NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Sunday, June 26, 2011

Dedah : Johari Abdullah Bertukar Jadi P.Ramlee - 99.99% Tak Sama P.Ramlee

Beberapa hari yang lalu saya difahamkan bahawa satu dokumentari khas disiarkan di beberapa laman blog dan juga youtube kononnya mempunyai fakta-fakta kukuh bahawa individu dalam video seks yang didedahkan oleh Trio Dato T  adalah bukan Anwar Ibrahim.

Bila melihat rakaman dokumentari terbabit, saya tergelak besar apabila melihat ahli parlimen Sungai Petani Dato Johari Abdullah (Joe Dol) yang bertindak sebagai pengacara dokumentari tersebut. Saya tergelak besar bukanlah kerana beliau tidak berbakat sebagai pengacara, tapi disebabkan kedangkalan serta kebodohan hujah-hujah yang diberikan beliau dalam video terbabit.

Hujah yang dikemukan oleh Joe Dol dari bahagian 1 - 4 dokumentari tersebut adalah berdasarkan andaian serta presepsi kepala otak beliau sendiri serta tidak disokong dengan bukti dan kajian pakar.

Jika hendak dibandingkan dengan hujah peguam Dato Shafee Abdullah ketika dalam perbicaraan semalam ibarat langit dan bumi. Hujah Dato Shafee Abdullah disertakan dengan laporan dari pakar Amerika, manakala hujah Joe Dol dalam dokumentari cabuk beliau berdasarkan presepsi kepala otak dia.

Mungkin Joe Dol fikir IQ rakyat Malaysia ini sangat rendah sehingga boleh diperbodohkan mengikut selera dia.

Mengenai tali pinggang, perut buncit, spek mata, orang ketiga dan video sengaja di hitam-putih serta macam-macam andaian bodoh bro Joe Dol dalam dokumentari 'cap kodi' beliau semuanya telah dijawab serta disangkal oleh blogger Dr. Novandri melalui blognya M.I.M

Namun ada seorang uncle yang dahulunya merupakan 'panglima hitam' UMNO yang mana baru sahaja menyertai PAS (ada orang kata uncle ini bertindak keluar UMNO kerana kalah bertanding dan gagal dapat sebarang jawatan di peringat Bahagian betul ke?)  telah menegur saya di laman twiter. Katanya "kenapa tidak tayangkan sekali babak Johari Abdullah 'bertukar' menjadi Allahyarham Tan Sri P.Ramlee?".

Saya tertanya-tanya benarkah Joe Dol mampu bertukar menyerupai Allahyarham Tan Sri P.Ramlee?

Adakah wajah Joe Dol yang dimekap 99.99% menyerupai wajah Allahyarham Tan Sri P. Ramlee?

Namun untuk bertukar menjadi P.Ramlee Joe Dol terpaksa ke Bangkok Thailand sebagaimana dikatakan beliau dalam minit 0.05, lihat video di bawah yang merupakan bahagian ke-3 daripada 4 bahagian yang dikeluarkan oleh PKR.



Adakah bagi saudara pembaca semua wajah Joe Dol yang dimekap berjaya menyerupai P.Ramlee selepas melihat rakaman di atas? Untuk melihat dengan lebih dekat saya siapkan 'print screen' sebagaimana di bawah :

Adakah wajah Joe Dol (kiri) pada mata anda sama dengan wajah P.Ramlee?

Bahagian pipi serta dagu Joe Dol dan P.Ramlee dilihat jauh berbeza, wajah P.Ramlee lebih meruncing atau berbentuk V akan tetapi wajah Joe Dol kelihatan bulat dan berisi di bahagian pipi.

Untuk lebih adil kita lihat pula paparan kedua gambar Joe Dol yang kononnya mengatakan beliau berjaya menyerupai P. Ramlee selepas dimekap.

Berapa peratus Joe Dol menyerupai P.Ramlee? 20% atau pun 99.99%?
Kita teliti pula gambar Allahyarham Tan Sri P.Ramlee dalam posisi yang lebih kurang sama dengan gambar di atas.


Walaupun Joe Dol memaksa dirinya kekal tersenyum ala-ala P.Ramlee jelas sekali bagi saya banyak perbezaan ketara dapat dilihat. Malah jika ditanya budak sekolah rendah sekali pun mereka dapat mengenal pasti bahawa dua individu di atas adalah orang yang berbeza.

Kalau bahagian dahi ada sedikit persamaan, namun bahagian wajah jauh berbeza. Sekali pandang pun kita dapat membezakan mana satu P.Ramlee yang sebenar. Itulah saya kata dokumentari ini merupakan dokumentari ikut suka kepala otak dia.

Bro Joe Dol kalau nak jadi bengong jangan ajak rakyat ikut jadi bengong. Cukuplah YB seorang yang bengong membela seorang yang jelas dan nyata rendah moralnya. 

Buat bro Joe Dol kalau tak malu kepada rakyat Malaysia sekali pun, malulah kepada Allah S.W.T kerana membela individu yang melakukan kemaksiatan. 





Double Y : Antara rakyat Sungai Petani dan Anwar Ibrahim agaknya Joe Dol lebih mengutamakan siapa?





8 comments:

amieiezam said...

joe bedul kata gambar video tak jelas dan kabur bahawa pelaku adalah anwar tapi dia nampak pulak dgn jelas rambut sloop dan hidung mancung kononya seiras RTC plak...donia!!!

Anonymous said...

Kepala hangguk kau...aku nak tanya kau nie sekolah habis ke tidak

Anonymous said...

kau ke siam cari pelacur lagi bagus daripada kau pertahankan si penzina dan peliwat tu

Anonymous said...

Mukahang tampal dng kulit babi lagi baguihhhh

Anonymous said...

tak sama pun..
depa ni faham ke tidak teknik pengecaman wajah ni?
memalukan betul la..
jgnla tunjuk diri tu bodoh sgt smp begitu sekali.
kenapala wakil2 rakyat pembangkang ni semua bangang2 belaka?

Anonymous said...

Saya setuju dengan pengarang double-Y: kalau Joe Dol memilih untuk jadi sudah bodoh, jangan pula ajak semua orang Malaysia jadi bodoh macam dia. Kalau dah suka jadi bodoh, teruskan bodoh sorang-sorang.

Double Y said...

Salam semua..

Yang hairannya ada yang terpukau dengan video ini.. donia..donia.. :)

Anonymous said...

Ini bukan P Ramlee....tapi Piiiraaaahhhh!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

University News Capital

University News Capital
Words Of The Young Minds

BNBBC

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors

Kelab Penyokong Siber The Red Warriors
Klik Untuk Ketahui Berita Terkini Pasukan The Red Warriors

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

Dari Kampus

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal