NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Friday, May 17, 2013

Selagi Ada Ghani Patail....

Tahniah! buat DS Zahid Hamidi kerana dilantik sebagai Menteri Dalam Negeri...

Gabungan DS Zahid Hamidi dengan KPN yang baru Tan Sri Khalid Abu Bakar dilihat 'tag team' yang mantap untuk memulihkan semula imej KDN dan juga PDRM.

Rakyat mungkin sudah bosan melihat peringatan (baca amaran) yang dilaungkan setiap kali pihak pembangkang mencetuskan kekacauan. Kini rakyat mahu kata-kata ini diterjemahkan dalam bentuk tindakan.

Kerana hari ini kita melihat undang-undang bukan saja dicabar oleh pihak pembangkang, malah ia telah dicabuli sehingga rakyat beranggapan kerajaan dan polis 'takut' bertindak ke atas pihak pembangkang.

Namun tindakan MDN dan KPN menjadi sia-sia jika Ghani Patail (AG) terus menerus GAGAL membuat pendakwaan setiap kali kertas siasatan diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara.


Pendek kata...

Mampukah KDN mengeluarkan 'taring' & 'kuku' mereka selagi Ghani Patail tak berundur?

YY : Tunggu 'taring' KPN Tan Sri Khalid Abu Bakar gigit Ghani Patail...

7 comments:

pengundi muda said...

It is about time for AG to step down... Cari successor yg fluent, brilliant, and brave enuf...

Anonymous said...

MDN dan KPN yg baru harus mencari kegagalan pendakwan,sekiranya orang ramai tidak berangapan @ membuat tuduhan ada tumbuk rusuk dalam jabatan demi membersehkan nama jabatan yg telah trcemar.

Dari Tanah said...

part taring tu lawak..haha

Anonymous said...

Hishammudin sudah terlepas dari terus menduduki kementerian yg byk musnahkan reputasi sebagai pemimpin. Pndek kata Zahid Hamidi lps ni bakal carry 'pondan' gara-gara Ghani Patail yng dah dibayar oleh Anwar utk jai trojan.

Anonymous said...

Pinda jer Akta Polis bab pendakwaan tu. Bagi Polis kuasanya semula utk buat pendakwaan. Polis initate a case, dan AGC hanya lakukan prosiding kes dimahkamah sahaja, baru betul duduk perkara.

DS Zahid, sila buat pindaan ini segera. Terima kasih

Anonymous said...

untuk berjaya disabitkan dengan kesalahan, kertas siasatan mesti lengkap dan mempunyai bukti kukuh..itu cabaran yang perlu dilalui oleh IO semua. pihak pendakwaraya/TPR/pendakwa bergantung kepada kertas siasatan. kalau tak cukup bukti atau ada kecuaian maka pertuduhan tidak dapat dijalankan atau kalah.. lagi2 ada pakar auta yang suka spin fakta macam karpal singgggg

Anonymous said...

pejabat peguam negara perlukan transformasi....total...apa dah jadi kpd pejabat ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...