NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, December 16, 2011

Dari 'Politik Lembu' Kini Bertukar Ke 'Politik Biawak'...?


Tulisan Din Turtle saya petik kembali kerana 100% saya setuju dengan pandangan yang ditulisnya. Kita bukan lagi hidup di zaman Hang Tuah di mana lelaki yang kuat dan tinggi ilmu persilatannya diangkat sebagai pahlawan kepada Sultan.

Dalam berpolitik pula setiap individu ada pandangan serta persepsi mereka tersendiri, sukar sangatkah kita hendak dengar dan menghormati pandangan orang lain walaupun ianya tidak selari dengan pandangan kita?
Dari blog Din Ninja Turtle
Mengenai ungkapan 'biawak hidup' oleh Syed Ali Ketua Umno Cheras, sila klik SINI untuk artikel asal beliau. Saya bersetuju ungkapan itu ditujukan kepada 'Isu NFC' , malah nada artikel tersebut juga tertumpu kepada gesaan supaya Mohamed Saleh dan NFC segera tampil.
Kalau benar tak ada (penyelewengan), buatlah penjelasan terbuka secara terperinci, kalau salah, ambillah tanggungjawab kerana wang tersebut adalah hak rakyat. 
"Mengapa pula UMNO, Najib dan Muhyiddin yang jadi sasaran, takkan kerana isu NFC mereka berdua dipaksa memikul biawak hidup, tentulah tidak adil dan kejam persepsi sedemikian"
Baca selanjutnya... 

YY : Courage is what it takes to stand up and speak - courage is also what it takes to sit down and listen...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...