NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, February 13, 2017

Anak Malaysia IFX Expo Asia Hong Kong!

Membawa sesuatu yang baru di Malaysia bukanlah sesuatu perkara mudah.

Lebih-lebih lagi di zaman masyarakat yang obses dengan media sosial, pasti pelbagai tuduhan dan tohmahan akan dilemparkan oleh netizen terhadap mana-mana individu yang cuba membawa sesuatu yang lain.

Itulah nasib yang menimpa Arai Ezzra, jika di Malaysia ada yang melemparkan tuduhan kononnya beliau adalah scammer.

Tetapi di luar negara terutama bagi pemain-pemain dalam indsutri Fintech Technology, Arai Ezzra berjaya membuka mata mereka kerana memperkenalkan Dinarcoin menggunakan teknologi blockchain.

Buktinya, selepas Arai Ezzra pembentangan mengenai Dinarcoin, Gold Backed and Crypto di The North American Bitcoin Conference bersama nama-nama besar seperti John McAfee, CEO MGT Capital Investment, Inc, Moe Leni, Founder, Keynotes Events dan Roger Ver, CEO Bitcoin.

Kini Arai Ezzra tersenarai antara Speaker utama di iFX Expo 2017 yang bakal berlangsung di Hong Kong pada 21 Februari hingga 23 Februari 2017. Rujuk (sini)

Barisan Speakers di iFX Expo 2017 - Hong Kong
iFX Expo merupakan ekspo terbesar di Asia yang bakal melibatkan 80 peserta dan penaja dengan 2500 hadirin dari seluruh dunia - sedikit maklumat mengenai IFX Expo Asia 2017 (rujuk sini).

Video di bawah adalah Arai Ezzra ketika pembengangan mengenai Dinarcoin, Gold Backed and Crypto The North American Bitcoin Conference di Miami tempoh hari.

Ironi sungguh orang kita.

Hari-hari kita berbicara soal penguasaan ekonomi orang Melayu, tetapi apabila ada anak Melayu berjaya dan mahu menerokai teknologi blockchain yang dikuasai oleh pemain-main industri kewangan antarabangsa kita tanpa sedikit rasa bersalah menuduh beliau seorang scammer?

Fikir-fikirkan...

Arios..!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...