NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, August 5, 2011

Edisi Subuh : Faekah Husin 'Murtad'?

"kepala I mereng sikit kalau you nak tau"
Apa khabar agaknya Cik Faekah Husin sekarang ini, maklumlah sudah agak lama kita tidak melihat kenyataan yang dikeluarkan oleh SETPOL Menteri Besar Selangor ini.

Kalau dulu pantang ada isu Faekah merupakan individu paling di hadapan mempertahankan tindakan 'bengong' kerajaan Negeri Selangor, malah kadangkala beliau dilihat lebih besar dari Menteri Besar sendiri.

Diam tak diam Setpol yang sudah menghampiri menopouse dikatakan menyokong satu gerakan kumpulan murtad di facebook. Sebagaimana didedahkan oleh blogger Angin Perubahan. Jadi saya korek dengan lebih mendalam dengan apa yang didedahkan oleh Angin Perubahan.



Kumpulan facebook AMS atau 'Murtad's In Malaysia and Singapore' ditubuhkan konon untuk menyumbang sokongan moral kepada golongan murtad di Malaysia dan Singapore, objektif mereka adalah mewujudkan satu sistem sokongan moral kepada umat Islam yang telah murtad.


Agak aneh bila Faekah Husin merupakan individu yang turut sama menyokong gerakan kumpulan ini bersama beberapa pemimpin pembangkang yang lain antaranya Lee Boon Chye (ahli parlimen PKR Gopeng), Sim Tze Min (ADUN DAP Pantai Jerjak), Nasir Hashim (ADUN PSM Kota Damansara), Tan Kok Wai (ahli parlimen DAP Cheras), Lim Lip Eng (ahli parlimen DAP Segambut), Boo Cheng Hau (ADUN DAP Skudai), Lee Khai Loon (Ketua Penerangan AMK PKR)


"hello... abg khalid jgn joli sgt duit rakyat selangor tau".

Gerakan jijik kumpulan yang tidak faham akan pengertian Islam sepenuhnya ini sungguh mengejutkan, mereka mengutarakan pendapat sesama mereka mengikut logik akal. Malah semua perkara berkaitan Islam mahu pun ayat-ayat Al-Quran ditafsir mengikut logik akal.

Gerakan kumpulan ini merupakan satu penghinaan besar kepada umat Islam negara ini. 

Perkara 3 perlembagaan  menetapkan Islam adalah agama negara namun agama-agama lain boleh diamalkan dan dipraktikkan dalam keadaan aman dan harmoni.

Fasal 11 pula menetapkan setiap orang mempunyai hak untuk menyatakan dan mengamalkan agama sendiri tetapi mereka perlu patuh kepada undang-undang di mana tidak menyebarkan fahaman agama mereka kepada orang Islam.

Kumpulan ini mengeksploitasikan Perkara 11 dalam perlembagaan Malaysia. Kebebasan beragama di Malaysia dijadikan asas untuk menghalalkan tindakan murtad mereka. Mereka mungkin tidak faham bahawa setiap etnik Melayu di Malaysia ditakrifkan sebagai muslim mengikut perlembagaan.

Mari kita lihat beberapa komen yang dikeluarkan oleh mereka secara sedar  dan bukan dalam keadaan diri dipengaruhi oleh dadah atau alkohol :


Individu yang meninggalkan komen dalam bulatan pertama di atas dipercayai individu yang sama di laman twitter yang bernama Makcik Hajjah Sitt @sitt_alwuzura3. Diikuti dengan komen Lancer Justin yang menyeru supaya tidak mempercayai Islam dan melabelkan bahawa umat Islam melayan agama lain dengan baik bertujuan untuk memastikan mereka semua memeluk Islam.

Antara komen-komen lain :

Profil facebook Fundamentalist Dogma Delusion mengatakan Allah itu tidak wujud dan dia lebih percaya kepada konsep Tuhan Spinoza. (Sah budak ini hidup dalam delusi)




Umat Islam juga digambarkan sebagai agama yang tidak bermaruah, bodoh dan menolak kemodenan. 

