NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, August 25, 2013

[VIDEO] : Calon Ketua Pemuda Ahmad Faisal Harap Mesyuarat Cawangan UMNO Putrajaya Tiada Unsur Sebotaj! #Tom4Putrajaya


Walaupun tarikh mesyuarat cawangan telah dilanjutkan dari 31 Ogos hingga ke 15 September 2013, sebahagian daripada 43 cawangan UMNO di Putrajaya telah selesai bermesyuarat, sepanjang pengetahuan saya antara cawangan yang selesai bermesyuarat ialah Dahlia, Carnation, Kemboja, Melur dan Sakura.

Tinggalkan dulu cerita pasal mesyuarat, kita dengar komen calon Ketua Pemuda UMNO Putrajaya, Sdr Ahmad Faisal (gambar) atau Tom berhubung isu Kalimah Allah tempoh hari :


Tom mencadangkan supaya sebarang kes berkaitan agama Islam haruslah dibicarakan di Mahkamah Syariah, bukan Mahkamah Sivil seperti yang berlaku hari ini, dan jika hal ini menjadi semakin rumit seperti sekarang, Majlis Raja-Raja selaku Ketua Agama di Malaysia seharusnya campur-tangan bagi menyelesaikan segala permasalahan. 
Mungkin apa yang disuarakan oleh Tom hari ini tidak dapat membawa apa-apa impak untuk memberi kesedaran kepada ramai pihak. Tapi jika suatu hari nanti Tom menyuarakan atas kapasitinya sebagai Ketua Pemuda UMNO Putrajaya atau Exco Pemuda UMNO Malaysia, pasti ramai yang akan membuka mata. - 1PELURU
Ok, berbalik kepada beberapa cawangan UMNO di Putrajaya yang telah mula bermesyuarat difahamkan terdapat percubaan memboikot kehadiran bagi mengagalkan mesyuarat dijalankan, tindakan ini telah menjejaskan masa dan perjalanan mesyuarat. Walaubagaimanapun dimaklumkan cubaan tersebut gagal kerana mesyuarat berjaya diteruskan.


Tahniah kepada ahli-ahli UMNO yang telah selesai melaksanakan tanggungjawab kepada parti, untuk cawangan saya pula mesyuarat dijadualkan berlangsung pada 6 September 2013 sebagaimana pesanan ringkas yang saya terima beberapa hari lepas.

Cawangan mana yang cuba disebotaj...?

Siapa kepala dia...?

Kalau aku tulis nanti dia panggil gunakan daddy dia lagi...

Hahaha...

6 September 2013 mesyuarat UMNO Cawangan Alamanda...

Arios!

5 comments:

Anonymous said...

Hangpa tau ka pulak berapa banyak si Khairun telan duit komisen permit pekerja asing masa bapak dia pegang KSU Imigresen? Restoran mamak Ali Maju control semua pejabat imigresen di pusat Bandar Damansara dan Putrajaya. Kaya raya walaupun umuq setahun jagung. Nak bertanding KP Putrajaya tapi tak berani nak declare, macai2 dia yang sibuk. Hantar budak2 baju hitam konon-konon nak takut-takutkan kami pemuda putrajaya yang menyokong si Tom. Tak habis2 budaya samseng. Wei tak sedaq ka dah kalah dengan Datuk Zaki sebanyak 3 undi. Khairun kalau lawan si Tom tu pasti pengsan. Ada berani Khairun?

Anonymous said...

bagi bukti, nak tau jgk. jgn sembang ja.

Anonymous said...

FITNAH IBARAT API..

Kemajuan teknologi menyenangkan kita semua tetapi ada segelintir yang menyalahgunakannya sehingga membawa kepada penyebaran fitnah. Penyebaran berita yang tidak benar melalui Sistem Pesanan Ringkas (SMS dan MMS) dan laman sesawang umpamanya banyak sekali berlaku sehingga mencetuskan kegusaran masyarakat.

Walaupun nampak mudah tetapi ini sebenarnya adalah sesuatu bentuk fitnah yang berbahaya. Mengenai fitnah, Allah berfirman bermaksud: "Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya." (Surah Al-Baqarah: 191)

Rasulullah bersabda yang bermaksud: "Akan muncul suatu ketika di mana ilmu Islam dihapuskan, muncul pelbagai fitnah, berleluasa sifat kedekut dan banyak berlaku jenayah." (Riwayat Muslim)

Islam mempunyai kaedah lebih ketat bagi memastikan kebenaran sesuatu berita supaya tidak terperangkap dengan berita berunsur fitnah. Sebagai Muslim dan Muslimah, kita wajib menghalusi setiap berita diterima supaya tidak terbabit dalam kancah berita berunsur fitnah.

Ini selaras dengan firman Allah yang bermaksud: "Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan." (Surah Al-Hujurat: 6)

Jangan anggap menyebarkan cerita tidak benar itu sekadar kesalahan kecil. Hakikatnya, fitnah itu ibarat api dan dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga. Rasulullah bersabda yang bermaksud: "Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Anonymous said...

“Jangan engkau fitnah aku, kan fitnah itu lebih teruk dari membunuh”.Kata-kata ini sering kita dengar. Lebih buruk lagi kata-kata ini keluar dari mulut penceramah agama. Perkataan fitnah yang dimaksudkan di sini ialah menyebarkan kata-kata dusta dan pembohongan terhadap seseorang. Penceramah menguatkan kata-kata tadi dengan membawa dalil al-Quran yang bermaksud: “fitnah itu lebih besar daripada membunuh.”(Surah al-Baqarah,ayat 191).

Anonymous said...

Ustaz Mohd Kazim Elias

"Sesungguhnya seseorang itu terkadang bercakap dengan satu percakapan dengan tujuan supaya orang lain menjadi tertawa dari sebab percakapannya itu. Dia tidak menyangka bahawa perkataannya itu akan menyebabkan dirinya dihumbankan ke dalam api neraka selama tujuh pul...uh tahun." (Hadis riwayat At Tirmizi daripada Abu Hurairah R.A)

"..dan janganlah sebahagian kamu mengumpat sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang di antara kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima tobat lagi Maha Penyayang." - Al Hujurat 49:12

"Pada hari itu(hari kiamat), akan bersaksilah ke atas kamu oleh segala lidah, tangan dan kaki mereka menjadi saksi atas mereka terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan(didunia dahulu)."
An Nur 24:24

"Sesungguhnya orang yang mendengar (seseorang yang mengumpat orang lain) adalah bersekutu (didalam dosa) dengan orang yang berkata itu. Dan dia juga dikira salah seorang daripada dua orang yang mengumpat itu"

"Tiga perkara apabila ada pada seseorang itu maka ia adalah munafiq (munafiq amal, bukan munafiq aqidah) walaupon ia berpuasa dan sembahyang. Ialah orang yang apabila bercakap ia berbohong, apabila berjanji ia mungkiri dan apabila ia diamanahkan sesuatu ia akan khianat"

"Sesiapa yang sanggup meninggalkan pertengkaran sedangkan ia adalah dipihak yang salah, Allah akan membina untuknya sebuah rumah ditepi Syurga. Dan barang siapa yang sanggup meninggalkan bertengkar sedangkan ia berada di pihak yang benar, Allah akan membina untuknya sebuah rumah ditempat yang tinggi didalam Syurga."

"Maka janganlah kamu menganggap dirimu bersih, sebenarnya Allah lebih mengetahui siapakah orang yang lebih bertaqwa kepadaNya." - An Najm 53:32

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...