NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, December 15, 2011

[VIDEO] : 'Kebajikan' & 'Kejayaan'' Nik Aziz Di Kawasannya Sendiri - #saveKelantan



Ini bukan di Ambon, Indonesia...

Ini juga bukan hendak mengaibkan atau memalukan negeri yang diberi label 'Serambi Mekah'...

Ini adalah kebenaran...

Ini adalah 'kebajikan' yang dilakukan oleh PAS Kelantan sepanjang pemerintahan mereka di Kelantan...

Ini adalah kawasan yang wakil rakyatnya adalah Menteri Besar Negeri Kelantan sendiri iaitu Nik Aziz...

Ini bukan cerita bohong...

Ini bukan cerita rekaaan...

Ini adalah realiti...

Realiti hidup masyarakat di Kelantan...

Anak-anak Kelantan di perantauan yang pulang hanya untuk mengundi 5 tahun sekali, mungkin kita tidak merasa perit jerih pakcik-pakcik, makcik-makcik kita di kampung kerana kita bekerja di bandar, pulang pun hanya untuk beraya.

Sebab itu kebanyakkan dari anak muda  yang bekerja di perantauan yang pulang mengundi rata-rata mereka memilih PAS kononnya PAS itu bagus tadbir negeri tersebut, walhal mereka sikit pun tidak mengalami kesukaran hidup tanpa air sempurna sebagai contoh.

21 tahun air sempurna gagal disediakan...

21 tahun hanya sebuah masjid didirikan sedangkan kos untuk billboard promosi diri sendiri dikatakan mencecah nilai jutaan ringgit..

21 tahun mandat diberikan, natijahnya rakyat sendiri terus merana...

Dari sahabat di Detik Perubahan :
Sesekali terasa bagai berada di Ambon Indonesia. 
Namun hakikatnya adalah Negeri berkebajikan Kelantan Darul Naim. Penulis bersama krew detikperubahan.com, berjalan kaki dengan melalui jalan berbecak hampir 100 meter untuk sampai ke penempatan yang sangat daif ini. 
Ketika kami sampai beberapa wartawan akhbar utama serta media sudah ada dilokasi dan mereka kelihatan sugul ketika merakamkan kisah penderitaan yang dilalui oleh seorang ibu tunggal Maryam Mat Deris, 45 tahun bersama dua orang anak yang  ditinggalkan oleh suami tanpa diketahui sebab dan puncanya - baca seterusnya...
YY : Dulu ada kes rakyat tinggal dalam kandang lembu - kawasan tersebut di bawah jagaan Tok Guru jugok... Guano ni Tok Guru?

1 comment:

RuM3T said...

buat la sesuatu... kawasan sendiri tu... jangan dok tgk mcm tu je... 21 tahun tu lama wooo.... kesian la kat rakyat yang mengundi tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...