NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Saturday, September 15, 2012

#PRKampus : Sahaja Aku Menghina Sultan Kerana Allah Taa'la, Ini Bukan Suara #AspirasiMahasiswa


Tak serik-serik...

Pelajar pro-pembangkang Khalid Ismath yang sebelum ini telah memalukan institusi UiTM kerana menulis komen supaya semua anggota polis dibunuh nampaknya cuba mencipta kontroversi dengan menulis status terbaru di facebooknya.

Baca komen mamat syiah pengikut totok yang membawa suara parti-parti pembangkang ke dalam kampus :


Wah...

Menghina Sultan kerana Allah Taa'la?

Setahu saya yang kurang arif selok-belok agama sebagaimana Ustaz Asri, Nik Aziz dan pak lebai PAS, setiap manusia merupakan ciptaan Allah S.W.T termasuklah Sultan atau sesiapa saja yang tinggi keturunan dan darjat mereka.

Dalam Islam pula mengatakan menghina ciptaan Allah S.W.T umpama menghina pencipta-Nya.

Mungkin ajaran Syiah yang diamalkan Khalid Ismath berlainan daripada Islam yang menjadi amalan majoriti rakyat Malaysia.


Dengan menulis komen di atas, Khalid Ismath berharap ianya dapat mempopularkan dirinya semula kerana  ikon-ikon Pro-M (pelajar pro-pembangkang) seperti Adam Adli dan Safwan Anang tidak lagi berjaya mempengaruhi ramai pelajar untuk mengikuti cara mereka.

Jangan risau Khalid, kau dah sebenarnya sudah popular & sudah mencipta sejarah tersendiri dalam gerakan Pro-Militan. Tulisan kamu tahun lepas telah mempopularkan kamu seluruh negara.

Mana mungkin rakyat Malaysia lupa peristiwa bersejarah 'gigi berterabur' yang berlaku di malam ambang tahun baru :


Jangan hairan sangatlah kalau mamat ini hina sultan, hina polis, hina mana-mana pemimpin kerana Nik Aziz sendiri cakap Allah pun mencarut.

Hehehe...

1 comment:

Anonymous said...

Ismath
Kepala butoh bapak lu kecut
Pukimak Mak lu rabak

Aku hina mak bapak lu kerana Allah taala..
apa macam?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...