NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, January 3, 2012

Pemecah Berita : Foto Setiap Perusuh #UPSI & Tukang Fitnah PDRM di Facebook Didedahkan? - Sebarkan!

Kasihan rupanya pelajar-pelajar yang terlibat merusuh semata-mata membela nasib mahasiswa biadap bernama Adam Adli terdiri daripada anak-anak mereka yang berpendapatan rendah. Kebanyakkan dari mereka berasal dari Pantai Timur :

Klik Imej Untuk Besarkan

Ada ibu bapa yang bekerja tukang jahit, petani dan selebihnya bekerja sendiri - namun pendapatan bulanan ibu bapa pelajar ini di bawah RM1000 sebulan.

Tidakkah mereka kasihan dengan perit jerih ibu bapa mereka yang menghantar mereka ke menara gading semata-mata untuk melihat mereka berjaya?

Kita lihat beberapa lagi pelajar yang terlibat serta diperbodohkan oleh Adam Adli yang mana kita dapat maklumat sebelum berhimpun beliau dipercayai berjumpa dengan seorang pemimpin politik pembangkang.

Klik Imej Untuk Besarkan

Lagi para 'mahasewel' yang terlibat dalam kejadian merusuh serta memfitnah pihak PDRM :







Nama : Mohd Salaihudin Bin Mat Jusoh 


Fakulti Sains Kemanusian/Semester 8/Pengajian Malaysia/AJK Tertinggi LMP 


Facebook: Park Jung Din









Nama : Amar Afiq Harun


Diploma Sains/Semester 2/AJK Tertinggi LMP

afiq_92sya@yahoo.com





Kumpulan pelajar di atas dipercayai turut terlibat dalam menulis status di laman facebook mengatakan bahawa polis bertindak kejam serta memukul Safwan Anang sehingga berdarah. 

Betulkah dakwaan mereka ini turut telibat dalam kejadian rusuhan tempoh hari?

Jika benar...

Kasihan sungguh tidakkah mereka sedar bahawa Adam Adli mempergunakan mereka semata-mata untuk membebaskan dirinya dari dihukum oleh pihak pentadbiran UPSI? 

Pelajar lain sibuk mengulang-kaji untuk menghadapi 'final exam' kamu sibuk merusuh... isk..isk..isk...

Sabar belum habis lagi, sambung lagi dengan paparan gambar perusuh yang dipercayai turut terlibat memecahkan pintu klinik Syifa :


Yuyu Luna comel tapi sayang kepala 'sewel'.... jangan marah eik...
Mereka-mereka ini dikeldaikan oleh Adam Adli yang dipercayai mendapat sentuhan 'ajaib' dari Chegubard ahli AMK yang mengetuai SMM.

Dalam kebebasan bersuara, kita perlu tahu batas-batas lebih-lebih lagi kamu adalah golongan mahasiswa yang bakal bergelar guru serta bertanggungjawab mendidik anak bangsa kelak. 

Jika sikap ekstrem begini ditunjukkan ketika masih belajar tidak hairan jika sekolah-sekolah di Malaysia kelak hanya mampu melahirkan golongan murid yang tidak berkualiti.

Soalan akhir saya kepada golongan 'cerdik' ini - bukankah kerajaan telah mengumumkan untuk mengkaji serta memansuhkan AUKU dan membenarkan mahasiswa berpolitik. Jadi apakah tujuan sebenar perhimpunan di hadapan UPSI tempoh hari?

Saya beranggapan tujuan perhimpunan yang diadakan tempoh hari bertujuan :

  • Untuk menyelamatkan 'batang tengkuk' Adam Adli yang bakal dibuang kolej dan akan gelap masa depannya?
  • Untuk melatih mobilisasi sempena 9 Januari yang akan datang?
  • Atau pun perhimpunan diadakan tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk mencari salah pihak berkuasa dengan harapan imej kerajaan berjaya diburukkan?

