NOTIS & PENAFIAN

Segala artikel yang disiarkan di laman blog ini merupakan pandangan peribadi penulis dan ianya tidak mewakili mana-mana parti, orginasasi atau mana-mana pertubuhan. Jika berlaku sebarang kecelaruan emosi ketika membaca atau menyaksikan bahan-bahan yang dipaparkan ianya di luar tanggungjawab penulis. Ingin berkongsi artikel dan maklumat yang menarik emelkan kepada : yuseriyusoff@gmail.com

Tuesday, June 26, 2012

[VIDEO] : #SaveKelantan Rakaman Pergaduhan Di Himpunan SEDAR



Antara rakaman yang sempat dirakam oleh KCW yang turut berada di lokasi perhimpunan SEDAR di hadapan SUK Kelantan petang tadi.

Himpunan SEDAR dirancang lebih awal dari kumpulan yang menuntut royalti minyak. Perhimpunan SEDAR merupakan Himpunan rakyat bertema 'Demi Tanah Air Kelantan' bertujuan membawa manifestasi terhadap kegagalan kerajaan negeri dirancang sejak 22 Jun 2012 yang lalu.

Malah mereka turut mengadakan sidang media bagi menghebahkan tentang perhimpunan ini.

Kehadiran mereka dalam angka yang lebih besar telah menimbulkan rasa tidak puas hati para peserta Himpunan SEDAR sehingga berlaku provokasi satu sama lain.

Persoalannya kenapa kumpulan penyokong kerajaan PAS Kelantan turut mengadakan perhimpunan hari ini kononnya ianya merupakan 'Pra Perhimpunan Royalti'?

Lima orang cedera sebelum perhimpunan bermula adakah ianya merupakan satu taktik untuk mengagalkan Himpunan SEDAR?

Tindakan kumpulan penyokong 'Pra Royalti' adalah tindakan yang sama dengan apa yang dilakukan oleh JMM semasa perhimpunan 901 di mahkamah Jalan Duta yang menjadi punca tercetusnya kekecohan.



YY : Baso bengong!

3 comments:

Anonymous said...

Puak ROYALTI turun wat kucar. Hari tu berhimpun bui kereta tolak dgn penyodok aman jah tkdok org kucar. Jenis takleh terima hakikat rakyat kelate tolak PAS!

Unknown said...

Sesuatu harus di lakukan oleh BN Pusat agar serangan menawan Kelantan lebih tajam... Kalau tidak sokmo2 akan putih mata. Bukannya mengharapkan satu kepala seperti Kamaruddin Kasim saja yang menjadi mastermind... 3 kali kegagalan,, 1 burung pati, 2 kereta tolok, 3 gocoh...

Anonymous said...

yolo ko ...setahu kawe puak2 sedar mulakan dulu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HOT MINGGU INI

Mesti Baca All Time HOT Artikel

RECOMMENDED

MACAM-MACAM ADO - [U,18SX,18SG,18PL]

News & Portal

Arkib Artikel Kawe...