NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, November 28, 2014

#PAU2014 : Keputusan @NajibRazak Kekalkan Akta Hasutan Masih Tak Cukup - Apa Lagi Orang UMNO Mahu?


Pasca PRU13 satu soalan yang meniti di bibir majoriti ahli UMNO adalah - "Apa lagi Cina Mahu?"

Persoalan tersebut timbul disebabkan kegagalan BN mendapatkan majoriti undi orang Cina walaupun pelbagai bantuan dan kehendak mereka dipenuhi oleh kerajaan. 

Ironinya jawatan Presiden UMNO yang disandang oleh DS Najib Razak tidak dicabar ketika Pemilihan UMNO 2013.

Menjelang Perhimpunan Agung UMNO 2014, ucapan dasar DS Najib Razak selaku Presiden UMNO dinantikan oleh 3.47 juta ahli UMNO terutama 2,752 perwakilan. 

Semua melahirkan kebimbangan adakah ucapan Presiden UMNO senada dengan Timbalannya mengenai pemansuhan Akta Hasutan atau sebaliknya.

Ucapan dasar yang dimulakan dengan persembahan multimedia termasuk video laungan Merdeka oleh Perdana Menteri pertama, Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj dan insiden pencerobohan pengganas bersenjata di Sabah akhirnya menjawab segala keresahan ahli UMNO apabila DS Najib Razak memutuskan mengekalkan Akta Hasutan dengan penambahan dua elemen.

Walaupun rata-rata NGO melahirkan penghargaan kepada DS Najib Razak kerana keputusan tersebut meredakan keresahan masyarakat yang berhadapan pelbagai ancaman membabitkan agama serta perkauman. 

Situasi berbeza pula timbul di sekelompok orang UMNO, bagi mereka tidak cukup DS Najib Razak mengekalkan Akta Hasutan tanpa membawa kembali ISA. 

Bahasa mudah faham, semua tindakan yang dilakukan oleh DS Najib Razak gagal memuaskan hati semua pihak terutama sekali orang UMNO.

Jika situasi begini berterusan, saya bimbang tiada seorang pun pemimpin yang mampu memegang jawatan Perdana Menteri lebih dari dua penggal kerana semua perkara yang dilakukan danggap tidak betul di mata kita.

Mungkin elok kalau DS Najib Razak menyanyikan lagu ini dalam ucapan penggulungan nanti.



Hahaha...

Arios...!

YY : Selalu letak dalam kepala bahawa DS Najib Razak bukan Perdana Menteri kepada orang Melayu sahaja...

1 comment:

Anonymous said...

'Najib Razak bukan Perdana Menteri untuk orang melayu sahaja'..? Buat acid test la..bertanding lah di majoriti cina...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal