NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, September 1, 2012

#JanjiDemokrasi Tukar Bendera : Semuanya Salah UMNO...


Isu mahu menukar Jalur Gemilang terus jadi perbualan, seperti biasa apabila perbuatan yang dilakukan oleh mereka dilihat mendapat tentangan majoriti rakyat. Kesalahan tersebut segera diletakkan di bahu UMNO.

UMNO dikatakan dalang di sebalik pengibaran bendera 'sang saka malaya', asas yang mereka gunakan adalah kerana jalur merah dan putih bendera tersebut ada persamaan dengan bendera UMNO 'sang saka bangsa'.

Tetapi kebenaran di sebalik teknik 'transfer' kesalahan mereka kepada UMNO sebagaimana yang sering diamalkan oleh PKR dan pembangkang jika diteliti perbuatan  mengibarkan bendera 'sang saka malaya' pada malam sambutan merdeka kelmarin adalah perbuatan daripada individu mereka sendiri.

Tulisan Najwan Halimi yang bertarikh 10 Ogos 2007 yang disiarkan di laman miliknya merupakan bukti bahawa perbuatan tersebut tiada kaitan dengan UMNO.

Capaian artikel :  http://www.najwanhalimi.com/2007/08/bendera.html?m=1 
Selain posting pada tahun 2007,  Najwan Halimi turut mengeluarkan satu posting pada 31 Ogos 2012 bertajuk 'Jalur....?' di mana dalam posting tersebut dia menyamakan Jalur Gemilang dengan bendera Syarikat Hindia Timur Inggeris :


Ditambah dengan tulisan di laman twitter pada malam perhimpunan 'Janji Demokrasi' Najwan Halimi juga merupakan individu yang menghantar tweet berserta gambar anak muda yang mengibarkan bendera tersebut :


Najwan Halimi merupakan pembantu kepada Anwar Ibrahim, kenapa pula UMNO dikatakan dalang di sebalik pengibaran bendera ini?

Mudah sungguh permainan mereka, sendiri kibar bendera tapi orang lain yang salah. Tidak mustahil bas mereka disiram cat merah hari ini juga perbuatan mereka sendiri bertujuan menyalahkan UMNO.

Hello brader...

In politics, nothing happens by accident.

If it happens, you can bet it was planned that way. Arios...!

Happy Merdeka!

3 comments:

Anonymous said...

tiada indentiti sendiri,makna atau maksud yg sebenar.Bulan dan bintang tiru bendera jalur gemilang,merah dan putih tiru bendera negara jiran.Ternyata hamprak PR nie..isu bendera pun nak buat main2.Macam nie la...PR kena cari satu pulau,atau beli pulau,buat negara sendiri,bendera sendiri dgn lambang LGBT.Tak payah nak campur urusan dalam negara hingga nampak merapu sakan.

Anonymous said...

Woii wakakaka.. apa bezanya dengan malaysia.. tiru bendera amerika. hanya 2 negara didunia guna jalur melintang selain malaysiak amerika dan liberia! wakakakakak

blogger terbaik berhujah:

http://amenoworld.blogspot.com/2012/09/pdrm-tubuh-pasukan-khas-untuk-buru.html

Izzwan said...

APALA BODOH SANGAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...