NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, February 16, 2017

Tuduhan Koperasi Dinar Dirham Berhad Tidak Berdaftar SKM Tidak Berasas!

Galeri Koperasi DinarDirham
Saya terbaca di satu laman blog yang melemparkan tuduhan tidak berasas terhadap Koperasi Dinar Dirham Berhad semalam. 

Berdasarkan artikel tersebut, saya terpanggil untuk menjawab tuduhan yang dilemparkan oleh penulis terbabit kerana terdapat beberapa kesalahan fakta dalam empat hujah yang dikemukakan.

Berikut adalah empat sebab dari penulis berkenaan :


Jika diteliti daripada empat sebab yang diberikan penulis, jelas menggambarkan bahawa penulis terbabit tidak melakukan penyelidikan sebelum melemparkan tuduhan secara membabi-buta. Dalam bahasa mudah, penulis tersebut sondol tidak pakai helmet.

Pendek kata, penulis tidak buat sedikit kajian sebelum buat tuduhan.

Pertama, tuduhan mengenai DinarDirham dimasukkan dalam watchlist Bank Negara Malaysia (BNM) telah pun dijawab oleh pihak DinarDirham - rujuk kenyataan di bawah :


Kedua, DinarDirham memperkenalkan DNC (DinarCoin) di mana ia bukanlah emas digital di alam maya semata-mata. Setiap DNC yg disimpan di dalam UBW wallet boleh ditukarkan secara 1:1 kepada dinar emas fizikal 999.9/24K.

Ketiga, penulis terbabit menuduh kononnya Koperasi DinarDirham tidak berdaftar dengan Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) - jelas menggambarkan bahawa penulis tersebut tidak habis membaca dan tidak pandai untuk mencari maklumat yang sahih.

Untuk pengetahuan pembaca, Koperasi DinarDirham Berhad adalah sebuah koperasi yang berdaftar di bawah Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) - buktinya,  Pengerusi Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM), Datuk Dr Noor Zari Hamat yang merasmikan bangunan berkenaan pada 30 November 2016.

Jika tidak berdaftar di bawah SKM, apa gila Pengarah Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) turun merasmikan pelancaran galeri koperasi tersebut?

Boleh rujuk laporan Sinar Harian : (klik sini untuk artikel penuh)


Jelas penulis terbabit gagal mencari maklumat sahih dengan pihak SKM, rasanya saya tidak perlu menulis dengan panjang lebar kerana pastinya hujah-hujah yang diberikan oleh penulis blog terbabit tidak relevan dan boleh dianggap satu tuduhan tidak berasas.

Adios...!


YY : Semak fakta sebelum tulis.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...