NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, January 29, 2014

Blogger Rebel @firdyfire Kata Mereka Yang Bantu PM @NajibRazak 'ANJING' @HishammuddinH20?


Inilah dunia bloggers, kita beranggapan diri kita saja yang betul - hanya pendapat kita yang betul, pendapat orang lain adalah salah. Kritikan kita sahaja yang betul, kritikan pihak lain terhadap kita tidak betul dan tidak boleh.

Kadir Jasin, Syed Akhbar kritik Najib Razak boleh, mereka bermain dengan persepsi ke atas Najib Razak boleh tapi apabila kawan-kawan kamu diserang kamu mengatakan ia salah dan tidak boleh.

Lebih keterlaluan kamu menggelarkan mereka sebagai 'anjing'!

Hahaha...

Mungkin itulah pegangan sahabat blogger Firdaus Abdullah antara blogger yang turut terlibat dalam menjatuhkan Pak Lah tahun 2008. Gelaran anjing mungkin ditujukan kepada individu yang menyerang Kadir Jasin sebelum ini.

Petikan tulisan apanama2020 :


Hello brader...

Adakah peribadi you, kaum kerabat you, atau apa-apa berkaitan kepentingan you telah terjejas di atas serangan yang telah berlaku. Saya yakin, jika kawan-kawan dalam circle saya mereka tidak akan menyerang peribadi.

Rasanya Apanama merujuk kepada Kadir Jasin yang mengadu diserang secara peribadi melalui laman pembangkang tanpa satu bukti sahih. Kisah mengenai dia memiliki dua isteri dikatakan disebarkan oleh blogger UMNO.

Saya tahu Apanama tidak maksudkan saya, kerana setakat ini saya tidak menyerang Kadir Jasin secara peribadi.


Cuma soalan saya untuk apanama - bila Kadir Jasin diserang, bersungguh-sungguh you pertahankan tapi bila Hishammuddin diserang, difitnah, dilabel sebagai pondan, you di mana bro?

Saya tekankan di sini saya tiada masalah jika teguran daripada kawan-kawan blogger terhadap kepimpinan Najib Razak jika ia demi kebaikkan - saya juga menegur termasuklah ke atas isteri beliau sendiri.

Malangnya serangan Kadir Jasin lama kelamaan bersifat serangan peribadi, lebih bermain dengan persepsi dan ia dilihat bukan lagi bertujuan menegur kelemahan pentadbiran Najib Razak.

Mungkin manusia seperti Kadir Jasin, Syed Akhbar dan you sekali Firdaus Abdullah fikir hanya you boleh bersikap kritikal di media sosial - tetapi apabila orang lain kritikal mereka adalah anjing.



Jika begitu, selepas ini kalau you jadi kritikal lagi saya akan panggil you 'babi' boleh?

This not 2008 la moron...!



Arioss...!

11 comments:

Anonymous said...

BAPAK DIA LA ANJING!

Anonymous said...

Anjing sebenar adalah Kadir Jasin, yang kini mengigit tuan kerana selama ini tuan berikan Pedigree tetapi sekarang anjing ini mahu Tulang Import.

Anonymous said...

Dia suruh PM ajar skills menulis kt 'anjing' yang sokong PM ke tu, apa kata dia dulu belajar skills menulis. Saya tak tahu pun blog Apanama2020 ini baru pertama kali dengar.

Anonymous said...

Padat dan lagu pulak memang kena bro. Blog apanama ada entri lagu 'Who Let These Dogs Out' tuju kat you agaknya.

Belasah je bro geng blogger Tun M ni mereka bukan ahli UMNO.

Anonymous said...

patut tak perlu gelar anjing or whatever. sangkal artikel dan hujah masing-masing. mungkin Syed, APANAMA sebab mereka berada dalam BLOGHOUSE. Tun M tulang belakang mereka berlagak dan tak hormat orang lain kot agak-agak Tun M tau ke dia tulis anjing-anjing macam ni?

Anonymous said...

WAKAKAKAKA SHIT BOX....

Anonymous said...

Bapak engkau beritahu bahawa emperor yang dimaksudkan itu adalah Perdana Menteri? Patutlah anak pun bodoh

Anonymous said...

Emperor = Maharaja

Kalau bukan merujuk kpd Perdana Menteri, mungkin Apanama merujuk kepada Raja?

Apa pula kata bapak Anon yang kat atas ni. Bodoh blogger berkias, attack reporter itu pun sudah rujuk kpd Kadir Jasin. Lagi ke spin pukimak Anon kat atas ni.

Yuseri Yusoff said...

Anonymous January 30, 2014 at 12:49 PM,

Errr komen Anon 2:45 di atas menjawab maksud Emperor. Oklah apanama tak merujuk kepada Perdana Menteri. Kamu nak kata apanama mmungkin dia merujuk kepada orang lain selain PM.

Agaknya Emperor merujuk kpd YDP Agung?

Haha.. nampak gaya bapak ko dengan aku sama, sebab ko pun bodoh tak faham dan sengaja buat tak faham apa maksud artikel itu.

Moron!

LLLUM said...

Anonymous said...
Bapak engkau beritahu bahawa emperor yang dimaksudkan itu adalah Perdana Menteri? Patutlah anak pun bodoh.

AKU RASA KAU LAGI BODOH, SEBAB SESEORANG PENULIS BIASA GUNA PERKATAAN 'EMPEROR' (MAHARAJA)BAGI MENYAMPAIKAN MESEJ KEPADA PEMBACANYA BAHAWA TULISAN TERSEBUT MERUJUK KPD INDIVIDU YG BERKUASA, INDIVIDU YG MEMIMPIN NEGARA.

KALAU IA BUKAN BERKITAN PM. ADAKAH ARTIKEL APANAMA INI MERUJUK KEPADA PEMIMPIN YANG LEBIH TINGGI DARI PM.

ANON BAPAK KAU TAK SEMPAT CAKP KE?

TRW Ultras said...

Anonymous January 12:49 PM,

Kalau kau kata artikel tersebut tidak ada kaitan dengan Perdana Menteri sebab perkataan'THE EMPEROR' bukan bermaksud PM.

Maknanya perkataan'THE EMPEROR' mungkin digunakan bg menggambarkan individu lain selain PM.

Siapakah agaknya adakah penulis blog apanama2020 letakkan harapan kepada YDP Agung, Sultan Johor, ke penulis berharap dengan Sultan Melaka?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...