NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, March 12, 2011

Peniaga Bazar Tok Guru Herdik Tok Guru Nik Aziz?

Bazar Tok Guru Kegagalan Menantu Nik Aziz?

Kegagalan kerajaan PAS Kelantan menguruskan 415 peniaga Bazar MPKB dan Arked Uda yang membawa kepada kemarahan memuncak para peniaga yang terbabit.

Isu ini timbul berikutan kerajaan PAS Kelantan dikatakan gagal menunaikan janji  yang dipersetujui bersama para peniaga yang dibuat sebelum PRU 2008. Pada awalnya peniaga pasar MPKB dan Arked UDA dijanjikan lot kedai berkeluasan 3.04 X 3.65 meter persegi pada harga RM40,000.

Tetapi selepas itu pada Januari 2011 harga lot kedai berkenaan dikhabarkan dinaikkan sekali ganda diantara RM80,000 ke RM90,000, bukan itu sahaja keluasan lot kedai juga dikecilkan kepada 1.82 X 2.4 meter persegi.

Bazar Tok Guru merupakan satu projek 'gah' kerajaan PAS Kelantan yang dibangunkan melalui Perbadanan Menteri Besar Kelantan PMBK. Pada masa itu menantu TG Nik Aziz bertindak sebagai C.E.O.

Peniaga-peniaga ini bukan sekali dua mereka dipermainkan, sudah banyak kali. Pada 26/01/2011 mereka telah pun mengadakan bantahan dan yang terbaru pada 11 Mac.

Ada yang mengatakan kecoh-kecoh di Bazar bukan sebab bantahan terhadap PAS dan TG Nik Aziz tetapi ada sambutan maulidur Rasul. Ini semua semata-mata hendak tutup cerita bahawa TG Nik Aziz diherdik oleh peniaga-peniaga muda pada hari berkenaan.

TG Nik Aziz tidak tahan kena balun dengan peniaga dikhabarkan hanya bercakap selama 5 minit sahaja sebelum beredar dari majlis tersebut. Selepas beredar dari bantahan peniaga-peniaga terbabit TG Nik Aziz dikatakan melepaskan marahnya di dalam kuliah Jumaat.

TG Nik Aziz dikatakan memarahi para peniaga terbabit dengan menyatakannya dalam kuliah Jumaat :

"Kalau yang nak tolak... tolaklah. Pasar itu tetaplah begitu, nak terima... terima dan lebih 100 orang dah terima, yang saya sudah tandatangan, baru nak tandatangan... kita tidak berganjak, yang tolak... tolaklah, cari lainlah, yang terima pun ada," 

Semasa depan peniaga dia tidak keluarkan kenyataan macam ini, sebaliknya ditempat lain beliau lepaskan nafsu amarahnya. 

Kenapa TG Nik Aziz melenting? Yang gagal menunaikan janji sebagaimana terkandung dalam manifesto PAS adalah kerajaan pimpinan TG Nik Aziz sendiri. Siapa yang berjanji manis dengan para peniaga pada 6 Mac 2008 sebelum PRU 2008.?

Sudahlah kerajaan PAS pimpinan TG Nik Aziz menipu peniaga, dari tapak besar jadi kecil, dari harga RM40,000 melonjak naik RM80,000. Malah berkeras pula untuk tidak melayan serta berganjak dengan keputusan yang dibuat.

Disebabkan penipuan demi penipuan untuk menutup kepincangan mereka dalam projek ini, masalah ini terus berlarutan sehingga setahun lebih. Bila dibantah mereka hanya pekakkan telinga. Dan menyalahkan UDA Holdings dan kerajaan pusat.


Semakin hari semakin terdedah kejelekkan pemimpin PAS yang tidak tahu menunaikan janji, yang mana golongan ini sebenarnya golongan munafik!




Double Y fikir : Orang Isle PAS ini tidak pandai menipu, rupanya arif juga menipu mereka ni yer..

2 comments:

Anonymous said...

Ralat encik. Bukannya Isle, tapi ejaannya ialah Is-lair. Tulah sebab kuat menipu.

Alhamdulillah said...

Salam Perjuangan,

Mohon Hebahkan Ceramah Ummi Hafilda dan Rahimi serta demontrasi secara aman mendesak Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa untuk dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' di Arena Square Batu Gajah pada hari ini jam 10.00 pagi. Semua blogger dan pembaca blog dijemput hadir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...