NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, September 25, 2013

Bukan Nak Kempen, Cuma Nak Cerita - Kenapa Perlu Sokong YB Shamsul Anuar Calon Majlis Tertinggi #ShamsulAnuar4MT


Jika ditanya kepada golongan mahasiswa dan anak muda sama ada mereka kenal YB Shamsul Anuar...?

Saya yakin kebanyakkan dari mereka kurang mengenali YB Shamsul Anuar yang juga Ahli Parlimen Lenggong, Perak walaupun dia merupakan individu yang mempengerusikan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menggantikan Datuk Ismail Mohamed Said.

YB Shamsul Anuar yang menggantikan Datuk Ismail Mohamed pada awalnya berdepan dengan tanggungjawab berat memandangkan pembangkang menjadikan isu tabung PTPTN sebagai modal kempen mereka semasa PRU13.


Namun jika diperhatikan sejak YB Shamsul Anuar mempengerusikan PTPTN segala tanggapan negatif sesetengah pihak terhadap PTPTN telah berjaya dijawab dengan baik,  dari kecekapan YB Shamsul Anuar menjawab setiap perkara berkaitan PTPTN terbukti beliau merupakan individu yang mampu menguruskan isu dengan baik.

Ok...

Bukan nak kempen, cuma nak cerita kepada 140,000 perwakilan UMNO yang bakal memilih pucuk pimpinan tertinggi parti Oktober nanti kenapa YB Shamsul Anuar antara individu yang harus diberikan peluang bagi mengisi senarai Ahli Majlis Tertinggi UMNO.

Pertama - kerana YB Shamsul Anuar merupakan pemimpin yang bermula dari bawah, berasal dari seorang guru sebelum bertukar kerjaya menjadi Setiausaha Sulit DS Nazri Aziz sekitar tahun 1999 hingga 2004 sebagaimana dinyatakan dalam artikel profil YB Shamsul Anuar [SINI]

Dari ahli biasa ke AJK, dari AJK ke Naib Ketua Pemuda selepas itu menjadi Exco Pemuda UMNO Malaysia hingga kini Ahli Parlimen Lenggong.


Selain itu pengalaman YB Shamsul Anuar aktif dengan gerakan belia antara sebab kenapa dirinya antara calon terbaik bagi membarisi Majlis Tertinggi memandangkan laungan untuk 'meremajakan' parti antara perkara yang perlu diperjuangkan demi survival UMNO PRU14.

Bukan nak kempen, cuma nak cerita - selebihnya terserah kepada perwakilan kerana undi di tangan tuan/puan.

Akhir sekali nasihat saya kepada para perwakilan yang bakal membuat pilihan Oktober nanti, silaselidik dan  kenali terlebih dahulu nama-nama yang tertera.

Inilah yang saya cuba lakukan sekarang, jangan risau siri 'Bukan Nak Kempen, Cuma Nak Cerita' tidak ketengahkan mereka yang hanya nampak muka setiap kali musim pemilihan.

Sori la brader...! 

Semalam calon no.60 #TF4MT hari ini ingat calon MT no.02 #ShamsulAnuar4MT

Arios...!


YY : Bhai..buat masa ini blog gua cerita pasal calon dan perkara-perkara yang berkaitan pemilihan sahaja. - Kisah Tajuddin itu berkaitan pemilihan juga, supaya akar umbi tak pilih pemimpin otak tepu jadi MT. Hehehe....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...