NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, March 11, 2014

10 Hari Lagi : Sidang Media Program #SelawatPerdana Turut Mendoakan Keselamatan Penumpang #MH370


Seluruh rakyat Malaysia berduka di atas kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 yang kini memasuki hari ketiga pencarian. 

Sidang pelancaran program Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul bertempat di Royal Chulan Square jam 3.00 petang tadi turut mendoakan keselamatan ke atas penumpang dan kru pesawat MH370.


Program Selawat Perdana bakal diadakan pada 21 Mac 2014 di Dataran Masjid Putra, Precint 1, Putrajaya adalah sebuah program keagamaan anjuran sekumpulan anak muda bertujuan menyatukan kembali perpaduan umat Islam di Malaysia tanpa mengira fahaman politik.

Rakyat News :
Umat Islam yang mahu mengikuti program Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul disarankan untuk tidak membawa unsur-unsur ideologi politik pada program tersebut.

Setiausaha Sekretariat Selawat Perdana, Shahrul Nasrun Datuk Kamarudin berkata ideologi pemahaman politik tidak diperlukan dalam program tersebut bagi melihat umat Islam di negara ini untuk terus bersatu dalam memperjuangkan Ukhmah Islamiah.

"Apabila kita bercakap berhubung soal Islam dan Agama, ada sesetengah orang melebelkan bahawa hanya parti politik tersebut sahaja yang mampu untuk menghuraikan dan membawa Agama Islam.

"Kami generasi muda tidak berfikir bahawa parti politik itu adalah segala-galanya. Kita mahukan satu penyatuan besar yang membawa wadah perjuangan yang besar ukhwah Islamiah untuk bersatu," katanya kepada pemberita ketika menghadiri Majlis Pelancaran Program Selawat Perdana di sini, hari ini.

Program Selawat Perdana Malam Cinta Allah dan Rasul yang dianjurkan oleh barisan generasi muda di bawah naungan Sekretariat Selawat Perdana akan diadakan pada 21 Mac ini di Dataran Masjid Putra, Putrajaya.

Dengan bertemakan Kesatuan, Perpaduan dan Persaudaraan, program yang bermula pada jam 9 malam itu dibuat bagi menghimpunkan umat Islam terutama golongan muda supaya mengagungkan kebesaran Allah SWT dab menjadikan Rasulullah SAW sebagai ikon yang perlu dicontohi.
Disamping itu, program tersebut dilihat meberi manfaat kepada umat Islam apabila budaya selawat, zikir dan qasidah dapat menjadi pemankin perpaduan umat Islam di Malaysia.
Program kali ini lebih berbentuk santai kepada hadirin yang hadir apabila turut menghadiri program tersebut iaitu pendakwah terkenal, Habib Syech Abdul Qodoir As Seggaf dan tausiyah pula disampaikan oleh Habib Ali Zaenal.

Turut dimenyerikan keadaan dengan kehadiran kumpulan In-Team, Al-Mawlid dan finalis program Imam Muuda, Pencetus Ummah serta ikon agamawan.

Dianggarkan lebih setengah juta pengunjung menghadiri program tersebut yang turut disiarkan secara langsung di saluran TV AlHijrah, Astro Oasis, RTM1 dan Streaming Live.


Tinggal 10 hari saja lagi untuk kita meluahkan rasa cinta ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW dengan bacaan selawat dan qasidah sempena Malam Selawat Perdana, Cinta Allah dan Rasul.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...