Mungkin manusia ini lupa bahawa kemodenan yang pesat dalam Malaysia sekarang merupakan hasil idea empat  Perdana Menteri terdahulu yang beragama Islam. (UMNO bukan Islam PAS)

Apakah motif Faekah Husin ikut serta dalam kumpulan ini?

Adakah Faekah Husin menyokong tindakan mereka yang telah keluar dari Islam?

Tetapi saya percaya ada yang sertai kumpulan Murtad's Malaysia and Singapore ini bukan semuanya telah keluar Islam, ada yang masuk menasihati dan memberikan bimbingan supaya mereka kembali ke pangkal jalan.

Adakah Faekah Husin mengikut kumpulan ini kerana Faekah Husin telah lama mengamalkan gaya hidup ala barat dengan menjalinkan hubungan sejenis bersama seorang wanita bernama Dr.Zurina?

Comel....
Isu Faekah Husin yang dikatakan menjalin hubungan sejenis dengan Dr. Zurina bukan saya kata ianya diperkatakan oleh orang PKR sendiri yang terdiri daripada kumpulan Azmin Ali. KLIK SINI

Faekah Husin tidak berseorangan dalam menyokong gerakan kumpulan yang mengaku murtad ini. Siapa yang turut bersama Faekah Husin?

Cuba teka siapa?

Siapa yang melarikan diri ke luar negara dan berfoya-foya dengan minah saleh dan ingin membetulkan hal ehwal pentadbiran negara sedangkan diri sendiri tidak betul?

Teka siapa?


Jeng....Jeng... Jeng...


Siapa lagi kalau bukan Raja Fitnah Kamaruddin.



Kebanyakkan ahli kumpulan ini dilihat menggunakan logo Bersih 2.0 yang mana pengerusi Bersih 2.0 adalah Ambiga yang memperjuangkan IFC. Salah satu yang diperjuangkan IFC adalah anak yang berusia 18 tahun ke atas bebas memilih agama mereka dan ibubapa tiada kuasa untuk menghalang.

Nampak tak bahayanya gerakan mereka?

Nampak wujudnya gerakan memurtadkan orang Islam sebagaimana dikatakan oleh Hasan Ali di Selangor baru-baru ini?

Nampak tak wujudnya gerakan mengkristiankan Malaysia?

Semalam ada yang bertanya kepada saya "salah ke aku sertai gerakan kumpulan ini, aku bukan kacau hidup ko pun?"

Jawapan untuk soalan ini adalah ada di dalam diskripsi kumpulan ini. Lihat bahagian objektif penubuhan kumpulan 'Murtad's Malaysia & Singapore'.

Pihak berkuasa dan SKMM sila ambil tindakan, jangan biarkan Islam dihina dan dihenjut-henjut oleh anak-anak muda yang tidak faham Islam lebih-lebih lagi mereka bukan beragama Islam!!!


YY : Ostat Tantawi.... bila nak masuk gerup ni dan jalankan dakwah anda? kerja dakwah bukankah di mana-mana tidak kira masa dan tempat. Maaf kami ni sudah di cop'kapir' mana layak nasihat orang yg murtad ni hanya PAS sajalah yang layak...Hahaha!!!


22 comments:

whiteorange said...

Hasan Ali dan kumpulan mereka terutama kumpulan 71 selalu menyalahkan kerajaan UMNO kerana isu murtad, seolah olah kerajaan yang menggalakkan murtad.

Tapi rupa rupanya puak puak ini yang banyak murtad

Siapa Islam dan Siapa yang dah kafir Hasan Ali oooiiii??????

Anonymous said...

Thanks YY...

Good article, i really appreciate apa yang you tulis, baru i nampak gerakan secara halus yang dimainkan oleh DAP.

Takut bila membayangkan jika mereka memerintah Malaysia. Apa akan jadi dengan anak-anak saya?

Ya Allah...lindungilah Malaysia daripada golongan ini.

-Lynn-

Anonymous said...

Nauzubillah...

Anonymous said...

Bergenang air mata bila baca artikel ini dan membayangkan apa akan jd jika mereka memerintah.

Aduh butakah penyokong mereka?

Iman said...

Zaman kebangkitan Islam sekarang di Eropah & Benua America. Terbalik pula jadinya di sini. Ya ALLAH. . .Selamatkan saudara2 Islam di Malaysia. Tetapkanlah iman & ketaqwaan kami pada MU. .ameenn.

