NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Wednesday, March 16, 2011

Gara - Gara SMS Bodoh : Air Asia Lapor Polis.



Hari sabtu lepas saya juga menerima satu pesanan 'blackberry massenger'. Pesanan tersebut ternyata dihantar secara rambang ataupun 'broadcast message' kepada semua pengguna blackberry.

Dalam pesanan itu, dikhabarkan bahawa satu pesawat Air Asia terhempas dan disertakan dengan satu 'link' untuk kita klik. Selepas klik 'link' tersebut ianya tertera gambar sebuah pesawat mainan dalam keadaan terbalik. Lupa siapa penghantar pesanan terbabit pun saya telah padam.

Mungkin ada yang fikir ianya merupakan satu gurauan semata-mata. Tapi bagi saya gurau tersebut tidak patut dilakukan memandangkan si penyebar pesanan ini siap sertakan nombor pesawat sekali. Ini boleh menimbulkan kerisauan kepada pengguna serta penumpang Air Asia.

Berikutan gurauan yang tak berapa cerdik, Air Asia memandang serius perkara ini segera melaporkan kepada pihak Polis dan SKMM untuk melakukan penyiasatan terhadap individu yang bertanggungjawab menyebarkan pesanan terbabit.

Oleh itu saya menyokong penuh tindakan yang dilakukan oleh Air Asia.

Dakwaan Palsu, Air Asia Lapor Polis & SKMM.

AirAsia hari ini menasihati orang ramai supaya mengenepikan pesanan bersifat hasad dengki yang tersebar di dalam Twitter, Facebook atau melalui rantaian SMS, yang membuat dakwaan palsu bahawa salah satu penerbangannya (yang disifatkan sebagai AK5154 atau AK5145) telah terhempas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching atau di KLIA pada hari Ahad. 
Selanjutnya klik SINI

Double Y : Nak bergurau pun agak-agak la.. Jangan sampai menjejaskan serta merosakkan reuptasi syarikat besar macam Air Asia.. Tak dapat kawe nak tolong doh eh... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...