NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, January 11, 2013

PKR Tidak Bertanggungjawab di Atas Keselamatan Peserta #KL112

Himpunan Kebangkitan Rakyat 112 cuma satu jenama baru yang di bawa oleh pembangkang setelah tindakan mereka melalui demontrasi BERSIH ditolak oleh majoriti rakyat Malaysia ekoran kekecohan yang dicetuskan dalam BERSIH 3.0 pada 28 April 2012 yang lalu.

Walaupun tampil membawa nama baru namun matlamat mereka tetap sama iaitu menumbangkan kerajaan sedia adalah melalui demontrasi jalanan.

Tindakan mengheret rakyat ke jalan raya merupakan satu strategi pembangkang untuk menawan Putrajaya sebagaimana taklimat sulit sebelum ini :



Skrip dan kerangka mereka adalah "kerajaan korup, rakyat bangkit menolak rasuah, kerajaan zalim, UMNO/BN rompak kita, rakyat bersatu macam Arab Spring".

Sebelum rakaman di atas terdedah, strategi menghasut rakyat dengan skrip yang disusun rapi ini merupakan satu gerak kerja rahsia PKR yang mana hanya diketahui oleh pemimpin atasan mereka sahaja.

Namun setelah rakaman ini terdedah kepada umum, Hishammuddin Rais tampil memainkan peranan dengan mengaku bahawa mereka memang berniat menghasut rakyat, orang kampung untuk turun ke jalan raya menumbangkan kerajaan.

Tindakan ini bertujuan supaya penyokong mereka tidak merasa diperbodohkan-bodohkan kerana sebelum ini majoriti yang turun menyertai perhimpunan BERSIH disuntik dengan fahaman kononnya mereka berhimpun kerana mahu menuntut satu proses pilihan raya yang adil. (walaupun DAP sendiri tak adil-adil)



Mengambil kira kekecohan yang tercetus sebelum ini, nama BERSIH tidak lagi dipergunakan kerana mereka sedar bahawa berlakunya penolakkan rakyat terhadap nama tersebut ekoran insider 28 April 2012.

Selain itu perhimpunan esok juga dikatakan bertujuan untuk menyelamatkan Anwar Ibrahim dan menunjukkan kepada UMNO bahawa ketua pembangkang itu tiada hubungan dengan Shamsidar.

Ahh...

Apa pun alasan, apa pun nama yang digunakan matlamat mereka tetap sama iaitu menghasut rakyat supaya turun kerana Malaysia hari ini diperintah oleh kerajaan yang paling zalim.

Dalam satu perhimpunan, yang disertai oleh beribu manusia adalah mustahil mereka mampu mengawal keselamatan setiap daripada penyokongnya. Maka tidak hairanlah kebanyakkan daripada perhimpunan yang diadakan oleh pembangkang berakhir dengan rusuhan, kemusnahan, kecederaan serta kematian.

Apa akan berlaku esok?

Adakah ia akan berakhir dengan aman sebagaimana dijanjikan mereka dalam perhimpunan sebelum ini?

Adakah esok tiada kejadian letupan sebagaimana berlaku dalam Perhimpunan 901 di perkarangan Jalan Duta?

Adakah peristiwa arwah Burhanuddin yang mati kerana serangan jantung dalam cubaan melarikan diri daripada gas pemedih mata yang dilepaskan kerana provokasi dari Unit Amal PAS akan berulang esok?

Adakah wujud satu jaminan bahawa setiap daripada penyokong mereka tidak melakukan tindakan provokasi terhadap pihak keselamatan, jika berlaku provokasi dan pihak keselamatan mengambil tindakan sepatutnya.

Siapa yang akan dipertangungjawabkan?

Kerana PKR tidak akan bertanggungjawab sebagaimana dipetik daripada twitter Keldaian Daily (rujuk bahagian bawah yang dimerahkan) :



Siapa nak tanggungjawab?

Anwar Ibrahim?

Jangan diharap pada Anwar Ibrahim, kerana dia tidak akan tanggung. Sebaliknya dia hanya tahu menunggang selain minta lelaki tonggeng sekali sekala.

Hahaha...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...