NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, March 15, 2011

Liwat II : Di Tangguh Lagi - Adik Karpal Meninggal..

Gambar Ihsan JoeZuax

Hari ini Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menangguhkan perbicaraan kes liwat Anwar Ibrahim disebabkan adik Karpal Singh meninggal dunia.

Karpal dikhabarkan akan sibuk dengan urusan pengebumian dan upacara kegamaan sehingga Isnin ini. Sepatutnya hari ini mahkamah dengar hujah 2 permohonaan pihak pendakwaan :

  • Permohonan memohon hakim  mengkaji semula keputusan menolak 3 barang bukti. (Botol air mineral Cactus, tuala 'good morning' dan berus gigi.
  • Permohonan kedua bagi mengarahkan Anwar Ibrahim bagi sampel DNA. Hujahnya adalah untuk memastikan kesepadanan dengan DNA yang dijumpai di sekeliling dubur Saiful.

Untuk rekod ini kali ke berapa ditangguhkan? 51..52..53 ? Saya sendiri pun ingat-ingat lupa. Maklumlah banyak kali sangat ditangguhkan.

Berikutan tekanan yang diberikan oleh rakyat Malaysia berhubung sampel DNA pula, Karpal dikhabarkan ingin mendakwa semua pendemo-pendemo yang terlibat dalam demontrasi mendesak Anwar Ibrahim serahkan DNA kerana menghina mahkamah.

Nampaknya Karpal Singh sudah bengong. Anwar Ibrahim Mat King Leather pernah berceramah mengenai kes liwat malah siap bawa dokumen laporan HKL ke hulu ke hilir dalam setiap ceramahnya.

Bukan sahaja Anwar Ibrahim malah Saifuddin Nasution juga pernah bawa dokumen yang sama dalam ceramah-ceramah di pasar malam. Kalau rakyat demo desak inginkan DNA Anwar Ibrahim dikatakan menghina mahkamah.

Adakah tindakan Anwar Ibrahim dan kuncunya membawa salinan perubatan HKL mengenai kes liwat tidak dikategorikan sebagai menghina mahkamah?

Kalau hendak dakwa para pendemo kononnya menghina mahkamah, Karpal kena dakwa sekali anak guamnya kerana selalu mendahului mahkamah dalam kes liwat dalam setiap siri ceramahnya apa macam bhai...?


Double Y : Takziah Karpal Bhai....

5 comments:

Anonymous said...

tahniah!

Yuseri Yusoff said...
This comment has been removed by the author.
Nasionalis1982 said...

Anwar dan Karpal beraksi seolah undang-undang Malaysia macam sampah.

Nasionalis1982 said...

dah follow. tq

Yuseri Yusoff said...

TQ bro Nasionalis1982 @ Longestyard..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...