NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, March 14, 2011

Medan Info Kita Apa Masalah Lu Dengan UMB?


Bila menulis akan artikel ini kemungkinan besar saya memilih untuk tidak popular malah dilihat sengaja mencari pasal dengan blogger tersohor. Tapi suka atau tidak berlandaskan niat saya ikhlas ingin membantu saya perlu tulis.

Kemungkinan besar juga senarai blog saya akan dibuang dari list mereka. Hahaha macam Gomo pernah kena dulu-dulu. Mungkin juga ada yang akan kata saya terima bayaran dari Tun Faisal, tapi semua ini langsung tidak membuatkan saya gentar untuk nyatakan kebenaran.

Krisis di antara blogger dengan UMB sebenarnya sudah diselesaikan dengan baik oleh Pengerusi UMB Tun Faisal Ismail. Tapi masih ada blogger yang cuba menaikkan kembali isu dengan harapan ada blogger terus terpengaruh dengan mereka.

Sebenarnya isu ini tidak perlu dibangkitkan lagi, kerana 2 perjelasan Tun Faisal SINI dan SINI dalam blognya saya rasa sudah cukup terang, jika ada yang masih tidak faham bahasa saya cadangkan pergi kursus bahasa melayu.

Hari ini gara-gara 'panas bontot' dengan gelaran 'blogger jahat' yang Tun Faisal berikan dalam artikel beliau terhadap beberapa orang blogger.

Blogmaster MEDAN INFO KITA melompat dan saya melihat ini percubaan beliau untuk melaga-lagakan kembali blogger dengan UMB.

Apa yang salah dengan gelaran 'blogger jahat' di mata kamu wahai blogmaster Medan Info Kita? Saya memerhatikan malah sentiasa mengikuti setiap perkembangan tulisan blogger-blogger tersohor ini.

Apa yang saya lihat gelaran yang mereka berikan kepada orang yang mereka tidak suka lagi teruk. Malah ada yang dilabelkan sebagai binatang, anak haram dan lain-lain bahasa kesat digunakan mereka.  Tapi bila Tun Faisal melabelkan mereka sebagai 'blogger jahat' mereka melompat dan melenting. Ini manusia mempunyai fikiran jenis macam mana agaknya?

Isu pertama yang blogmaster Medan Info kita perlu faham. Krisis diantara UMB dengan blogger Melaka telah selesai. Apa yang masih belum diselesaikan sekarang hanyalah isu 'pas media' yang dibangkitkan oleh Papa Gomo.

Tapi Tun Faisal telah memberi jaminan akan mengadakan satu pertemuan dengan Papa Gomo dan beberapa blogger yang lain dalam masa terdekat. Dan saya melihat Papa Gomo pun telah tidak lagi menyuarakan ketidak-puasan hati beliau di dalam blognya.

Kali ini nak berlawan kita berlawan, nak bertaki kita bertaki, nak berbalas artikel kita berbalas. InsyaAllah saya sambut setiap artikel. Nak guna bahasa kasar pun boleh langsung tiada masalah. Saya boleh mengikuti setiap rentak irama yang bakal mereka lagukan nanti.

Jangan berasa diri kita hebat sangat sehingga kecam semua orang yang kita tidak suka, lagi-lagi mereka adalah daripada pihak yang kita dokong. Jika bermasalah sekalipun banyak jalan penyelesaian yang boleh dicari.

Kalau dah tidak suka sekalipun, ada baiknya tunggu pemilihan parti cantaslah mana-mana pemimpin yang tidak digemari oleh kamu.

Hendak kritik, kita kritik berdasarkan isu. Sebagaimana isu Saifuddin saya juga ikut kritik beliau. Tapi isu UMB yang telah selesai dan cuba dipanaskan kembali oleh 'blogger jahat' yang ada kepentingan memang wajar kita lawan.

Kita tidak perlu bagi muka kepada golongan 'blogger jahat' ini, mereka lebih menjurus menjayakan agenda peribadi mereka yang bermatlamatkan wang ringgit daripada pertahankan kepentingan sebuah parti. Tuhan bagi mereka hanyalah wang. Tidak mustahillah blogger jenis ini akan dilihat mukanya setiap kali beliau ingin wang sahaja.

Bukan kita tidak tahu, ada blogger menerima RM8,000 dari seorang Menteri untuk berhenti dari terus menyerang beliau di laman blog. Tetapi beberapa hari selepas itu 'blogger jahat' ini terus kembali menyerang Menteri yang bagi dia wang tersebut. Perlukah saudara terpengaruh dengan blogger jenis ini? 

Jadi buat blogmaster Medan Info Kita, saya dengan rasa hormat. Minta anda rileks dahulu serang sama sendiri. Jika hendak serang juga saya tidak teragak-agak untuk menyambut setiap artikel anda.

Sebelum tunjuk hebat serang UMB lu jawab dulu tulisan Anuar Mohd Nor dalam artikel beliau 'Catatan - kepada anak kecil Medan Info Kita' di SINI




Double Y : Bekas X-PKR macam Blogmaster Medan Info ni orang cakap jangan layan sangat... Tapi tak layan dia tuduh kita kecut sama dia.. Lama-lama besar kepala.. Sekarang kalau nak terbakar jambatan pun terbakarlah!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...