NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, July 16, 2011

A. Samad Said Memang Kejamlah


A. Samad Said Sasauterawan Negarawan sudah agak melampau setiap kali mengeluarkan kenyataan beliau terhadap kerajaan. Beliau dilihat setiap hari mengeluarkan kenyataan menyerang kerajaan pimpinan Najib Tun Razak selepas demonstrasi BerSHIT tempoh hari.

Najib Tun Razak juga dilabelkan oleh Pak Janggut sebagai PM paling kejam, bagi saya Pak Janggut lagi kejam. Lupa bahawa status yang digunakan sekarang adalah penghargaan Perdana Menteri BN pada tahun 1979.

Kejamlah Pak Samad langsung tidak mengenang budi kerajaan.

Mengikut rekod yang saya dapat, Pak Janggut ini pernah ke Kementerian Pelajaran untuk melobi pihak kementerian supaya menggunakan karya-karya beliau untuk dijadikan sebagai bahan bacaan perpustakaan di sekolah-sekolah di Malaysia.

Mungkin bapak sudah lupa?

Pendek kata Pak Janggut ini senang hidupnya sehingga kini bergantung kepada royalti yang dibayar kerajaan terhadap karya-karyanya sebelum ini, kerana kerajaan mengiktiraf beliau sebagai seorang Sasterawan Negara (S.N) kini Sasauterawan Negara.

Apa yang menarik mengenai kenyataan beliau adalah berbunyi begini :

"Ada perdana menteri Jepun tidak sampai satu penggal pun, (letak jawatan). Tapi di sini tentu, orang sangat mengidam kuasa," katanya sambil menambah kerajaan tidak lagi memerintah "

Kalau bapak Samad hendak sangat mengikut cara berpolitik orang Jepun adalah lebih tepat sekiranya ayat ini ditujukan kepada pembangkang atau pun Anwar Ibrahim.

Kerana ahli parlimen Jepun bukan sahaja berundur malah mereka juga bertindak bunuh diri sendiri jika sesuatu perkara yang didedahkan gagal dibuktikan atau melibatkan moral mereka.

Kita tengok Hisayasu Nagata yang bertindak meletak jawatan setelah tuduhan yang beliau buat terhadap kerajaan Jepun gagal dibuktikannya. Beliau bukan sahaja bertindak meletakkan jawatannya sebagai ahli parlimen malah selepas itu dilaporkan bahawa beliau mati setelah bertindak terjun dari apartmentnya.

Sepatutnya orang macam Anwar Ibrahim yang digesa meletakkan jawatan oleh bapak Samad kerana sudah berapa kali pembohongan yang dibuatnya terhadap kerajaan gagal dibuktikan.

Bukan sahaja tuduhan tanpa bukti kerap dilemparkan kepada kerajaan, malah beberapa salah laku moral juga telah didedahkan malah rakaman berbentuk video juga didedahkan kepada rakyat yang mana ianya melibatkan Anwar Ibrahim.

Untuk rekod Anwar Ibrahim dipenjarakan pada tahun 1999 pun kerana disabitkan dengan 5 tuduhan rasuah, itu belum dikira tuduhan liwat yang dihadapinya lagi.

Pemimpin begini mulia di mata Pak Janggut?

Kenapa Pak Janggut tak mahu menggesa Anwar Ibrahim yang berundur?

Pak Samad merestui seorang yang rendah moral menerajui negara?

Hoii Pak Janggut kalau di Jepun orang macam Anwar Ibrahim, sudah lama didesak berundurlah tidak mustahil juga sudah tikam diri sendiri selepas video seks didedahkan kepada rakyat.

Tapi kita di Malaysia orang yang tidak bermoral dijulang sebagai hero malah dinamakan sebagai PM In The Making?

Kejamlah Pak Janggut ini sanggup bersekongkol menipu 27 juta rakyat Malaysia!

Akal ada ke?



YY : kejam sungguh pak janggot ni...

10 comments:

frol said...

pak samad makin merapu daa

silap haribulan kaki ganja kot

Anonymous said...

tengok muka dia pun serabut sekali dgn misai janggut yg tak terurus...jangan lupa penampilan luaran ada gambaran dalaman diri...pandangan dia ni dengar boleh...lepas dengar campak kelongkang je..

