NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, October 25, 2013

100 Touch Point #Bajet2014 Yang Perlu Rakyat Tahu Selain Pemansuhan Subsidi Gula!



Edited : 10.01 pm

Bajet 2014 yang dibentangkan oleh PM DS Najib Tun Razak dirangka berdasarkan lima teras utama iaitu - Merancakkan Aktiviti Ekonomi, Mengukuh Pengurusan Fiskal, Mengunggul Modal Insan, Mempergiat Pembangunan Bandar dan Luar Bandar dan Mesejahtera Kehidupan Rakyat.

Berdasarkan 'touch point' dalam Bajet 2014 boleh dikatakan ia bajet yang lengkap dan adil untuk seluruh rakyat Malaysia. Tetapi apabila meneliti laporan media saya merasakan 100 'touch point' ini tidak mungkin sampai kepada rakyat dek kerana satu perkara iaitu kerajaan bertindak menarik subsidi gula sebanyak 34 sen berkuat-kuasa esok.

Adalah lebih baik sekiranya pemansuhan ini dibuat secara berperingkat di mana dalam masa yang sama penerangan mengenai tujuan pemansuhan subsidi perlu disampaikan kepada rakyat. Langkah ini bagi memastikan rakyat tidak terpengaruh dengan putar belit serta hasutan pembangkang kerana persepsi yang dimainkan oleh PR mengenai subsidi gula sedikit sebanyak membuatkan BN kurang popular.

Bagaikan orang mengantuk disorongkan bantal tanpa perlu menunggu lama pembangkang sudah mula mensensasikan subsidi gula - [SINI] 

Berikut merupakan Touch Point dalam Bajet 2014 :












YY : Teh O Ais naik harga tak aney...?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...