NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, September 10, 2013

#PemilihanUMNO : Selamat Pengantin Baru Sheikh Nafiq AlFirdaous Calon Exco Pemuda UMNO Msia #SheikhNafiq4Exco


Dua hari lepas saya berkesempatan memenuhi jemputan saudara Sheikh Nafiq AlFirdaous bekas tokoh belia tahun 2009 yang melangsungkan perkahwinan dengan pilihan hatinya Jeffina. 

Mungkin tidak ramai yang kenal anak muda yang berusia 32 tahun ini walaupun pernah dianugerahkan sebagai Tokoh Belia untuk tahun 2009. Saya dimaklumkan Sheikh Nafiq turut menawarkan diri untuk merebut jawatan Exco Pemuda UMNO Malaysia menjelang Pemilihan Agung UMNO yang bakal diadakan Oktober ini.

Sheikh Nafiq yang kini berjawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif dalam sebuah syarikat IT turut menggalas tugas sebagai Pengerusi Biro Ekonomi & Keusahawanan Pemuda UMNO Bahagian Pulai iaitu bahagian yang diketuai oleh Datuk Nur Jazlan.


Saya bertanya kepada rakan yang memperkenalkan saya kepada Sheikh Nafiq, apakah kekuatan yang ada pada Sheikh Nafiq sehingga dia berani menawarkan diri untuk bertanding sebagai Exco Pemuda UMNO Malaysia.

Adakah dia mempunyai jati diri dan pendirian dalam dalam memperjuangkan isu Islam dan hak orang Melayu, adakah dia mahir berpidato dan berhujah, apakah kekuatan dia di bahagian?

Risik punya risik, maka terburailah cerita satu persatu...

Menurut rakan yang juga pemuda bahagian Pulai, selaku Biro Ekonomi & Keusahawanan Sheikh Nafiq telah berjaya menganjurkan beberapa program bagi memperkasakan anak muda di sekitar Pulai. Selain itu Sheikh Nafiq juga saya dimaklumkan merupakan juara pidato di kawasan tersebut.

Saya bukan mahu berkempen untuk Sheikh Nafiq, nanti saya dikatakan ejen atau mahu melobi untuknya. Jika Sheikh Nafiq mengumumkan untuk bertanding secara rasmi kelak, saya harap tuah pengantin baru bakal mengiringi dan memberkati hasratnya untuk menyumbang tenaga selaku Exco Pemuda UMNO Malaysia.


Selamat Pengantin Baru Sheikh Nafiq dan isteri Jeffina...

Dah habis honeymoon,  gua mahu lawan paintball dengan lu bro...

Hahaha...

Antara video yang saya terjumpa di youube sekitar majlis perkahwinan Sheikh Nafiq tempoh hari :



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...