NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, January 11, 2012

Kenapa Malaysiakini Hanya Siarkan Berita Ini Di Ruangan Berbayar?


Laporan berita di atas baru sahaja disiarkan di laman portal penipu no.1 di Malaysia - tetapi laporan berita berbahasa Inggeris itu tidak boleh dibaca oleh  mereka yang tidak mendaftar serta membayar yuran langganan.

Hahaha...

Persoalan menarik di sini, kenapa berita ini dilaporkan di ruangan berbayar? Adakah kerana berita ini sensitif dan mungkin memberi tanggapan buruk kepada kerajaan DAP Pulau Pinang maka ianya disiarkan di ruangan berbayar?

Sedikit petikan dari berita yang disiarkan di ruangan berbayar :
‘Explain lease arrangement’

Early this month, about 30 Hindu devotees had staged a protest at the Sree Gangatharan Shiva Peruman Temple in Butterworth, over two private business allegedly encroaching on temple land.

The HEB clarified that it owns the land, and that the temple management had been informed about the lease arrangement.

However, Rayer questioned if the land had been leased based on an open tender system as HEB had failed to clarify this point.

"It is also crucial that the HEB calls for the meeting with the respective parties to show good governance and (maintain its) the good name," he said.

The HEB was further urged to disclose the process of appointing commissioners and the remuneration provided to them and the administrative staff.
Sebelum ini penduduk mengadakan bantahan serta menggesa agar HEB dibubarkan :



Adakah kerana jika berita ini disiarkan di ruangan yang boleh diakses oleh semua pengguna internet ianya mungkin menjejaskan imej DAP Pulau Pinang?

Untuk pengetahuan pemimpin DAP merupakan 'Board's Chairman' dalam HEB.

Berita buruk-buruk pasal kerajaan diletakkan diruangan percuma supaya boleh dibaca oleh semua, tetapi berita-berita begini diletakkan di ruangan berbayar yang mana hanya golongan tertentu sahaja mendaftar untuk membaca dan meninggalkan komen mereka?

YY : Tak sambut Thaipusam la nampaknya rakan2 beragama Hindu aku di Penang....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...