Yuseri Yusoff said...

Terima kasih di atas komen-komen yang diberikan.

Mudah-mudahan kita diberi kekuatan untuk menyedarkan saudara seagama kita yg masih taksub dgn perjuangan palsu pembangkang!

Anonymous said...

sebab itu la penganut pas menyokong beria penggunaan nama Allah oleh segelintir paderi. bukan semua paderi yang bersetuju tapi pakat dok buat gempak macam 1malaysia setuju. sampai ulam tersohor penganut pas, n.ajis pun sokong. dr asri maza pun sokong gak, boleh join la group ni. dalam umno pun ada gak, tapi takut la nak berterangan. tak macam pemimpin pas, berterus terang menyokong. tu pasal sudah tukar kepada kebajikan, pasal dah tukar agama kot?

Anonymous said...

korang perasan tak? ramai yg ada logo Bersih pun sokong page murtad ni..memang betul la Bersih tu tak bersih lgsg!!!
so apa kata penyokong2 pas? masih nak diperbodohkan? gunakan akal tu, fikir ke hadapan..

Anonymous said...

bagus la kalau camni...apa susahnya nanti kita bolih jadi macam orang moro/Islam di selatan filipina, ugama entah kemana, adat jangan kata la ..hilang, hancus..sebab terikut ikut dengan cara hidup dan amalan kristian....BAGUS!!!!
Orang yang mengaku kuat agama seperti penyokong PAS dan ulama ulama mereka ke mana????? tunggu la masa tu akan sampai kalau camni la gayanya.....

Anonymous said...

AWAS!!!!! Pemberian CD percuma yang bertajuk AHMAD'S DREAM motifnya untuk memurtadkan orang melayu ISLAM!!!! Watak lakonan oleh orang melayu yang berjaya dimurtadkan....Sebarkan kalau sayangkan ISLAM!!! Bahayanya kartun POKEMON. bermaksud' SAYA YAHUDI'. PIKACHU bermaksud ' JADILAH ORANG YAHUDI'. CHARMANDER bermaksud 'ALLAH ITU LEMAH'. (NAUZUBILLAH). Jadi tolong Copy & Paste kepada semua umat islam..

Anonymous said...

Ngeri rasanya bila baca kisah diatas. Mereka tak kenal apa itu Islam dan hanya bersangka2. Belajar agama mesti berguru dan bukan hanya baca buku atau surf internet kerana bahayanya sangat besar.Paling kesian orang2 awam yg jahil akan mudah terpengaruh dgn kesesatan sebegini.

eXception said...

Ya Allah Ya Tuhanku... Berikanlah mereka ini petunjuk kekuasaan Mu Ya Allah, kerana Kau lah Maha Besar, Maha Berkuasa, Maha Mengetahui... Berikanlah hidayah kepada mereka supaya mereka kembali kepada Mu Ya Allah... Sesungguhnya Tiada Tuhan Yang Layak Disembah Selain Allah... Islam agama yang sejati...

p/s: Bro, mintak link ke page murtad tu? aku nak tgk brape ramai org melayu...

Anonymous said...

Nak tanya sikit,

1- Mana bukti faekah dan hasan ali menyokong page ini?

2 - Dari mana anda tahu mereka menyokong?

3 - Tahukah anda siapa owner group tersebut?

Boleh jelaskan secara terperinci?

Yuseri Yusoff said...

Anonymous 5.30pm,

Sedara faham melayu ke tidak? Saya tanya apa motif Faekah menyertai kumpulan ini.

Saya tak cakap Hasan Ali ikut serta dalam kumpulan ini.

Tidak kisah siapa pemilik page tersebut yang pasti mereka yg menyertai page ini mengakui bahawa diri mereka murtad.

Dalam penerangan group tersebut jelas menyatakan motif kumpulan mereka memberikan sokongan kpd pihak yg murtad.

Sedara ni baca ke tidak main tembak sembrono je?


Bro Exception,

Ini linknya http://www.facebook.com/groups/117676498244829/

Anonymous said...

