NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, March 15, 2011

Pakatan Anti Demontrasi Haram?

Demo di Batu Gajah..

Biasalah jika kita melihat kegiatan demontrasi haram ini sinonim dengan puak Pakatan Haprak, atas alasan demokrasi dan hak kebebasan bersuara.

Tapi bila tiba rakyat Malaysia yang inginkan kebenaran dalam perjalanan kes liwat II yang telah meleret-leret sehinga memaksa rakyat mengadakan demontrasi desak Anwar Ibrahim serah 'sample' DNA pihak Pakatan nampaknya tidak lagi mengiktiraf hak kebebasan untuk rakyat berkumpul.

Ini terbukti apabila beberapa pemimpin Pakatan di Perak membuat laporan polis terhadap para peserta demontrasi yang mendesak Anwar Ibrahim.

Mereka kononnya melabelkan perhimpunan desakan tersebut sebagai perhimpunan haram, walhal jika diperhatian demo-demo yang diadakan di beberapa negeri dengan tujuan memberi tekanan kepada Anwar Ibrahim ianya berlangsung dengan keadaan aman tanpa sebarang kemusnahan harta benda awam berbanding dengan demo-demo yang dilakukan oleh pihak mereka.

Demo Pakatan Haram biasanya berakhir dengan kekecohan..

Dalam demontrasi DNA ini juga kita dapat lihat tiada sebarang kekasaran atau provokasi para peserta terhadap penguatkuasa. Akibat tidak tahan dengan desakan terus menerus rakyat terhadap pemimpin maha peliwat mereka. Mereka cuba menekan kebebasan rakyat yang inginkan kebenaran.

Bila mereka gunakan jalanraya sebagai medan meluahkan kemarahan atau sebarang ketidakpuasan hati, maka halal tindakan mereka, tetapi jika UMNO dan rakyat biasa yang melakukan tindakan yang sama dan memaksa pemimpin pujaan mereka, mereka segera membuat laporan dengan alasan ianya 'demo haram'?

Nampaknya 'flip-flop' politik yang diamalkan Pakatan?

IPOH, 15 Mac: Pakatan Rakyat Perak telah membuat satu laporan polis berkenaan isu demonstrasi haram di hadapan pejabat PAS , DAP dan PKR di Jalan Medan Istana, Ipoh pada Ahad lepas.

Demo itu dihadiri oleh sekumpulan individu yang dikenali sebagai ahli Umno bersama DatukHamidah Othman, Adun Sungai Rapat yang juga merupakan ketua penerangan wanita Umno Malaysia.

Beberapa pemimpin Pakatan Rakyat negeri yang diwakili Sivakumar (DAP), Ismad Shahril (PAS), Chan Ming Kai (PKR), Wong Kah Woh (DAP) dan Ustaz Hafez Sabri (PAS) telah hadir ke Balai Polis Ipoh, hari ini untuk membuat laporan tersebut.

Poster-poster yang berbaur hasutan dan ugutan ditampal di depan pintu pejabat PAS, DAP dan PKR Perak dengan tujuan untuk menimbulkan kekacauan dan mempengaruhi keputusan mahkamah.

Tujuan demonstrasi haram itu kononnya untuk mendesak Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menyerahkan DNA, kumpulan demonstrasi haram itu juga telah menampal poster-poster yang mempunyai perkataan
“subjudice” seperti andaikata PAS dan DAP gagal mendesak Anwar Ibrahim memberikan DNA, maka sahlah DNA lelaki Y adalah DNA Anwar Ibrahim dan Anwar Ibrahim bakal Hosni Mubarak Malaysia dan beberapa kata-kata kesat yang ditulis di atas poster kumpulan demonstrasi haram itu.

Bagi PAS dan Pakatan Rakyat Perak, kes yang melibatkan Anwar masih dalam perbicaraan dan pertimbangan mahkamah.

Oleh yang demikian pihak luar tidak boleh campur tangan dan mempengaruhi keputusan hakim dan mahkamah.

Tindakan demonstrasi haram yang diketuai  Hamidah itu jelas menunjukkan bahawa bahawa Umno bertindak secara tidak professional serta mereka menghina mahkamah yang sedang membicarakan kes tersebut.

Pakatan Rakyat Perak menggesa agar pihak polis membuat penyiasatan dan menghentikan segera segala provokasi yang cuba menimbulkan iklim politik kotor di Perak supaya tindakan seperti desakan dan demonstrasi haram itu tidak mempengaruhi keputusan mahkamah dalam membuat sebarang keputusan kes berkenaan. - Haprakahkah Daily -


Double Y : Ingat korang je boleh berdemo, rakyat lain tak boleh? 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...