NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, December 30, 2011

Bloggers Prihatin : Itik Ketua Pemuda UMNO Tanah Merah Punya Cerita...

Klik imej untuk besarkan

Ini kisah itik dan ayam...

Bukan berniat hendak menutup pintu rezeki Ketua Pemuda UMNO Tanah Merah - tapi saya cuma memanjangkan aduan daripada rakyat setempat yang dikirimkan melalui emel kepada saya sebentar tadi.

Seperti biasa tujuan saya berblogging adalah untuk membawa suara rakyat.

Pengirim emel yang menggelarkan dirinya sebagai Jojo - mengirimkan tiga keping gambar keadaan peternakkan itik dan ayam yang diusahakan oleh Ketua Pemuda UMNO Tanah Merah. Pegadu ini mendakwa Ketua Pemuda UMNO Tanah Merah mengusahakan ladang itik dan ayam sehingga  menimbulkan ketidakselesaan kepada penduduk setempat ekoran bau busuk sehingga menganggu kehidupan mereka.




Jadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tanah Merah - buatlah apa yang patut supaya ternakkan yang diusahakan tidak menggangu penduduk setempat. Maklumlah orang Kelantan ini anti UMNO, lagi orang UMNO buat perangai lagi bencilah mereka kepada UMNO.

Saya mendoakan supaya pengusahaan itik yang diusahakan oleh Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tanah Merah ini terus maju namun dalam masa yang sama biarlah ianya tidak menganggu penduduk setempat. Tidak salah rasanya kandang yang lebih tertutup dibina agar bau tersebut tidak merebak sehingga menggangu penduduk.

Jangan marah, jangan ambil hati - rakyat mengadu saya cuma panjangkan. Selebihnya terpulang kepada tuan punya itik dan ayam.

Hahaha...

YY : Suka daging itik... 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...