NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, January 26, 2012

Penyampaian Amanat Tahun Baru 2012 Oleh Menteri KPT @KhaledNordin - Di mana Timbalannya @saifuddinabd ?


Pagi tadi satu taklimat sulit dan penyampaian amanat melibatkan kakitangan Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) yang berlangsung di PICC Putrajaya.

Dalam majlis penyampaian amanat yang dilakukan oleh Menteri Pengajian Tinggi ini hampir semua kakitangan pengurusan tertinggi KPT hadir. Tapi anehnya Timbalan Pengajian Tinggi iaitu Dato Saifuddin Abdullah tidak hadir dalam majlis penyampaian amanat yang dilakukan oleh boss KPT.

Sebagai Timbalan Menteri Pengajian Tinggi bagi saya tidak sepatutnya Dato Saifuddin Abdullah tidak hadir kerana amanat yang disampaikan oleh Menteri KPT ini merupakan dasar-dasar kerajaan yang dipimpin oleh DS Najib Tun Razak.


Tindakan beliau yang gagal hadir ini seolah-olah memperlihatkan kepada kita bahawa Timbalan Menteri KPT ini tidak ambil peduli segala amanah yang ingin disampaikan kepada seluruh kakitangan KPT lebih-lebih lagi mereka yang berada di peringkat tertinggi dalam Kementerian tersebut.

Aneh bukan bila seorang Timbalan Menteri yang dilihat begitu banyak meluangkan masa bersama pelajar-pelajar pro-pembangkang tetapi gagal menghadirkan diri dalam satu taklimat dan penyampaian amanat sulit yang penting bagi kakitangan KPT.

Apa agaknya penjelasan Dato Saifuddin Abdullah berhubung ketidak-hadiran beliau dalam satu majlis penting melibatkan Kementerian Pengajian Tinggi sedangkan beliau merupakan orang no.2 dalam kementerian terbabit?

Mungkin Dato Timbalan Menteri kita sedang sibuk bermain bola keranjang bersama murid-murid sekolah atau sibuk menghadirkan diri dalam program pelajar pro-pembangkang?

Hehehehe...

YY : Orang kata Bos dgn orang no.2 KPT tak berapa nak ngam.. betoi ke?

1 comment:

Wake UP! said...

Nama pun penyokong tegar Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tentunya lebih mempedulikan aktiviti dengan pelajar penyokong Pakatan Rakyat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...