Saya berpendapat, kita memang perlu membenarkan golongan mahasiswa ini berpolitik. Mereka sudah besar, mereka mampu memutuskannya. Jika mereka gagal dek kerana gila berpolitik sekalipun, itu bukan lagi masalah kita.

Itu masalah mereka serta keluarga mereka. Hahaha...

Namun mahasiswa perlu kreatif dalam berpolitik, apa yang saya perhatikan golongan yang merusuh di hadapan UPSI tempoh hari, hanya plagiat gaya politik yang diamalkan pembangkang.

Tetapi bagi saya tindakan mereka menjadikan jalanraya dan demontrasi yang berbentuk keganasan sebagai platform untuk bersuara sama sekali tidak boleh diterima. Kerana di Malaysia ini banyak ruang betul disediakan untuk kita menyampaikan suara kita.

Seperti saya, saya menggunakan blog untuk menyampaikan suara saya...

Dipendekkan cerita...

Pemimpin pembangkang 'keldaikan' pemuda di bawah, manakala pemuda di bawah ini pula 'keldaikan' rakan-rakannya untuk menyelamatkan lehernya yang kini semakin 'terjerut' - maklumlah sudah hendak dibuang dari Universiti bro...

Ikon yang dicipta pembangkang : Adam Adli  The 'Anal Spring' Opss.. 'Arab Spring'

Nama Pelajar : Adam Adli Bin Abdul Halim
Kursus : TESL
Matrik : D20091034405

No. I/C : 890703-07-5357

Semester : 5
Kolej : KHAR (mungkin sudah tinggal diluar)
Asal : Butterworth, Pulau Pinang
Alamat : 1788, Lorong Permata Bertam, 13200 Kepala Batas, Seberang Prai Utara
No. H/P : 017-4347317
Bapa :  Abd. Halim (0123485275) - Pesara

Kawan-kawan mahasiswa tolonglah...

Tolonglah...

Tolong segerakan kempen 'PEACE CAMPUS'! 

22 comments:

Anonymous said...

Budak-budak ni rata-2 tak layak mengaku diri sebagai mahasiswa, apa tidaknya, rata-2 ambil kursus yang koman sepanar, mana ada yang ambil kursus kejuruteraan, perubatan dan kursus2 kritikal yang memerlukan SPM 10A+ keatas. Semua kursus yang mereka ambil perlukan SPM cukup makan je, dah tu masuk U atas dasar kuota melayu, kalau ikut merit, habis semua disapu dek cina dan hindu. Yang dah dapat tu lah yang belagak tak tentu fasal, terkena kejutan budaya. Konon dah dpt title mahasiswa, jd orang pandai lah konon, kena berfikiran kritikal dan kontra. Berpolitik mengalahkan orang cerdik. Cina yang dapat 10A+ pun tak berpolitik macam kamu. Dapat SPM cukup makan ada hati nak tunjuk terer, berpolitik 24jam, sudah lah.... pegi study, apa korang ingat dapat result cukup makan kat U senang2 korang nak dpt kerja? sekarang kalau nak masuk kerja gomen pun CGPA kena 3.0 keatas baru dipanggil interview....
Itu belum tentu dapat lagi. Itulah nasihat saya untuk sibanggang yang bermimpi sebagai mahasiswa..... tapi tak sedar diuntung.

Anonymous said...

Apa kata kita tetapkan syarat ketat sikit utk masuk U. Lps tu kita tgk berapa kerat yg benar2 layak bergelar mahasiswa?

aku gerenti ramai anak melayu tk layak. tolonglah sedar. kerajaan yg ada walaupun tk sempurna byk bantu org melayu!

adbance said...

Kamu mahasisw terbaik ker? Tulisan poyo jer.. he hee

Anonymous said...

Bdk2 Pro-A duk sibuk desak pudin letak jawatan. patutnya fokus hal student la. usah sibuk hal politik. turun bg penerangan kt student.

dari desak pudin baik korang desak shahrizat. ada berani?

Anonymous said...

