NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, May 9, 2013

Foto #Blackout Epic Failed! - Kenapa Hanya 80k Ke 100k Sedangkan Pengundi Berdaftar Lebih 13 Juta Orang?


Foto di atas disebarkan oleh beberapa kakitangan kerajaan, kononnya beratus ribu rakyat menuntut dan bersetuju mengatakan PRU di Malaysia dijalankan secara tidak adil. Pergh! Sekali tengok ketar kepala lutut, pakcik-pakcik di kampung tentu percaya dengan apa yang dipaparkan.

100 ribu berhimpun menolak keputusan PRU13, kerana isu 'Blackout' - dakwaan dan persepsi ciptaan pembangkang untuk membangkitkan momentum bagi memastikan 'Malaysia Spring' akan berlaku di Malaysia.

Modus operandi Anwar Ibrahim dan pembangkang cukup licik, pertama sebelum selesai pengiraan undi, Anwar Ibrahim sudah pun menghantar tweet mendakwa PR telah menang PRU13 tetapi BN merampas keputusan tersebut.

Ia sama seperti perbicaraan kes Liwat II, belum pun hakim membuat keputusan. Anwar Ibrahim awal-awal menghantar tweet mengatakan "Hakim telah dibeli BN, saya pasti dihumban ke penjara" tweet begini dihantar sebelum keputusan dibuat sebagai persediaan sekiranya dia dijatuhi hukuman bersalah.

Jika dihumban ke penjara, masyarakat melihat apa yang dikatakan Anwar Ibrahim ada kebenarannya.

Sama juga keputusan PRU13, awal-awal tweet "PR telah menang PRU13 tetapi BN hijack keputusan tersebut", - kini mereka yang naif permainan propaganda melihat Anwar Ibrahim berkata benar.

Gambar disebarkan, video dimuat naik untuk menunjukkan mereka mendapat sokongan majoriti yakni seluruh pengundi di Malaysia.

Kita lihat teknik fotografi yang diamalkan oleh PR :


Tiada ruang, ia dipenuhi ratusan ribu manusia...

Sejauh mana kebenarannya?

Lihat 'Error Level Analysis' untuk foto di atas :


Gambar yang disimpan semula dalam bentuk JPEG jika tidak diubah suai lebih banyak titik gelap berbanding putih. Jika titik putih banyak gambar tersebut telah diubahsuai. Teknik penerangan seperti di bawah :


Lagi pun jumlah pengundi berdaftar di Malaysia yang mengundi dalam PRU13 berjumlah lebih 13 juta orang, jika angka 80k - 100k yang berkumpul mendakwa PRU di Malaysia tidak adil, layakkah mereka claim mewakili seluruh rakyat Malaysia?

Mereka claim majoriti pengundi, adakah survey dibuat - kenapa setiap kali BERSIH 1 hingga BERSIH 4 angka ini sahaja yang mampu mereka kumpul?

Where is silent voters yang menghukum PR?

Kumpulan yang sama, crowd yang sama - mereka terdiri daripada hardcore-hardcore parti pembangkang. Bukan membawa suara majoriti pengundi berdaftar.

Pendek kata Hello Anwar!

Dulu kata tak dapat mandat nak bersara?

Apa cer..?

Kena kencing lagi!!!




10 comments:

Anonymous said...

Memang cakapan munafik tak boleh dipercayai. Muka tak tahu malu, cakap tak serupa bikin... Bersaralah dengan jawatan pensyarah...pemimpin tidak sesuai sebab kepimpinan melalui teladan..hua hua hua..Lagipun PR ditolak majoriti rakyat..Lain kali kalau tak boleh terima keputusan rakyat jangan bertanding cara demokrasi.. Ini cara demokrasi terbaik tapi masih nak guna cara demostrasi ke??? bangang..

Anonymous said...

11,257,147 pengundi berdaftar, sejumlah 5,623,984 (49.96%) pengundi memilih PR di peringkat persekutuan berbanding 5,237,699 undi (46.53%) yang diperolehi BN..ini pengundi yang pilih..BN menang sebab sistem kerusi parlimen yang tidak adil..rakyat majoriti sokong PR..ini fakta..takde edit2

Anonymous said...

Memang la ko nampak tak ramai ...pasal yang selebih nya tu dah balik Bangladesh dan Myanmar ngok UMNO PORNO ni...

Anonymous said...

Yang lain dah balik Bangladesh....

Anonymous said...

