NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Thursday, March 14, 2013

[VIDEO] : #PrayForSabah - Ketibaan Perwira Anak Kelantan Yang Terkorban di #LahadDatu



Ketibaan dua anak Kelantan, perwira negara yang terkorban dalam pertempuran di Lahad Datu di selubungi suasana sedih. 

Jenazah perwira negara yang tiba sekitar jam 10.50 pagi semalam disambut oleh Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan, Dato Sri Mustapa Mohamed selain turut disertai oleh Menteri Besar 'dinosour' Nik Aziz Nik Mat.

Malangnya ketika semua berkumpul berdiri menunggu ketibaan jenazah, Menteri Besar Kelantan nampaknya lebih selesa duduk di dalam kenderaan rasmi Menteri Besar. Sebaik saja jenazah turun dari kapal terbang milik TUDM barulah berpusu-pusu datang diiringi pengikutnya.

Nak marah pun tak boleh juga, mungkin sebab tua dan uzur jadi beliau tak boleh berdiri terlalu lama. Kalau dah sedar diri dah tua kenapa tidak saja berundur dan berehat.

Penulis melihat dan mendengar bagaimana bangang seorang exco yang menyebut "kalu doh jahat, jahat situlah" gara-gara pihak tentera tidak memberikan kebenaran kepada Nik Aziz melakukan solat jenazah di lapangan terbang. 
Sebaliknya pihak tentera memaklumkan bahawa solat jenazah hanya akan dilakukan sekali sahaja iaitu di rumah Allahyarham, tapi dek kerana bodoh dan ingin mengambil 'political milage' ADUN PAS ini menyindir kononnya kerajaan sengaja menghalang mereka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...