Anon 10 :20 AM

Nama pun blog xkan ko nk penulis tulis mcm paper. blog bahasa dia ringkas sbb tu org suka baca. Moron!

X-PAS said...

adbance,

Apa blog kamu nak juga gua tengok tulisan lu. Sah bdk ni pencacai adam adli yg bakal dikorbankan 9 januari nnt bro!

WAKAKAKAKA.

Anonymous said...

~ blOg pro-ameno neh ~ kah3x~ ntah apa2, mfitnah je kejenye ye.. ingat2 Yang Maha Esa saudara oii.. jgn dok asyik cari kesalahan org..

.. sokong kerajaan ameno boleh, tapi nak membantah xboleh .. haizzz

Anonymous said...

sa sokong ketatkan kemasukan ke U sama rata dgn cina dan hindu..mcm mana kemana budak melayu akan pergi...

Anonymous said...

bgus diam2 dari sebarkan fitnah..

Anonymous said...

kesian anak2 melayu...Ingat lagi tak kenapa ayahda Tok det buat AUKU..? kesian diorg nie otak telah diliwat..alhamdulliah aku tetap bejaya walaupon ada AUKU..tq tok det..

Anonymous said...

muka2 yg blh diira brp kali je solat jemaah kt surau kolej. yg amek pendidikan islam tu langsung tak penah nampak solat kat surau khar. dok khar.

Anonymous said...

Boleh tunjukkan skali tak berapa CGPA yang budak2 ni dapat setakat ni......kalau boleh lah kan biar 1 Malaysia tau...hehehe

hitch said...

nasib baik xde yg mati..kalo ada yg mati lagi bagus!buat menyusahkan org jea....

Anonymous said...

aku dok pratikan, yang dok melalak berdemo tu, hanyalah bangsa ku shj,aku jadi sensitif bila sebut bangsa ku Melayu, kerana akan terkena batang hidung sendiri, tetapi itulah hakikatnya...mana ada bangsa lain dok berdemo tu, sebab depa sebok dok study bagi dapat cemerlang dalam exam bukan cemerlang dalam berdemo, tak malu ke dgn bangsa lain, mereka tak sebok nak berpolitik waktu belajar, yang seboknya bangsa ku..aku jadi hairan bin ajaib, kenapa ini berlaku...kerana mahasiswa melayu mudah dipengaruhi dgn duit ringgit dan jawatan..kono nak jadi hera..boleh dapat awek ramai kononnya...aku jadi benci dgn diri ku disebabkan segelintir bangsa ku yang biadap dan kurang ajar ini...nasib baik mereka buka mewakili mejoriti kampus..sudah-sudahlah tu..baliklah baca buku, buat study..dapatkan cemerlang agar menjadi kebanggaan bangsa ku...bbbbbbalik solat hajat , mintak petunjuk...mak bapak korang tak ajar ke solat dan berakhlak mulia....entah-entah mak bapak mereka yang dok sokong dari belakang....jenis tak sedar diri , makan orang tanggung, berak mencangkung nak tunjuk lagak...ptuihhhh!!!!

Anonymous said...

Patutnya diteruskan AUKU sahaja tanpa perlu dimansuhkan. Saya pun belajar di U semasa AUKU ada. Tak wujud masalah pun. Yang penting tingkatkan usaha untuk capai yang terbaik dan cemerlang.

Anonymous said...

yuseri,

apa motif hg sebab gambar budak student upsi yg lain?

ASPIRASI juga adalah budak balaci UMNO,

jadi tukang kira undi pemilihan UMNO..

naik bendera UMNO,

jd pak pacak kawad UMNO...

Yuseri Yusoff said...

Anon January 3, 2012 7:40 PM,

1)Tiada sebarang motif kerana adik2 ini bukan musuh saya. Sy menyiarkan sebarang maklumat yg cuba diketengahkan. Sbb itu sy siarkan artikel ini. Dlm masa yg sama saya siarkan juga penafian dari tuan punya badan. Selebihnya kamu menilai serta analisisnya sendiri.

