NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, September 27, 2013

#PemilihanUMNO : Senarai Top 20 Calon Exco Pemuda & Kenapa Mereka Patut Dipilih?

Seramai 77 calon yang menawarkan diri, siapakah 10 calon pilihan saya yang dilihat terbaik dan layak mengisi barisan Exco Pemuda UMNO Malaysia bagi 2013 - 2016. Sebagaimana saya katakan, bukan mahu berkempen kepada mereka, cuma saya mahu bercerita agar lebih 140,000 perwakilan mengetahui apa yang telah mereka lakukan.

#01
CALON NO.04 - ARMAND AZHA
Kenapa - walaupun mencetuskan kontoversi ketika isu demontrasi mahasiswa di PWTC sehingga dikenali sebagai 'Panglima Ludah' di kalangan mahasiswa anti kerajaan. Saya melihat Armand mampu menaikkan imej pemuda berdasarkan keberanian serta kebolehan dalam berpidato. Selain itu armand juga mampu mobilisasi ahli Perkasa ketika menganjurkan demontrasi atau bantahan sepanjang memimpin Wira Perkasa. 


Mungkin jawatan yang sesuai untuk armand - Pengerusi Unit Tempur. Hahaha!

#02
CALON NO.46 - FAIZAL DAUD
Kenapa? - mungkin nama ini tidak dikenali di kalangan pemuda UMNO Malaysia, namun pemuda ini merupakan Ketua Cawangan UMNO Gual, Rantau Panjang dan telah banyak menggerakkan program-program melibatkan mahasiswa. Faizal antara individu yang menggerakkan program Jelajah Destini Anak Bangsa di mana telah berjaya membantu ribuan anak Melayu melanjutkan pengajian di UiTM.


Cukuplah dua dulu untuk hari ini...

Siapa lagi individu yang sesuai memegang jawatan Exco Pemuda UMNO Malaysia...?

Nanti-nantilah aku sambung selepas mengetahui kesudahan nasib calon Ahli Majlis Tertinggi No.60 yang digugurkan pencalonan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...