NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, March 14, 2011

Penyelidik PAS Dedah PAS Kini Menjadi Materialisme - Gila Harta?



Sekarang sudah banyak rungutan kita dengar dari rakyat Kelantan mengenai pemerintahan 'diktator' Tok Guru Nik Aziz. Kali ini saya tertarik untuk berkongsi apa yang ditulis oleh Kaizar Idris dari Kelatekito.net

Benarlah dakwaan ramai pihak bahawa PAS sudah lari dari matlamat asal perjuangan parti tersebut iaitu untuk berdakwah terhadap umat Islam. Baca apa yang ditulis oleh Kaizar Idris :


Kota Bharu, 14 Mac - Perjuangan Pas kini mula terhakis daripada perjuangannya apabila ramai pemimpin mereka mula bersifat materialistik, iaitu sifat mementingkan kebendaan.

Adakah mereka mengalami kejutan budaya setelah berkuasa, itu merupakan lumrah namun mereka gagal mengekang nafsu mereka sehinggakan banyak lebih rakyat terainaya seperti di Kelantan berhubung isu ladang rakyat, bazar tok guru,  isu balak dan kemelut rasuah sampaikan ke peringkat menantu Menteri Besar, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman. 

Pendedahan wakil rakyat Pas diancam elemen materialisme didedahkan sendiri  Penyelidik Pas pusat Wan Abdul Rahman Wan Abdul Latif  yang mendapati  elemen itu akan menjadi punca kejatuhan Pas.

Justeru beliau meminta Pas agar tidak menghiraukan perkara itu kerana ia akan menjadi faktor kekalahan Pas di Kelantan.

Namun perkara itu nampaknya tidak diendahkan kepimpinan Pas termasuk Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sudah menjadi terlalu sombong untuk mengakui wakil rakyatnya tidak buat kerja serta tidak lagi turun padang bertemu rakyat.

Ianya terang dilihat apabila dia pemimpin peniaga arked Uda dan pasar MPKB memarahi Nik Aziz mengenai perkara itu, namun Nik Aziz mendesak mereka untuk memohon maaf.

Jelas terpancar konsep Nik Aziz kini bertentangan dengan aspirasi rakyat, kerana wakil rakyat dipilih rakyat untuk berkhidmat untuk mereka dan jika mereka tidak boleh ditegur maka rakyat akan pilih yang lain.

Ketara sifat Nik Aziz dan wakil rakyat Pas semakin sombong dan terlalu taksubkan kuasa, inilah materialisme yang menguasai mereka.

"Materialisme masih menggugat sekali gus semangat pengorbanan dan keikhlasan perjuangan dalam parti terhakis," kata Wan Abdul Rahman.

Beliau juga menggariskan faktor kejatuhan Pas dalam pilihan raya nanti antara lain ialah tidak ada kerjasama erat di antara petugas senior parti dengan yang muda.

"Pas juga gagal menyelami perubahan citarasa pengundi yang sebahagiannya tidak lagi memilih parti dan pemimpin tetapi memilih calon," katanya.

Abdul Rahman berkata kejatuhan Pas kini semakin ketara atas faktor sebahagian wakil rakyat Pas tidak 'turun padang' dan terlibat dengan aktiviti masyarakat setempat.

"Terhakisnya asas keikhlasan di kalangan sebahagian pimpinan. Masa depan PAS Kelantan amat bergantung kepada keupayaan pimpinan dan ahli parti," katanya.


Double Y : PAS dulu dengan PAS sekarang jauh bezanya....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...