2)Jadilah pak pacak UMNO ke, DAP ke, PAS ke saya tak pedulik itu hak kamu untuk memilih.

3)Sbg mahasiswa bersuaralah kamu, kerana kamu prlu jadi pendesak yang baik kpd kerajaan. Tetapi gunalah platform yg betul.Samada desakan itu diterima atau tidak itu soal kedua.

4)Jika mereka ini hanya terlibat politik kampus, saya sama sekali tidak pedulik apa kamu nk buat dlm kampus. Tapi kini golongan ini sudah mula masuk hal politik negara. Jadi berdepanlah dgn kami para bloggers.

4)Jika ada mana-mana yg merasakan saya perlu dikenakan tindakan undang2 teruskan sahaja hajat itu.

Terima kasih atas komen saudara.

Anonymous said...

Stupid mahasiswa ...
Dunia sebenar adalah alam pekerjaan , bukan masa korang belajar ...
Belajar2lah hormati negara sendiri , kalau tak suka duduk MALAYSIA yang aman ni , gi duduk kat negara lain ... Banyak sangat cengkadak si adam adli ni ... Kena 'roket' ngan anwar ke ?

Anonymous said...

Mahasiwa yang nak lawan undang-undang dan polis, saya rasa buang sahaja dpd universiti, tak payah belajar... buang masa je...memang gerenti perosak masadepan negara. Pergilah jadi tukang pacak bendera atau tukang bancuh kopi anwar ibrahim. Kalau jambu sikit ada peluang naik cepat.

21windows said...

bodoh dajal2 tu suma.mahasiswa baik kununnn padahal suma bego, stupid ass, stupid fuck, bajingan, palui, dupang, anjing, babi kaler hitam and pink, muka cam kentut, berangan. time aku study xde pun mslh ngn AUKU tu. mahasiswa yang berangan ahli politik je rasa benda tu beban lagi2 dajal2 hasil didikan pakatan pembangkan yang dajal, setan dan iblis laknatullah. muka sorang2 mcm tong sampah.nooo...tong sampah even lagi cantik.ni sorang2 muka mcm najis.

Anonymous said...

keldai adam adli? ape la yg adam adli tu leh bg kat kwn2 die tu... laen la najib n kuncu2 umno... dh sah2 org kaye dunie.. tu yg org2 umno terhegeh2 jilat buntut umno tu...lbih inginkan duit dari pahala. hehehe

Dzulkifley Mohd. Said said...

Salam YY. Sy sbg ex-student Univ skitar hjg 90-an dulu rasa kecewa sgt tengok hala tuju siswa-siswi UPSI ni yg dh terpesong JAUH!! Sy akui, walaupun sy dtg dr family senang & berada, spnjng hdup sy di Univ sy tak prnh buang masa, tenaga & wang RM untk benda2 ngarut mcm nie. Sbb sy sedar TANGGUNGJWB sy, parent kita bersusah pyh kerje siang & mlm, dngn keringat, peluh & AIR MATA, hantarkan kita ke U dngn hrpn TERTINGGI melihat kita beroleh KEJAYAAN.. Seeing this predicament, frankly hati sy dilanda rasa SAYU sngt, sbb rata2nya siswa MELAYU, family miskin & HIDUP SUSAH!! (some may even take bantuan krjaan). Yet these people still tak nampak tanggungjwb msing2 ke?? Nauzubillah, for heaven's sake sy dulu student Eng, still manage to get above 3.0 to compete for that matter. Kalau setakat masuk kuota BUMI, pointer ckp mkn, lepas tu tajaan pun GOVT (PTPTN, MARA, JPA, MOE etc.), tak patut sngt rasanya nak kutuk govt tu!! Nobody larang student nak undi & sokong mana2 parti pun, itu hak korang!! Tapi merusuh tngh2 mlm buta just to fight for AA tu, is something unwise & next to nonsense. Buang karan betul!! Once these ppl dah grad, masuk alam KERJE, than mrk akn tentu tahu le how difficult it is to survive ON YR OWN!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...