NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, September 18, 2017

TIADA AGENDA PERJUANGAN MELAYU PUNCA MAT TAIB KEMBALI KEPADA UMNO


Pembangkang tiada agenda perjuangan Melayu! 

Itulah punca bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhamad Taib kembali menyertai UMNO selepas bersama PAS dan kemudian PKR. Lima tahun bersama dalam pakatan pembangkang tindakan bekas Menteri Besar Selangor itu membuktikan PKR tidak mementingkan agenda perjuangan Melayu.

Menurut Muhammad Taib, beliau mula merasakan perjuangan bersama pembangkang sia-sia apabila setiap mesyuarat yang dihadiri beliau langsung tidak membicarakan soal perjuangan Melayu. Boleh rujuk laporan The Sun Daily.

Bagi saya, PKR tidak berani dan tidak akan membicarakan soal perjuangan Melayu kerana mereka selama ini bertuankan DAP yang terang-terangan bersikap chauvanis dan anti Melayu. 

Tindakan Muhammad Taib keluar daripada PKR semalam juga menunjukkan bahawa dalam PKR sedang berlaku perpecahan yang ketara.

Perpecahan di dalam PKR dapat dilihat apabila Lateefah Kooya secara terang-terangan menyerang Rafizi Ramli sebelum ini. 

Keluarnya Muhammad Taib dari PKR juga memberi satu tamparan kepada Azmin Ali yang kelihatan resah melalui laman Twitternya sebelum sidang media khas yang diumumkan oleh YAB Perdana Menteri semalam. 

Mana tidaknya, sebelum ini Azmin Ali selaku Menteri Besar Selangor menyanjung tinggi tindakan Muhammad Taib yang meninggalkan PAS dan menyertai PKR selepas parti PAS berpecah dengan PAN.

Bagi sesetengah pihak, Muhammad Taib mungkin tidak mempunyai pengaruh yang besar kepada pengundi muda di Selangor.

Tetapi apa yang pasti tindakan Muhammad Taib menyebabkan PKR yang kini menerajui kerajaan negeri Selangor kehilangan seorang 'kuda tua' yang masih mempunyai pengaruh di kalangan rakyat Selangor.

Adios...!






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal