NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, January 7, 2012

SMM/BEBAS Mengaku Pelajar Terlibat #UPSI Mereka Yang Gagal

Ahmad Syukri: "It is true that some SMM members did not perform well academically.'' 
SMM akhirnya mengaku dan memberi respon terhadap entri saya sebelum ini [BACA SINI] yang mendedahkan bahawa 'kepala-kepala' yang terlibat menghasut pelajar terdiri dari mereka yang gagal serta pencapaian akademik mereka tidak memuaskan sehingga diberhentikan di IPTA tempatan.

Ada yang meninggalkan komen, kenapa hanya didedahkan tiga pelajar sahaja - jawabnya adalah saya tidak perlu mendedahkan pengikutnya, saya hanya perlu mendedahkan mengenai 'kepala' pergerakkan ini.

Ada juga yang mahu saya letakkan slip dan sebagainya. Untuk manusia-manusia ini jika apa yang saya tulis itu tidak betul sila ke balai berdekatan dengan anda. Apa susah!

Jadi bagi mahasiswa di luar sana, 'kepala-kepala' yang menggerakkan SMM ini adalah mereka-mereka yang gagal di IPTA, adakah anda ingin menjadikan manusia yang gagal sebagai ikon dalam sebuah perjuangan?

Dari The Mole :
KUALA LUMPUR: The student movement Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) admits that some of its members have performed badly academically. 
Due to that they will put their studies on hold first while they continue to fight for academic freedom, SMM president Ahmad Syukri Abdullah told The Mole.
He said: “It is true that some of SMM members have not performed well in their studies."

"However we feel it is a small issue that is being exaggerated by certain quarters just to bring us down," he added.
Ahmad also admitted he did not perform well academically and that he will put his studies on hold to continue with his struggle with SMM for academic freedom.

He also said he could not afford to pay his RM7000 study fees for the time being. 
A blog posting at Double Y stated many students who are involved in the SMM demonstration were not doing well in their academically while some had even been dismissed from public universities due to their bad results.

The blogger wrote many of students who failed at local public institutions had then joined private institutions after being awarded ‘full scholarships’ by the Selangor government.

Asked if they were being politically manipulated, Ahmad said: “I do not think that we are being manipulated by anyone.’’

He claimed nobody had approached them to seek help in spreading any political agenda. 
Pemimpin Mahasiswa Aspirasi Malaysia (Aspirasi) president Mohd Shahar Abdullah when contacted said: “If what is alleged by the blogger is true, it shows that these students have been brainwashed into becoming political tools."

"This is a violation of democratic principles and the rights of the students,’’ Mohd Shahar

1 comment:

Anonymous said...

Patutlah mudah di perlembukan dan dicucuk hidung. Kalaulah semangat dan kesungguhan mereka itu digunakan untuk menimba ilmu dan pelajaran, pasti akan membuahkan hasil yang bermanfaat dan membanggakan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...