NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, December 17, 2011

Dokumen Bekas MB Perak Nizar 'Lambai' Jamaluddin Bagi Projek Kepada DAP?


Siapa sangka parti yang selalu terpekik, terlolong dan melalak kononnya BN itu mengamalkan kronisme dengan memberi projek-projek kepada individu berkepentingan iaitu PAS juga terlibat dalam amalan kronisme semasa memegang tampuk pemerintahan kuasa di Perak.

Ketika menjawat jawatan Menteri Besar Perak YB Nizar 'Lambai' Jamaluddin pernah menyalahgunakan kuasa beliau dengan mengutamakan kroni mereka iaitu DAP dengan memberikan projek menjahit 'Lounge Suit' untuk kegunaan Ahli Majlis Bandaraya Ipoh.


Isteri kepada Nga Kor Ming seorang pemimpin DAP yang popular dengan kebolehan 'menghafal' ayat suci Al-Quran serta mempopularkan warna 'hitam metalik' baru-baru ini merupakan Pengarah kepada sebuah syarikat jahitan yang didaftarkan pada 23-04-2008.

YB Nizar 'Lambai' Jamaluddin bertindak menyalahgunakan kuasa beliau hanya selepas 42 hari menjawat jawatan sebagai Menteri Besar dengan mengutamakan DAP demi menguatkan kedudukannya sebagai Menteri Besar selepas DAP dilaporkan boikot dan tidak mengiktiraf Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar.

Mungkin jumlah projek yang diberikan kepada isteri Nga Kor Ming ini tidaklah sebesar mana, yang kita ingin sampaikan kepada pembaca adalah kerakusan pemimpin sebuah parti yang kononnya mengamalkan ajaran Islam sebenar turut terlibat dalam amalan kronisme.

Kenapa diberikan kepada syarikat yang dimiliki oleh isteri Nga Kor Ming sedangkan beberapa 4 syarikat lain turut menyertai sebut harga untuk membekal dan menjahit 'Lounge Suit' yang mana sebut harga syarikat lain dilihat lebih murah jika dibandingkan dengan syarikat milik isteri Nga Kor Ming iaitu Ethan & Elton?


Adakah ini bukan dikategorikan sebagai perbuatan mengutamakan kroni?

Syarikat yang memberi sebut harga paling tinggi diberikan projek membekal dan menjahit ini sedangkan harga yang ditawarkan oleh 4 syarikat jahitan yang lain jauh rendah jika dibandingkan?

Syukur Allah S.W.T tidak memberikan kuasa yang lama kepada manusia-manusia munafik seperti Nizar 'Lambai' Jamaluddin, kalau tidak sudah tentu rizab negeri Perak turut mengalami defisit sebagaimana berlaku di Selangor.

Kredit to : Cikgu Shashi sahabat dari MIC baca di SINI

YY : Kata dulang paku serpih - kata 'lembu' 'BABI' pula yang lebih....?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...