulak kaitan mereka dengan isu ini. kelihatan di sini puak2 PKR bangang ni lah yang menyalahgunakan nama-nama si mati untuk kepentingan mereka. macam teoh beng hock, lepas kantoi dia terlibat dalam penyelewengan DAP, terus senyap bahlol2 pakatan ni.

Anonymous said...

biar aku cakap terus terang , aku ni dulu memang jahat , kejam dan sadis , aku pernah hiris belakang orang dari kepala sampai kepunggung dengan badik !

aku pernah tikam tembus leher orang gara2 curi minyak motor aku !

aku pernah potong 4 jari seorang lelaki anak dua kerana hutang tak bayar !

aku pernah masuk lokap seminggu kerana kes gaduh , orang tu terburai perut , usus melimpah keluar ! tak mati ..sempat ke hospital! tapi kes tu polis buang kes sebab aku cuma pertahan diri dari serangan mereka seramai 4 orang yg bersenjata !

cuma nak cakap , aku tak takut sembelih orang , pada aku potong orang tu macam sembelih ayam je ! sekelumit rasa mual atau takut atau ngeri telah luput dari diri aku , dah biasa tengok darah !

sbb tu , pada aku ,makcik setan Wizurra ni kacang je , aku bagi amaran , jangan sampai aku jumpa kau Wizurra !!!

Anonymous said...

manusia ni rasa darahnya masin , ada sedikit masin , tapi setiap orang rasa darahnya tak sama , pekat cair pun tak sama , ada pekat darahnya ..ada cair darahnya , ada merah pekat dan ada merah cair warna darah nya.

makcik al Wizzura ni rasa darahnya bagaimana agaknya?

Anonymous said...

ada lagi yg teruk murtad, mereka menolak hukum alquran - hudud dll, kini telah meninggal ajaran hadhari iaitu Najib dll ahli UMNO. Jom kita pileh pakatan rakyat - PAS, PKR & DAP

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah s.w.t. bagi ada golongan yang macam ni sebab nak uji orang-orang yang beriman, samada masih beriman ataupun akan mengikut jejak golongan itu. dan mengenai padangan orang kafir terhadap agama Islam. biar apa pun pandangan mereka, kamu tak usahlah khuatir. kerana mereka itu samada diberi peringatan ataupun tidak, sama saja. mata mereka telah dibutakan, telinga mereka telah dipekakkan, dan hati mereka telah ditutupp serapat-rapatnya. Allah s.w.t hanya akan memberi petunjuk kepada orang yang mahukan petunjuk sahaja mengikut kehendak Allah. yakinlah dengan janji Allah. berjihadlah di jalan Allah. Sesungguhnya berjihad di jalan Allah itu amat besar ganjarannya. Usah gentar dengan mereka. Jadilah muslim yang sejati.

Anonymous said...

untuk melaksanakan hukuman bunuh, hukum hudud perlu dilaksanakan..
orang yang menolak hudud pun boleh dikira murtad..hudud x dilaksanakan=menolak hukum al-quran dan hadis=murtad

Anonymous said...

Bunuh-membunuh bukan menyelesai masalah. Orang memhina agama kita haruslah kita menasihatnya bukan cara bunuh nanti orang anggap agama kita ganas seperti Taliban. Setiap orang tak suka sesuatu benda/orang pasti ada sebabnya. Agama baik tidak takut tiada pengikut.

Anonymous said...

Umat akhir zaman..mari lah bertaubat wahai saudaraku sekalian..Apa salah Nabi Muhammad pd dia smpai dia mnghina mcm tu skali..sedih sgt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...