Anonymous said...
AWAS!!!!! Pemberian CD percuma yang bertajuk AHMAD'S DREAM motifnya untuk memurtadkan orang melayu ISLAM!!!! Watak lakonan oleh orang melayu yang berjaya dimurtadkan....Sebarkan kalau sayangkan ISLAM!!! Bahayanya kartun POKEMON. bermaksud' SAYA YAHUDI'. PIKACHU bermaksud ' JADILAH ORANG YAHUDI'. CHARMANDER bermaksud 'ALLAH ITU LEMAH'. (NAUZUBILLAH). Jadi tolong Copy & Paste kepada semua umat islam..
August 5, 2011 9:09 AM

OI BODOH TAK YAH LAH SENSASIKAN CITE BODOH KAU NI MERATA-RATA, KALAU BETUL ADA VIDEO DEDAHKAN, REPORT POLIS, CERITA JE BUAT APA !!!! AMBIK TINDAKAN BUKAN BUAT CITE BODOH....KAU SEBANGSA DGN POKEMON KE? APA PUNYA BANGANG LAH KAU NI.... ISU MURTAD NI SERIUS PERLU DITANGANI BUKAN DGN CERITA ISRAEl ALJUBURI BODOH KAU....

Anonymous said...

Anonymous said...
Anonymous said...
AWAS!!!!! Pemberian CD percuma yang bertajuk AHMAD'S DREAM motifnya untuk memurtadkan orang melayu ISLAM!!!! Watak lakonan oleh orang melayu yang berjaya dimurtadkan....Sebarkan kalau sayangkan ISLAM!!! Bahayanya kartun POKEMON. bermaksud' SAYA YAHUDI'. PIKACHU bermaksud ' JADILAH ORANG YAHUDI'. CHARMANDER bermaksud 'ALLAH ITU LEMAH'. (NAUZUBILLAH). Jadi tolong Copy & Paste kepada semua umat islam..
August 5, 2011 9:09 AM

AWAS!!!! SILAP2 MAMAT YG BAWAK CITE POKEMON MURTAD NGAN VIDEO PIKACHU MELAYU ANAK ALJUBURI KAT ATAS NI TAH2 EJEN YAHUDI YANG NAK MENGALIHKAN TUMPUAN KITA UMAT2 ISLAM DARI ISU MURTAD YANG TENGAH BERLULUASA....BODOH LAH KAU PIKACHU PONDAN MAIN BONTOT NGAN ALJUBS....

Anonymous said...

betullah apa hassan ali buat, tapi PAS mmg BODOH, hassan ali dan haron din patut tinggalkan je PAS YANG NYATA SESAT, join UMNO...

Anonymous said...

rkyt d perbodohkn ..

Semerah Cili! said...

Assalamualaikum...

Penyokong UmnO belasah Penyokong Pakatan Rakyat...Pastu berbalas balik..masing2 ingat diri betul..yang sebaiknya muhasabah diri dulu sebelum memberikan pendapat yg ntah betul ntah tidak wahai yg komen2 di atas...

salam ramadhan...

Shaiful said...

Orang melayu keluar Islam, orang Putih masuk Islam. Itulah yang dinamakan 'balance'. Biarkanlah mereka dengan agama mereka, dan kita dengan agama kita, seperti tertera di dalam Al-Quran. Kebanyakan komen di atas adalah komen politik, dan tidak ikhlas. Come on lah saudara Islam ku, Allah SWT beri akal guna. Nenek moyang kita juga telah 'murtad' daripada agama asal mereka, sebelum di Islamkan oleh saudagar Islam. Jadilah kita orang Islam yang berfikir, Dan bukan Melayu yang kolot. Hanya di Malaysia, "Malay is Islam, and Islam is Malay". Kenapa orang barat memeluk Islam? Sebab mereka tak pernah jumpa Melayu..simple as that. Saya Muslim. Saya Melayu. Saya anak Malaysia. Says ok.

seksok9599 said...

ade je org hindu, kristian n buddhist kat mesia ni memeluk islam.....ape ko agak diorg x penah jumpa melayu ke?
ko tu yg kolot sepul oi.....asal barat je sume best , sume betul

Anonymous said...

Akhir zaman... Djal dah hantar bala tentera kecilnya. So, get ready jela.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...