NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, January 11, 2014

Selepas DS Hasan Malek KPDNKK, Siapa Pula Bakal Jadi Bahan #UjiKaji Makmal Blogger BN?


Mula-mula sekali saya nak ucapkan tahniah kepada rakan bloggers yang berjaya menjadikan DS Hasan Malek sebagai bahan 'uji kaji' mereka. Malah blogger tersohor seperti Out Syed The Box turut bersorak gembira melihat kejayaan 'uji kaji' ini.

Nasihat saya buat Syed - "uncle syed you duduk diam-diam, just tengok saja cukup, you sambung saja misi you dedah keburukkan Najib ok!"

Saya masih ingat bagaimana rakan blogger tua saya saudara Azmi APA yang diserang dan diherdik serta diperlekehkan maruahnya di laman Facebook kerana dikatakan menyerang pemimpin UMNO secara biadap dan kurang ajar.

Sebabnya satu, sahabat saya Azmi APA menyampaikan kepayahan dan keperitan hidup yang dialami oleh rakan-rakan blogger sebagaimana mereka sampaikan di dalam 'Whats App Group'. 

Namun malang nasib Azmi APA kerana dia bukan sahaja tidak dibantu malah diherdik, dihina dan diperlekehkan dengan pelbagai kata-kata kesat.

Blogger Azmi APA dihentam kerana dikatakan melanggar sumpah baiah yang mereka buat dalam satu program bloggers di Janda Baik iaitu program 'Brotherhood'.

Saya tidak tahu benarkah dalam program tersebut bloggers pro UMNO ada melafaz sumpah atau baiah untuk tidak menghentam sesama sendiri serta pemimpin UMNO.

Mungkin kawan-kawan yang hadir program tersebut boleh sahkan perkara ini, kalau benar mereka ada melafaz sumpah, nampak gaya mereka telah termakan sumpah masing-masing.

Jika perbuatan Azmi APA menghentam pemimpin kerana fed-up dengan sikap mereka yang tidak memperdulikan nasib bloggers/facebookers selepas PRU13 dianggap biadap dan kurang ajar, apakah 'uji kaji' yang dilakukan ke atas DS Hasan Malek bukan satu perbuatan biadap dan kurang ajar?


Bagi saya perbuatan mereka ke atas DS Hasan Malek bukan sahaja kurang ajar dan biadap, malah ia adalah seperti memperbodoh-bodohkan pemimpin UMNO/BN.

Satu soalan yang bermain dalam fikiran saya, siapa di belakang mereka sehingga mereka begitu berani memperbodoh-bodohkan pemimpin UMNO/BN seperti DS Hasan Malek?

Ada sumber memaklumkan kepada saya beberapa nama pemimpin besar yang membelakangi mereka iaitu  - Najib Razak dan isteri Rosmah Mansur, Hishammuddin Hussein dan Khairy Jamaluddin. Mereka bertindak berani kerana nama-nama besar bertindak sebagai 'payung' mereka.

Benarkah?

Nampak gaya nama-nama pemimpin yang saya sebutkan di atas kena jawab benarkah mereka mengarahkan blogger melakukan 'uji kaji' ke atas DS Hasan Malek.

Jika benar, siapa pula menteri selepas DS Hasan Malek?

Adakah Menteri Kenyataan Dalam Negeri?

Adakah Menteri Wilayah Persekutuan?

Saya nasihatkan para menteri berjaga-jagalah. Mulai sekarang anda mungkin menjadi bahan 'uji kaji' blogger pro UMNO sendiri.

Saya tak mahu lakukan 'uji kaji' ke atas menteri walaupun ada menteri yang menimbulkan keraguan apabila membelanjakan ratusan ribu untuk satu majlis hari jadi beliau. Saya memilih untuk melakukan 'uji kaji' ke atas Pengarah Jabatan Media Sosial yang dengarnya telah dilantik atas perkenan Perdana Menteri.

Jeng...jeng...jeng!

Trailer 47 Ronin ditaja oleh Pawagam Lido Kota Bharu :



Arioss...!

2 comments:

Anonymous said...

Astaghfirullahalazim.orang melayu menjatuhkan orang melayu sendiri.pembangkang senyum heppy.wake up umno BN

Anonymous said...

http://omakkau.blogspot.com/2014/01/kerana-laporan-yang-dibuat-oleh-macai.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...