NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Monday, January 28, 2013

Sejak Bersama DAP, TG Nik Aziz Makin 'Up To Date' Sambut Hari Kelahirannya...


Happy birthday to you...

Happy Birthday to you...

Mungkin dek kerana kelunakan suara Karpal Singh mendendangkan lagu 'Happy Birthday' membuatkan 'Tok Guru' tiba awal 30 minit dari waktu yang dijanjikan untuk meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke-82 bersama Karpal Singh di kediaman Karpal semalam.

Hahaha...

Saya tidak pasti sama ada Karpal Singh menyanyikan lagu Happy Birthday, Karpal turut mendendangkan lagu "Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan Pok Nik" sebagai simbolik persetujuan Pok Nik untuk Kristian menggunakan kalimah Allah sebelum ini.

Tidak kiralah lagu apa yang dinyanyikan oleh Karpal untuk Nik Aziz.

Tetapi 'hikmah' di sebalik tindakan 'Tok Guru' meraikan ulang tahun kelahiran bersama Karpal semalam. Rata-rata melahirkan rasa lega kerana harga kek 'Tok Guru' kali ini tidak mencecah ribuan ringgit macam dulu :





Namun tahukah di sebalik senyuman 'Tok Guru' tatkala memotong kek semalam, sebarnya masih ada rakyat di kawasan yang diwakilinya iaitu Dun Chempaka, tidak pernah sekali pun meraikan hari ulang tahun kelahiran.


Jauh sekali untuk merasai keenakkan kek black forest yang berharga RM3,100.00 hanya kerana hidup mereka penuh kedaifan walaupun setiap kali mengundi parti cap bulan juga yang dipilih oleh mereka.

Contohnya kisah hidup ibu tunggal bersama dua anak iaitu Kak Yam : [klik]


Layan lagu 'Hijrah' sempena ulang tahun penubuhan NGO #Tukar yang baru saja memasuki usia setahun pada 4 Februari 2013 :



Happy Birthday Pok Nik!

Sedap kor kek cap bulan & roket?

Napok macam sedap jah...

Hahaha...

1 comment:

Anonymous said...

Ok juga. Junjungan kit Nabi Muhammad SAW pun kita sambut ulangtahun melahiran baginda.

Rasa x salah TGNA sambut ulangtahun. Dgn YB Karpal saja.. Tak pula jemput Shah Rukh Khan atau buat di hotel mewah mcm laki bini presiden umno tu.. Penjh dgn lembaziran dan kemaksiatan.

Ini menunjukkqn bahawa beliau bersifat terbuka.

Tak mcm macai juak umno... Macam katak bawah tempurung....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...