NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, October 10, 2013

#OneBro4NKP : Lima Misi Calon No.04 @Azwanbro Sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia


Hanya dua hari sebelum tibanya 12 Oktober 2013, 75,000 perwakilan pemuda dilihat sudah tidak sabar untuk memilih pemimpin bagi sayap pergerakan Pemuda untuk meneruskan agenda memperkasakan orang muda.

Pertandingan merebut jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia juga dilihat semakin sengit, di antara empat calon yang menawarkan diri. Tiga pencabar calon dianggap sebagai calon pilihan.

Para perwakilan perlu membuat penilaian teliti terhadap setiap calon yang bertanding. Bagi jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO penilaian perlu dibuat berdasarkan latar belakang gerak kerja yang telah dilakukan sebelum ini.

Lima Misi Azwanbro :



Seperti yang saya katakan dalam artikel sebelum ini, merit Kpi Ketua Pemuda UMNO bagi penggal kedua ialah melahirkan lebih ramai pemimpin muda dalam parti melalui program pengkaderan.

Justeru para perwakilan pemuda perlu memilih calon Naib Ketua Pemuda UMNO yang mempunyai misi hampir serupa dengan misi dan visi KJ.



Individu yang paling layak dan telah pun melaksanakan modul pengkaderan orang muda ialah Azwanbro sepanjang memimpin Pemuda UMNO Negeri Perak sebagaimana saya perkatakan sebelum ini.

Ini bermakna Azwanbro memiliki formula untuk program pengkaderan bagi melahirkan pemimpin muda yang cintakan parti dan orang muda yang sayang dengan UMNO.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...