Unknown said...

Pak Samad bawak2 la duduk rumah... main dgn anak cucu.. kan lg baik...

Anonymous said...

janggut serabut..tu tanda otak serabut...bukan tanda alim...taubatlah pak sasau...neoritik...sebelum mampus...kou umpama unggun perosak negara...

abang kulop said...

SASTERAWAN KURUS DAN KERDIL INI SEDANG MENUJU KE LEMBAH HINA....SIKERDIL BERJANGGUT SERABAI INI SENGAJA MENCAMPAKKAN DIRI KE LEMBAH HINA...DIA SENDIRI YANG MEMILIH JALAN ITU...DIA AKAN HILANG KEHORMATAN, HILANG HARGA DIRI DAN AKAN DISINGKIR OLEH INSAN BERAKAL....MALAHAN DIA AKAN LUPUT DARI LIPATAN SEJARAH....PENGABDIAN BELIAU SELAMA INI DALAM DUNIA SASTERA YANG KEMILAU AKAN TINGGAL KENANGAN BAHKAN SIA-SIA......BELIAU AKAN SENASIB DENGAN SHAHNON AHMAD YANG HILANG NYA TANPA DIKESAN LENYAP DAN TERSISIH DALAM DUNIA NYA SENDIRI TANPA DIPEDULI SAMADA OLEH RAKAN MAUPUN PENCIPTA SENI.....SANG JANGGUT INI AKAN LEBUR DALAM DUNIA NYA YANG PENUH PENYAKIT,SESUNGGUHNYA SANG JANGGUT INI BERPENYAKIT HATI YANG TIADA UBATNYA......SEKEPING DAGING YANG ADA DALAM DIRINYA TELAH ROSAK (HATI) MAKA IA TURUT MEROSAKKAN BADAN DAN JIWANYA.....KEPADA ABANG JANGGUT TOLONG MUHASABAH DIRI..DAN CUBA DEKATKAN DIRI KEPADA ALLAH SEBELUM TERLAMBAT.......INGATLAH DUNIA POLITIK BUKANNYA DUNIA YANG SESUAI UNTUK ATOK.......ATOK AKAN HILANG SEGALANYA DI SINI....

Melayu Pasir Gudang said...

Pak samad sasterawan berideologi komunis macam Pramoedya ananta toer. Berhasrat meniru cara hidup sasterawan Indonesia itu di hujung harinya...bangsat.

Anonymous said...

dulu si janggut ni mmg seorang sasterawan..ngetop namenye..tp skrg da tua...bwak2la sedar pak janggut..gelaran sasterawan pun da x sesuai untuk kamu pak janggut..mcmane seorang sasterawan mcm pak janggut ni boleh berfikir kerajaan keja...statur die skg ni puak pembangkang je yg bgi...melayu mudah lupa..pak janggut pun mudah lupa...insaflah pak janggut..dari buat andaian yg x betul,buat dosa..bwak2la taubat..usia tu da melambak..senja pun da x sesuai nak guna...

Anonymous said...

Mengapa saorang pemikir macam Pak Samad sanggup memperbodohkan dirinya.Tak nampak ke belau berapa ramai orang yg bijak pandai mulai meninggal kan PKR.Berjumpalah dgn dr Chandra Muzaffar tanyalah beliau mengapa beliau meninggalkan PKR

Anonymous said...

TEKTIK PEMBANGKANG JIKA DIHALUSI BETUL2 SELALUNYA AKAN BAYAR ORANG2 YANG DIKENALI RAMAI UTK KEMPEN MENYOKONG MEREKA..JANGAN MUDAH TERTIPU TIPUDAYA MEREKA,MEREKA LICIK MACAM IBLIS DAN SYAITAN.

Anonymous said...

SALINA...novel pertamanya yg jug dinggap karya agung bukankah menceritakan tentang perempuan yg rendah moralnya...pelacur!!!jd mengapa kita perlu hairan jika dia memilih GAY sbg pemimpinnya??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...