NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, March 29, 2014

Kadir Jasin Tandus Idea, Apa Lagi Bekas Editor NST Mahu?


Apa lagi Kadir Jasin mahu dari PM?

Tanya rakan-rakan blogger bila bekas editor NST tiba-tiba membuat kemunculan semula selepas menyepi seketika.

Kebanyakkan rakan blogger berpendapat, kemunculan semula Kadir Jasin bertujuan menghidupkan semula gerakan menjatuhkan DS Najib Tun Razak yang gagal disempurnakan sebelum ini.

Sebelum ini Kadir Jasin bersama beberapa blogger berbahasa inggeris lantang mengkritik DS Najib Tun Razak dengan melambakkan semua kesalahan bertujuan menggambarkan konon DS Najib Tun sebagai Perdana Menteri yang lemah.

Namun gerakan tersebut gagal menyakinkan kebanyakkan ahli UMNO.



Kegagalan meraih sokongan majoriti ahli UMNO adalah kerana gerakan tersebut dilihat tidak jujur dan jelas satu gerakan yang berkepentingan kepada kelompok kecil. 

Perkara ini turut didedahkan oleh Prof. James China bahawa blogger yang mendesak DS Najib Tun Razak berundur hanya menjalankan arahan 'paymasters' mereka.

Gerakan Kadir Jasin sebelum ini juga tidak mendapat sokongan majoriti bloggers dan cybertroopers kerana keceluparan dia mempertikaikan bloggers dan cybertroopers UMNO yang bertungkus-lumus membantu mempertahankan UMNO/BN dalam PRU13.


Lebih memalukan apabila, Dato Rockybru turut akui bahawa tiada individu dalam UMNO yang mampu menggantikan DS Najib Tun Razak.


Kini bekas editor NST ini cuba bermain sentimen konon UMNO ketandusan pemimpin sehingga tiada yang berani mencabar DS Najib Tun Razak. 

Tindakan Kadir Jasin yang tampil mendesak DS Najib Tun Razak berundur sebagai Perdana Menteri membuktikan bahawa dia sememangnya bermasalah dengan DS Najib Tun Razak sekaligus menafikan temubual beliau bersama Malaysia Gazette pada 21 Januari lalu.

Umum mengetahui tindakan Kadir Jasin mengkritik DS Najib Tun Razak adalah disebabkan kegagalan dia melobi jawatan sebagai Pengerusi Media Prima sebagaimana didedahkan oleh RBF dan Azri Malay Rights.


Ukuran populariti hanya retrorik Kadir Jasin semata-mata mahu mengaburi mata majoriti ahli UMNO bagi menghalalkan desakan beliau ke atas DS Najib Tun Razak. 

Jika populariti dijadikan ukuran, Kadir Jasin perlu mengimbau semula era 1980 hingga 1988, di mana waktu itu Tun Mahathir juga bukanlah seorang Perdana Menteri yang popular. 

Populariti Tun Mahathir selaku Perdana Menteri Malaysia mula melonjak sekitar era 90 an, adakah adil membandingkan Tun Mahathir yang menerajui negara selama 22 tahun dengan DS Najib Tun Razak yang baru melepas penggal pertama?

Tahukah Kadir Jasin, di sebalik tidak popular seperti dikatakan oleh Kadir Jasin saudara islam di Mesir dari Ikhwan Muslimin mengiktiraf ketokohan DS Najib Tun Razak.


Cukup-cukuplah Kadir Jasin...

Orang dah nampak motif kamu...

Jangan buat orang muda hilang respek dengan tokoh wartawan ke-9.

Arios...!

2 comments:

Anonymous said...

SURUH NAJIB BAGI DIA JADI PENGERUSI MEDIA PRIMA. DIAM LA NANTI!

Anonymous said...

aku bukan penyokong si kadir ni. tapi memang patut letak jawatan. memalukan rakyat mesia je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...