Anon May 9, 2013 at 3:04 PM

Tolong baca dulu apa UNDI POPULAR vs UNDI ELEKTORAL

"bahawa sekecil mana pun komuniti yang terpinggir di Malaysia, keperluan unik mereka harus difahami dan diselami. Mereka tidak boleh dibiar terabai dan menjadi tidak relevan – justeru ditenggelami oleh jutaan undi popular komuniti urban." secebis tulisan dr blog ni: http://dinturtle.blogspot.com/2013/05/undi-popular-vs-undi-kerusi-elektoral.html
ni bukan undi popular cam Malaysian Idol, Mentor, dan rancangan bajet popular yg bersepah-sepah kt tv tu. PAHAM?

pemerhati said...

wei anjing2 kacang merah yg menyalak pasal bangla,

klau betui najib upah bangla tu nama nya dia lah org paling cacat otak..sbb apa? kalau orang nak menipu mesti lah dia akan bg nampak real punya. tak ada org yg menipu nak tunjuk 'penipuannya' secara terang2. ntah2 yg pakai undi hantu setan segala ni penipu rakyat pakai org cina yg dtg dari China. tu lg senang..mana kita tau dia cina m'sia or cina china..nak auta pon agak2 lah

Anonymous said...

.....pr sudah hilang pertimbangan kerana kecewa ditolak rakyat...

Anonymous said...

hahah bodoh punya blogger..tengok youtube lah bodoh...ko tengok sendiri orang ramai tu edit kah tidak..ramai orang post video dengan handpon. pasal himpunan tu ramai gila sial...ko ni memang bodoh..orang nak bagi education free.minyak turun barang turun pun tak mahu..bodoh sombong btul,,aq rasa ko ni pun setakat makan nasi telur jah kat rumah...

Johan said...

Isu pengundi hantu amat tidak releven.... jika benar ada buktikan dan buatlah laporan polis...
Cubalah anda bayangkan, 1. untuk mengundi sesaorang itu mestilah mendaftar 2. Mesti menghadirkan diri 3. mesti menunjukkan IC 4. mencalitkan jari dengan dakwat kekal 4. mendapatkan kertas undi 5. mengundi 6. memasukkan kertas undi kedalam peti undi 7. Balik..... Bagaimana pengundi hantu dari Bangladesh itu boleh mengundi? Dakwaan mengatakan mereka ini diberi IC palsu amat tidak munasabah... jika baru bagi bila masa pulak nak berdaftar ke dalam buku daftar pengundi? Katakan pengundi hantu itu mengunakan nama-nama pengundi yang telah meninggal dunia... persoalannya bagaimana nak tahu pengundi itu telah mati? katakan SPR bersubahat dengan JPN menyelaras nama-nama pengundi yang mati supaya diadakan dalam buku daftar.... kebanyakan yang telah meninggal dunia itu adalah orang-orang tua yang berada di SALURAN 1... tidak janggalkah orang-orang muda Bangla ini berderet-deret beratur bersama apek-apek dan nyonya-nyoa tua? Yang beriya-iya menahan orang-orang yang menyerupai Bangla adalah orang-orang CINA kenapa? Sebab orang Bangla ini adalah orang Islam dan sudah pasti akan memilih calun yang namanya sama seperti orang Islam juga... Itu sebabnya tiada usaha bagi memeriksa orang-orang bermata sepek yang berkemungkinan juga pengundi hantu.. Hakikatnya NGO, parti pembangkang DAP adalah fokus untuk menghalang pengundian bebas dan cuba menakut-nakutkan orang ramai mengundi sama seperti operasi komunis dulu yang merampas IC orang-oran awam... MEREKA PENGKHIANAT NEGARA (pemimpin NGO, Parti DAP dan PKR)... bila negara kucar kacir mereka larikan diri keluar negara dan kembali bila sudah aman ..... macam di Indonesia... parti PAS ternyata telah diperkudakan kerana memang terdapat pemimpin seperti Mat Sabu dan lain-lainnya yang boleh dibeli...

Anonymous said...

diorng dah buta hati..dimomokkan segala kepalsuan dr dulu hingga sekarang..tu sbb percaya aje semua berita pasal pengundi hantu...blackout...tidak sikit pun mereka nak semak betul ke tak semua berita tu..hanya dgr berita 1 pihak..

lg satu..cara pilihanraya kita bukan cara US...apa la ngok diorang ni..

-smh-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...